رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۴ سوال در مورد فراری SF90 استراداله، ایتالیایی محبوب

فراری SF90 استراداله از زمان معرفی به دلیل پیشرانه هیبریدی پرقدرت، محصولی خبرساز برای خودروساز ایتالیایی بوده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خودروبانک، پیشرانه پلاگین هیبریدی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار آن را به نخستین فراری هیبرید تبدیل می‌کند، در حالی‌که قدرت اعجاب‌انگیز ۱۰۰۰ اسب‌بخار موجب می‌شود این خودرو را قوی‌ترین فراری تاریخ بدانیم.

این ابر خودرو نیروی خود را از سه موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی تامین می‌کند و سیستم انتقال قدرت آن نیز چهارچرخ محرک است، بنابراین از تمامی جهات با یک فراری منحصر به فرد روبرو هستیم. با این حال به دلیل اطلاعات اندکی که از فراری SF90 استراداله در رسانه‌ها منتشر شده، سوالات بسیاری پیرامون این خودرو وجود دارد که در ادامه به چند مورد از سوالات پاسخ خواهیم داد. این سوالات توسط مجله تاپ گیر پاسخ داده شده‌اند.

سوال اول، حداکثر برد فراری SF90 استراداله در حالت تمام الکتریکی چقدر است؟

فراری می‌گوید که پکیج باتری‌های SF90 استراداله قادر هستند تا ۲۵ کیلومتر این خودرو را همراهی کنند. البته در حالت تمام برقی تنها دیفرانسیل جلو فعال خواهد بود. نکته جالب در خصوص فراری SF90 استراداله، عدم وجود دنده عقب برای گیربکس این خودرو است. به معنای دیگر هنگامی که راننده تمایل دارد به عقب حرکت کند، موتور بنزینی خاموش می‌شود و موتورهای برقی وظیفه عقب راندن خودرو را برعهده خواهند داشت. حداکثر سرعت فراری SF90 استراداله در حالت تمام برقی، ۱۳۵ کیلومتربرساعت است.

سوال دوم، فراری SF90 استراداله چند حالت رانندگی دارد؟

فراری SF90 استراداله به جای یک سوییچ، دو سوییچ دارد و علاوه بر سه حالت Sport ، Race و CT Off، حالت eManettino نیز برای آن در نظر گرفته شده است. SF90 استراداله به صورت پیش‌فرض در حالت هیبرید قرار دارد اما راننده می‌تواند با فعال کردن حالت ای درایو، تنها از انرژی الکتریکی استفاده کند. در نهایت حالت Qualify نهایت قدرت موتور بنزینی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند تا هر سه موتور با بیشترین توان در حال فعالیت باشند.

سوال سوم، قیمت فراری SF90 استراداله چقدر است؟

خرید یک SF90 استراداله برای مشتریان در انگلستان، هزینه‌ای برابر با ۳۷۴،۴۲۰ پوند خواهد داشت که گران‌ترین مبلغ درخواست شده بابت یک خودرو فراری است. البته خودروهای ۱۰۰۰ اسب‌بخاری قیمت فوق‌العاده زیادی در بازار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخته‌های بوگاتی یا کونیگزگ اشاره کرد.

سوال چهارم، استفاده از قوای برقی چقدر به وزن خودرو افزوده است؟

به طور کلی مجموعه برقی SF90 استراداله، ۲۷۰ کیلوگرم وزن دارند. فراری تاکید دارد که قدرت ۲۱۷ اسب‌بخاری قوای فنی الکتریکی این افزایش وزن را جبران کرده است و به نظر می‌رسد منتقدان در این مورد مجاب شده‌اند، چرا که فراری SF90 استراداله با مجموع وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم از برخی محصولات قبلی فراری همچون فراری ۸۱۲ سوپرفست سبک‌تر است. لازم است بدانید که پیشرانه چهار لیتری V8 لیتری دوقلو توربو این خودرو ۷۶۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.