رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چگونه از چشمان خود در برابر تب یونجه محافظت کنیم؟

متخصصان می‌گویند تب یونجه یکی از رایج‌ترین حساسیت‌ها است که در فصل بهار دیده می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، تب یونجه یک حساسیت فصلی است که به ویژه در فصل بهار دیده می‌شود. در این بیماری افراد ممکن است به چیز‌های زیادی مانند گرده ها، دانه‌های درختان و علفزار حساسیت نشان دهند که در نتیجه آن قرمزی، درد، خارش و آب ریزش چشم رخ می‌دهد.

مرکز سلامت همگانی انگلیس اعلام کرده است به طور معمول سالانه ۱۸ میلیون نفر در این کشور شاهد ابتلا به حساسیت تب یونجه هستند که نشان دهنده میزان بالای همه گیری این بیماری است.

از ابتدای بهار تا اواسط شهریور ماه سطح گرده‌های گیاهان در هوا به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. این گرده‌ها می‌توانند به راحتی باعث بروز تب یونجه در افراد شوند. مارک شلتون، یک چشم پزشک انگلیسی در این باره می‌گوید: برخلاف تصور، تب یونجه تنها یک حساسیت معمولی نیست که چشمان را درگیر می‌کند. این حساسیت می‌تواند منجر به اختلال در خواب و تمرکز کردن فرد، درد گوش و سردرد و احساس خستگی و درماندگی بیمار شود.

این متخصص تاکید دارد: ساده‌ترین راهکار برای جلوگیری از ابتلا به تب یونجه، اجتناب از کار در بیرون از خانه همزمان با افزایش گرده‌های گیاهان در هواست. افرادی که از لنز چشم استفاده می‌کنند باید بدانند که این موضوع می‌تواند یک لایه مقاومتی در برابر گرده‌ها ایجاد کند.

با این حال، لنز‌های چندبار مصرف می‌توانند در صورت ابتلای فرد به تب یونجه، باعث تشدید علائم بیماری شوند. همچنین تحقیقات نشان داده است مصرف مشروبات الکلی می‌تواند علائم این بیماری را تشدید کند.

توجه به نظافت در فصولی که گیاهان در حال گرده افشانی هستند بسیار ضروری است. گرده‌ها می‌توانند در مو‌های سر مخفی شده و به چشمان برسند. همچنین لباس‌ها به راحتی می‌توانند گرده‌ها را در خود مخفی کنند. به همین دلیل نیز برخی متخصصان معتقدند بهتر است به جای خشک کردن لباس‌ها در بالکن یا حیاط، آن‌ها را در داخل خانه خشک کنید.

برای کاستن از هرگونه تماس با گرده‌های گیاهان، هم اینک دستمال‌های مرطوبی در بازار وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها اقدام به پاک کردن صورت و اطراف چشم خود از گرده‌ها کنید.

رایج‌ترین راهکار برای کاهش علائم تب یونجه استفاده از قطره چشم است. دو مدل قطره چشم در این مواقع تجویز می‌شود که یکی پاک کننده چشم بوده و دیگری باعث ایجاد ثبات در سلول‌های چشم می‌شود. در این زمینه تنها یک متخصص چشم می‌تواند نوع قطره‌ای که باید استفاده کنید را مشخص کند.

متخصصان می‌گویند استفاده اشتباهی از قطره چشم می‌تواند باعث بدتر شدن علائم بیماری شود. به طور معمول برای اثرگذاری مناسب، افراد باید ۵ تا ۱۴ روز اقدام به مصرف قطره چشم کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.