رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

در صورت داغ شدن بیش از حد ماشین باید چکار کرد؟

اگر خودرویی بیش از حد گرم می‌شود، یک اقدام فوری باید نسبت به حل آن انجام داد که اولین قدم خاموش کردن خودرو است. به محض مشاهده دود سفید از کاپوت و روشن شدن چراغ هشدار دهنده دما در داشبورد، کاپوت را بکشید و موتور را خاموش کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، در همین حین به اولین یدک کش تماس بگیرید و خودرو خود را به مرکز خدمات مجاز برسانید. رانندگی در این وضعیت می‌تواند آسیب‌های فاجعه باری ایجاد کند.

اما چه چیزی باعث گرم شدن بیش از حد خودرو حین رانندگی می‌شود؟. برخلاف موتور‌های قدیمی، موتور‌های امروزی از آلومینیوم ساخته شده اند. این باعث می‌شود آن‌ها کوچکتر، سبک‌تر و کارآمدتر باشند. با این حال، بر خلاف موتورهای قدیمی چدنی، این موتورهای امروزی نمی‌توانند همان نوع گرما را تحمل کنند. اگر موتور بیش از حد گرم شود، آلومینیوم می‌تواند آسیب ببیند و نیاز به تعمیرات گسترده‌ای داشته باشد.

سوالی که پیش می آید این است که چرا موتور خودرو بیش از حد گرم می شود؟ دلایل احتمالی زیادی وجود دارد که ممکن است موتور بیش از حد داغ شود؛ اگر سیستم خنک کننده، مایع خنک کننده کم داشته باشد، ممکن است نتواند موتور را به درستی خنک کند. خود رادیاتور نیز ممکن است آسیب ببیند و منجر به خنک شدن ناکافی شود.

در این صورت، مایع خنک کننده و روغن ممکن است با هم مخلوط شده و سیستم خنک کننده را معیوب کند. اما این‌ها تنها چند مورد از علل اصلی احتمالی هستند. چندین مورد دیگر وجود دارد که تکنسین‌های معتبر آن‌ها را بررسی خواهند کرد.

در آخر این نکته را فراموش نکنید که ایمن‌ترین و مؤثرترین روش برای خنک کردن موتور خودرو، خاموش کردن موتور خودرو است. بنابراین، در صورتی که متوجه شدید که موتور خودرو بیش از حد داغ شده است، موتور خودرو خود را خاموش کنید. در مرحله بعد، درپوش رادیاتور خودرو را بردارید تا حرارت درون رادیاتور منتشر شود.

با این حال، با توجه به اینکه هوای داغ و آب داغ درون رادیاتور ممکن است تحت فشار از رادیاتور خارج شود و باعث سوختگی جدی شما شود، در این مورد باید دقت لازم را کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.