رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پیک جدید کرونا در چه شرایطی ایجاد می‌شود؟

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا درباره پیش بینی‌ها و شرایط آغاز پیک جدید کرونا در کشور توضیح داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمید رضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به بروز بیماری کرونا با واریانت های لامبدا و مو در دنیا اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های مراکز علمی در دنیا اوایل آبان امسال را شروع پیک جدید بیماری عنوان کرده اند و شروع پیک بستگی به میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم مانند زدن ماسک و پرهیز از تردد در اماکن شلوغ و پر تردد را دارد.

او ادامه داد: خوشبختانه واکسیناسیون در کشورمان با سرعت بالایی در حال انجام است و مطالعات نشان می دهد که انجام واکسیناسیون باعث کاهش مرگ و میرها و حتی شدت بروز بیماری در بین افراد خواهد شد.با توجه به تزریق واکسن به نظر می رسد که در پیک جدید بیماری کرونا آن چنان دچار مرگ و میر و کمبود تخت نخواهیم شد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا بیان کرد: بر اساس آخرین تحقیقات انجام گرفته شده در دنیا دو واریانت لامبدا و مو باعث افزایش مرگ و میر در بین کشورها نشده است و به نظر می رسد که این دو جهش ویروس کرونا در برخی از کشورها به دلیل واکسیناسیون متوقف شده است و به دلیل ایمنی جمعی ایجاد شده این واریانت گسترش نیافته است.

جماعتی تاکید کرد: اگر واکسیناسیون به همین سرعت به پیش برود و مردم شیوه نامه ها را به خوبی رعایت کنند؛ شاهد بروز پیک ششم در کشور نخواهیم شد. بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۷۵ درصد جمعیت کشور تا اوایل آذر واکسن خود را دریافت خواهند کرد و ایمنی نسبی حدود بهمن در کشور ایجاد خواهد شد.

او گفت: تا وقتی که شاهد بروز واریانت‌های مختلف در دنیا و کشور هستیم باید مردم دستورالعمل ها را مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت کنند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.