رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بیوگرافی میلاتورا جیلیک و معرفی فیلم های او

در این مطلب به شرح بیوگرافی میلاتورا جیلیک و معرفی فیلم های او خواهیم پرداخت.

اینتیتر – سحر زمانی؛ میلاتورا جیلیک، کارگردان مستندساز زن صربستانی و یکی از فیلمسازان محبوب مسعود فراستی است. او تاکنون دو فیلم مستند موفق را کارگردانی کرده است. در ادامه به شرح بیوگرافی میلاتورا جیلیک و معرفی فیلم های او خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

میلاتورا جیلیک در بلگراد صربستان در سال ۱۹۷۹ به دنیا آمد. مادر او یک فعال دموکراسی خواه است. میلاتورا در دو رشته فیلم و علوم سیاسی تحصیل کرده است. او در رشته ساخت فیلم مستند از مدرسه “La Femis” واقع در پاریس تخصص گرفت و همچنین از دانشگاه وست مینستر نیز دکترای خود را دریافت کرد. میلاتورا یکی از بنیانگذاران انجمن فیلمسازان مستند صربستان نیز است.

او فیلم های “Cinema Komunisto” در سال ۲۰۱۰ و “Druga strana svega” در سال ۲۰۱۷ کارگردانی کرده است. فیلم روی دیگر همه چیز (Druga strana svega ) او جزو صد فیلم محبوب مسعود فراستی به شمار می رود. این دو فیلم افتخارات بسیاری را برای میلاتورا جیلیک در سطح جشنواره های بین المللی به ارمغان آورده اند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

فیلم “Cinema Komunisto”  میلاتورا جیلیک، برنده بهترین مستند در جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو شد و همچنین در “FOCAL International” نیز جایزه دریافت کرد.

فیلم روی دیگر همه چیز میلاتورا جیلیک، برنده جایزه بهترین مستند بلند در جشنواره بین المللی فیلم مستند آمستردام در سال ۲۰۱۷ شد. این مستند همچنین جایزه تنوع فرهنگی را در جشنواره فیلم “goEast” در آلمان دریافت کرد. جیلیک در جشنواره بین المللی فیلم “RiverRun” در کارولینای شمالی برنده بهترین کارگردانی برای این فیلم شد.

پس از موفقیت های فیلم های مستند میلاتورا جیلیک، او اکنون در حال کار بر روی مستند بعدی خود به نام “Tito’s Cameraman” است. مستند او شامل تصاویر بایگانی شده و مصاحبه با استوان لابودوویچ است که لنز دوربین او اتفاقات مهمی مانند شکل گیری جنبش عدم تعهد را ثبت کرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.