رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تایکان تمام برقی بیشتر از ۹۱۱ پرچمدار پورشه می فروشد

در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ تعداد خودروهای تایکان تمام برقی فروخته شده از تعداد خودروهای بنزینی ۹۱۱ پیشی گرفت و سنگ بنایی جدید در بازار خودروهای برقی گذاشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از سایپانیوز، تایکان تمام برقی از اواخر سال ۲۰۱۹ به بازار معرفی شد. پورشه در ۹ ماه اول ۲۰۲۱ موفق به فروش ۲۱۷,۱۹۸ دستگاه شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد نشان داده است. میزان فروش تحویل تایکان سه برابر شد و ماکان بنزینی هم رشد خیره کننده ای داشت. پورشه بین ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ حدود ۵ درصد به خاطر شیوع جهانی کرونا دچار افت شده بود.

در جدول محصولات پورشه، کاین Cayenne با ۶۲,۴۵۱ دستگاه بیشترین فروش را در میان محصولات این شرکت در ۹ ماهه اول سال به ثبت رسانده است. هرچند که فروش آن نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۸ درصد افت کرده است. امسال تقاضا برای ماکان شاسی بلند جمع و جور ۱۲ درصد رشد داشته و تعداد ۶۱,۹۴۴ دستگاه از آن فروخته شده است. تایکان و ۹۱۱ بودند که افزایش ۱۳ درصد امسال را رقم زدند.

بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱ پورشه موفق به تحویل ۲۸,۶۴۰ دستگاه تایکان شد و به این ترتیب تایکان جای پرچمدار دیرینه پورشه یعنی ۹۱۱ را امسال گرفت. تعداد فروش ۹۱۱ پورشه در این ۹ ماه به ۲۷,۹۷۲ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد کرد.

تعداد فروش پانامرا به ۲۰,۲۷۵ و باکستر ۷۱۸ و کاین ۷۱۸ ‌به ۱۵,۹۱۶ و رشد آن فقط ۱ درصد بود. درصد است که اکثر خودروهای فروخته شده پورشه بنزین سوز هستند اما بالا رفتن آمار فروش خودروهای برقی این شرکت، خبر امیدوارکننده ای برای سیاست گذاران کاهش آلایندگی است. این شرکت می خواهد ماکان تمام برقی هم تا سال ۲۰۲۳ عرضه کند.

۹۱۱ پورشه بیش از ۶۰ سال است که عرضه می شود اما تایکان امسال وارد دومین سال تولید خود شده است. همین رشد ناچیز در فروش خودروهای برقی نشان می دهد که فروش این نوع خودروها در حال سرعت گرفتن است.

مدل پایه تایکان ۸۲,۷۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. تایکان کراس توریسمو مدل استیشن تایکان است و چون کمی بالاتر از سطح زمین است بهتر در مسیرهای ناهموار و گل ولای به کار صاحبانش می آید.

پورشه یکی از برندهای گروه خودروسازی فولکس واگن است. در حال حاضر برندهای زیر چتر گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن عبارتند از: آئودی، سئات، اشکودا، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، دوکاتی، اسکانیا و مان.

پورشه تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۸۰ درصد از محصولاتش را یا برقی تولید می کند یا هیبریدی قابل شارژ با پریز برق.

اولیور بلوم Oliver Blume، مدیر عامل پورشه در ماه مارس گفته بود که آخرین خودرویی که از این کمپانی برقی خواهد شد، ۹۱۱ خواهد بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.