رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تیم ملی امید ۳۰ مهر به دوشنبه می‌رود

تیم ملی فوتبال امید با برگزاری هفته اول لیگ برتر، آماده عزیمت به تاجیکستان و حضور در مسابقات قهرمانی آسیا می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، یوسف جعفری، مدیر اجرایی تیم ملی امید درباره اتمام اردوی تیم ملی امید و برنامه این تیم برای حضور در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در کشور تاجیکستان که از سوم آبان آغاز می‌شود گفت: برنامه تیم ملی امید پابرجاست اما بازیکنان برای حضور در مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک راهی باشگاه‌های خود شده‌اند. بعد از برگزاری هفته اول لیگ برتر، بازیکنان مدنظر خود را معرفی خواهند کرد و ۳۰ مهر راهی کشور تاجیکستان خواهیم شد.

مدیر اجرایی تیم ملی امید از اتمام اردوی این تیم در تهران خبر داد و گفت: ما اردوی آنچنانی در تهران نداریم و تیم بعد از هفته نخست لیگ راهی تاجیکستان می‌شود. پرواز تیم ملی امید به صورت چارتر خواهد بود.

وی از تکمیل کادر فنی تیم ملی امید با حضور سه دستیار خارجی و یک دستیار ایرانی – سوئدی و استقرار این مربیان در اردو خبر داد و گفت که در حال حاضر دو بازیکن به علت تغییر تیم در حال تمرین با مربیان هستند تا در شرایط مسابقه قرار داشته باشند.

جعفری در واکنش به این سوال که آیا تیم کنونی شرایط سنی لازم برای حضور در مسابقات المپیک فرانسه را دارد یا خیر گفت: ۵۰ درصد این می توانند در المپیک فرانسه بازی کنند و مابقی بازیکنان دارای شرایط سنی لازم برای حضور در مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا هستند. نیمی از بازیکنان متولدین دو ماه پایانی سال ۷۷ و نیم دیگر متولدین دو ماه پایانی سال ۷۹ هستند. علت این تصمیم بهبود نتایج تیم ملی امید است. آقای مهدوی‌کیا اعتقاد دارند با بهبود نتایج تیم ملی مانند دوره گذشته مسابقات در سید سوم قرعه کشی مسابقات قرار نمی‌گیرد و در نتیجه قرعه بهتری خواهد داشت.

او درباره اظهارات مهدوی‌کیا مبنی بر انتخاب یک پیشکسوت شناخته شده برای سرپرستی تیم ملی امید گفت: فدراسیون فوتبال با دو نفر برای قبول این سمت مذاکره کرده است.

تیم ملی فوتبال امید از اواخر شهریور کار خود را با هدایت مهدی‌ مهدوی‌کیا به منظور حضور در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه دور نهایی آغاز کرده و بعد از برگزاری دو دور اردو، اکنون مهیای حضور در کشور تاجیسکان است. هدف این تیم شکستن طلسم ناکامی ایران در صعود به المپیک است که سال ۲۰۲۴ در پاریس فرانسه برگزار می‌شود.

مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در گروه B به میزبانی شهر دوشنبه (تاجیکستان) برگزار می‌شود که زمان و محل برگزاری مسابقات به این شرح است:

دوشنبه ۳ آبان

ایران- نپال/ ساعت ۱۶ به وقت محلی- استادیوم دوشنبه

پنجشنبه ۶ آبان

لبنان- ایران/ ساعت ۱۶ به وقت محلی- استادیوم دوشنبه

یکشنبه ۹ آبان

ایران- تاجیکستان/ ساعت ۱۹ به وقت محلی – استادیوم دوشنبه

بازی‌های مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا آبان ماه در ۱۱ گروه برگزار می شود که تیم های اول به همراه ۴ تیم برتر دوم به دور نهایی بازی‌ها صعود می کنند. مرحله نهایی این مسابقات در خرداد ۱۴۰۱ به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود. البته این دوره از مسابقات به منظور تعیین سهمیه المپیک نیست و در سال ۲۰۲۴ مسابقات با این هدف برگزار خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.