رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

یک ایده عجیب دیگر از فیفا

کنفدراسیون فوتبال آمریکای‌جنوبی از فیفا درخواست کرده ایده استراحت ۲۵ دقیقه‌ای بین دو نیمه را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرورزشی، از جام‌جهانی هر ۲ سال یک‌بار تا وقت استراحت بین دو نیمه ۲۵ دقیقه‌ای! از زمانی که جانی اینفانتینو رئیس فیفا شد، شنیدن هر خبر و هر تغییری در مسابقات فوتبال غافلگیرمان نمی‌کند. برخی از آن‌ها تعداد مسابقات را زیاد می‌کند، برخی کلاً شکل بازی فوتبال را تغییر خواهد داد!

فوتبالِ فوتسالی

چند ماه پیش خبر رسید که فیفا تصمیم دارد مسابقات فوتبال را به نوعی تغییر بدهد که زمان مفید داشته باشد. یعنی نیمه‌ها ۳۰ دقیقه‌ای شود و همانند فوتسال در زمان بیرون رفتن توپ، زمان توقف داشته باشد. پرتاب هم با دست انجام نگیرد و باز هم مثل فوتسال با پا باشد. ایده‌ای که قرار بود در مسابقات رده جوانان تست شود و فعلاً خبری از اجرایی شدن آن در رده بزرگسالان نیست. بعید هم هست با این ایده موافقت شود، چرا که کاملاً فوتبال را شبیه فوتسال در زمینی بزرگ‌تر خواهد کرد.

۵ تعویض

این یکی ایده اصلی فیفا نبود. از وقتی کرونا شیوع پیدا کرد و مسابقات برای مدتی تعطیل شد، با فشار زیادی که به بازیکنان وارد می‌شد و فاصله زمانی کمتر تصمیم گرفته شد ۵ تعویض انجام شود. در حالت عادی به دلیل این که تغییر زیاد می‌تواند فرم بازی را به هم بریزد ایده خوبی نیست، ولی در دوران شیوع کرونا باعث شد مصدومیت‌ها کمتر شود و بازیکنان بیشتر استراحت کنند.

جام‌جهانی ۲ سال یک‌بار

این یکی به قوانین مسابقات ارتباطی ندارد و تعداد مسابقات را زیاد خواهد کرد. جانی اینفانتینو و آرسن ونگر علاقه و تمایل زیادی دارند جام‌جهانی هر ۲ سال یک‌بار برگزار شود که البته مخالفان زیاد و مهمی هم دارند. اخیراً الکساندر چفرین رئیس یوفا اعلام کرده که این کنفدراسیون همراه کنفدراسیون فوتبال آمریکای‌جنوبی کاملاً مخالف جام‌جهانی ۲ سال یک بار هستند.

مشخصاً اولین دلیل مخالفت آن‌ها، این است که با زیاد شدن رقابت‌ها مصدومیت‌ها بیشتر خواهد شد و فشار مضاعفی به بازیکنان وارد می‌شود. همین حالا هم خیلی از مربیان و بازیکنان از زیاد بودن مسابقات شاکی هستند. یورگن کلوپ سرمربی لیورپول بارها اعلام کرده که تعداد دیدارها به‌خصوص در انگلیس زیاد است. تیبو کورتوا سنگربان تیم ملی بلژیک هم بعد از مسابقات لیگ ملت‌های اروپا به‌شدت علیه این دیدارها موضع گرفت. حتی یوفا هم که در سال‌های اخیر تورنمنت‌هایی مثل لیگ ملت‌های اروپا و لیگ کنفرانس اروپا را راه‌اندازی کرده با جام‌جهانی ۲ سال یک‌بار موافق نیست.

استراحت بین دو نیمه ۲۵ دقیقه‌ای

آخرین خبر از تغییرات فوتبال، درباره وقت استراحت بین دو نیمه است. شاید فیفا فکر کرده با این تغییر لطف بزرگی در حق تیم‌ها خواهد کرد!

البته این پیشنهاد از سوی کُنمبل (کنفدراسیون فوتبال آمریکای‌جنوبی) به فیفا ارائه شده و در حال بررسی است. این کنفدراسیون اعتقاد دارد وقت استراحت بین دو نیمه اگر ۲۵ دقیقه شود بهتر خواهد بود. اگر فکر می‌کنید این ایده برای استراحت بیشتر بازیکنان است، سخت در اشتباهید، چرا که همیشه پای پول در میان است! رؤسای کنمبل می‌گویند وقت استراحت ۲۵ دقیقه‌ای فرصت‌های تجاری و بازاریابی را بیشتر خواهد کرد. حتی آن‌ها در ظاهر هم نمی‌گویند که این ایده به سود بازیکنان، مربیان و هواداران خواهد بود!

گفته می‌شود این ایده از حمایت کمی برخوردار است، اما روز ۲۷ اکتبر قرار است در جلسه بعدی شورای فیفا مورد بررسی قرار بگیرد و نتیجه اعلام شود. شورا اصلی‌ترین تصمیم‌گیرنده فیفا است و آن‌ها در مورد این پیشنهاد بحث خواهند کرد، اگرچه به نظر می‌رسد ایده خارج از آمریکای‌جنوبی طرفداری ندارد. وقفه بیشتر بین دو نیمه با انگیزه‌های اقتصادی قابل توجیه است و می‌توان در رویدادهای کوچک‌تر آن را آزمایش کرد، اما بعید به نظر می‌رسد برای فوتبال در بالاترین سطح مناسب باشد و پیشرفتی ایجاد کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.