رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

واردات واکسن به کشور از مرز ۱۰۰ میلیون دز گذشت

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با ورود شصت وهشتمین محموله واکسن به کشور، واکسن‌های وارد شده از منابع خارجی از مرز یکصد میلیون دُز گذشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، محموله اخیر به تعداد یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا اهدایی کشور لهستان بود که با پرواز لوفتانزا، شب گذشته(شنبه) وارد کشور شد.

تا دهم آبان ماه، تعداد واکسن ورودی به کشور از مرز یکصد و پنجاه میلیون دوز خواهد گذشت.

این در حالیست که جمعیت هلال احمر روز یکشنبه بیست‌ وهفتمین محموله واکسن حاوی ۶ میلیون دُز واکسن سینوفارم را وارد کرد و در فرودگاه امام خمینی(ره) به وزارت بهداشت تحویل داد.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه ورود این محموله واکسن گفت: نظم به‌وجود آمده برای تداوم واردات واکسن حاصل همکاری چندجانبه دستگاه‌های مسئول در این حوزه در کنار نظارت و تدبیر مثمرثمر معاون اول رئیس جمهوری است که موجب شد در یک هفته‌ی گذشته جمعیت هلال‌احمر چهار محموله به میزان ۲۴ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور کند.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر در مجموع از اردیبهشت ماه تاکنون، ۷۶ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن کرونا از نوع سینوفارم به کشور وارد کرده است.

همتی با بیان اینکه تاکنون ۷۵ درصد مردم کشور در برابر ویروس واکسینه شده‌اند، گفت: طبق اعلام وزیر بهداشت، خوشبختانه یک اجماع خوبی بین مسئولین عالی کشور برای تهیه واکسن و گسترش واکسیناسیون به وجود آمده است که با ادامه‌ی این روند می‌توانیم به زودی صد در صد جامعه را واکسینه کنیم.

تا کنون ۴۸ میلیون و ۱۵ هزار و ۱۵۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۱۱۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۱ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۷۷ دُز رسید.

افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون از راهبرد اصلی دولت سیزدهم برای مهار کرونا است.

طی روزهای اخیر با ازفایش روند واکسیناسیو و نیز عبور خیز پنجم از کشور تلفات کرونا نیز ماهشی شده وبر اساس اعلام وزارت بهداشت، ۱۸۱ روز گذشته(شنبه) جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

در این خیز در ۲۸ مرداد و و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا(اسفند ۹۸) در کشور رسید.

این درحالیست مسولان طی روزهای اخیر از احتمال خیز ششم کرونا در کشور از آبان ماه خبر می دهند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.