زنجان استان سرداران رشید اسلام و سلحشورانی است که نام آنها می‌درخشد

رییس جمهوری گفت: زنجان، استان سرداران رشید اسلام و سلحشورانی است که نام آنها در دفاع از وطن و جمهوی اسلامی همواره می‌درخشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در بدو ورود به زنجان در فرودگاه این شهر با تشریح اهداف خود از این سفر افزود: استان زنجان دارای مفاخر، علما، دانشمندان، حکما و فلاسفه بزرگی است، نامدارانی که نه فقط در زنجان و ایران اسلامی بلکه در جهان اسلام نام آنها همیشه بلند است.

وی با اشاره به تاخیر ایجاد شده در سفر به زنجان اظهار داشت: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و این صفت بسیار ارزشمندی برای زنجانی ها بوده و نماد عشق و علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت است.

آیت الله رییسی تاکید کرد: استان زنجان ظرفیت های بسیاری در بخشهای کشاورزی، صنعتی و معادن و به ویژه نیروی جوان و مردمانی اهل تلاش و کار دارد که باید کارهای زیادی برای آن انجام شود.

وی با بیان اینکه کارهایی به برکت انقلاب اسلامی در این استان انجام شده است، گفت: اما نسبت به آنچه که باید باشد، فاصله داریم.

رییس جمهوری با بیان اینکه در این سفر بخشی از کمبودها از قبل بررسی شده است که در خود استان برای آنها تصمیم گیری می‌شود، خاطر نشان کرد: انشالله تصمیمات خوبی در این سفر گرفته خواهد شد و برخی هم به یقین جزو مصولات سفر خواهدبود.

وی تاکید کرد: سازو کاری نیز برای پیگیری مصوبات سفر تمهید شده است.

آیت الله رییسی با عذرخواهی از مردم زنجان به جهت امکان پذیر نبودن حضور در جمع آنان به دلیل شرایط کرونایی، گفت: باید در این سفر به شهرستانهای استان هم سر می زدم.

وی یادآورشد: هر ساله توفیق شرکت در مراسم سوگواری ابی عبدالله ( ع) در این استان را داشتم اما امسال این توفیق به دلیل شیوع کرونا و شرایط خاص حاصل نشد.

وی ابراز امیدواری کرد، آنچه خواست مردم زنجان هست دنبال شود و مردم در عمل تحقق خواسته های به حق خود را شاهد باشند.

رییس جمهوری در بدو ورود به فرودگاه زنجان، از سوی حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، محسن افشارچی، استاندار، شماری از نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز به منظور بررسی مشکلات و مسایل مناطق مختلف استان زنجان آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهوری، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، احمد وحیدی وزیر کشور، سیدمسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه و انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری نیز در این سفر همراه آیت الله رییسی هستند.

بازدید از چند طرح‌ تولیدی و صنعتی، حضور در جمع نخبگان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از جمله برنامه های رییس‌جمهوری در سفر به استان زنجان است.

سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت به استانها، تنها ۲ روز پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم یعنی پنجم شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

آیت‌الله رییسی تاکنون به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل و سمنان سفر کرده و در دیدار چهره به چهره به بررسی مسایل و مشکلات مردم پرداخته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.