رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

همه آن چیزی که درباره شورولت سیلورادو الکتریکی ۲۰۲۲ می‌دانیم

زمانی که شورولت سیلورادو الکتریکی در نمایشگاه CES 2022 معرفی شود قدم بسیار مهمی برای تثبیت جایگاه جنرال موتورز در بازار پیکاپ های الکتریکی برداشته خواهد شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، این خودرو از باتری‌های جدید اولتیوم سود برده و پلتفرمی ماژولار در زیر بدنه قرار خواهد گرفت. سیلورادو الکتریکی می‌تواند تمامی فاکتورهای لازم برای رقابت با شرکت‌هایی همچون فورد و ریویان را داشته باشد. ما جزئیات دقیق این خودرو را نمی‌دانیم اما به احتمال زیاد نمونه حاضر در نمایشگاه CES از نسخه پروتوتایپ نزدیک به خط تولید خواهد بود؛ اما شواهد زیادی از فوق‌العاده بودن این پیکاپ الکتریکی حکایت دارند.

قوای محرکه

سیلورادو الکتریکی طبیعتاً فاقد پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر بنزینی سنتی خواهد بود. همانند جی ام سی هامر الکتریکی، این پیکاپ از باتری‌های برد بلند اولتیوم استفاده خواهد کرد. این باتری‌ها در بهترین حالت می‌توانند ظرفیت ۲۰۰ کیلووات ساعتی داشته باشند. جنرال موتورز قول سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد دلاری روی تکنولوژی اولتیوم تا سال ۲۰۲۵ را داده و سیلورادو الکتریکی یکی از چندین خودروی الکتریکی است که انتظار می‌رود به این باتری‌ها مجهز شود. با توجه به اینکه هامر پیکاپ پرفورمنس جنرال موتورز است و از قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری و شعاع حرکتی ۵۶۳ کیلومتری سود می‌برد بنابراین انتظار نداریم که سیلورادو الکتریکی نیز چنین مشخصاتی داشته باشد. شایعاتی درباره احتمال تولید سیلورادو ۱۰۰۰ اسبی به گوش رسیده اما مدل پایه رقیبی برای فورد لایتنینگ بوده و قدرت حدود ۵۰۰ اسب بخار خواهد داشت. این پیکاپ به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و از سیستم فرمان پذیری تمام چرخ ها نیز در آن استفاده خواهد بود.

شعاع حرکتی

شورولت سیلورادو الکتریکی حداکثر شعاع حرکتی ۶۴۴ کیلومتری را خواهد داشت که در واقع بیشتر از برد کنونی جی ام سی هامر الکتریکی است.

طراحی

ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز گفته سیلورادو الکتریکی جدید خودرویی برجسته خواهد بود. البته احتمال دارد ظاهر این خودرو تفاوت زیادی با نسخه‌های بنزین سوز نداشته باشد. همانند فورد لایتنینگ، برخی تغییرات ضروری در بخش جلو اعمال خواهد شد تا این نسخه با مدل‌های درون‌سوز متمایز شود. در کل شکل این خودرو همچنان آشنا باقی خواهد ماند. بخش عقب این پیکاپ نیز بهبود خواهد یافت و از چراغ‌های جدید و جزئیات بیشتر روی درب پشتی سود خواهد برد. همچنین ما می‌دانیم که مدل حاضر در نمایشگاه CES از مونروف بزرگ و رینگ‌های ۲۴ اینچی استفاده خواهد کرد. کابین این خودرو نیز تفاوت زیادی با نمونه‌های عادی نخواهد داشت. بر اساس تیزرهای منتشر شده، صفحه لمسی مرکزی بزرگ‌تر شده و ابعاد آن به ۱۳.۴ اینچ خواهد رسید. شاید هم این نمایشگر بزرگ‌تر باشد. همچنین از متریال جدید و عناصر طراحی خاص برای تمایز بیشتر سیلورادو الکتریکی استفاده خواهد شد.

قیمت

تخمین‌های اولیه نشان می‌دهند قیمت پایه سیلورادو الکتریکی چیزی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار خواهد بود. F-150 لایتنینگ که مهم‌ترین رقیب این پیکاپ است قیمت پایه ۳۹۹۷۵ دلار داشته درحالی‌که مدل‌های لوکس‌تری همچون جی ام سی هامر و ریویان R1T به ترتیب ۱۰۸۷۰۰ و ۷۴۰۷۵ دلار قیمت دارند. این پیکاپ هم در تریم های گوناگون تولید خواهد شد و احتمال دارد قیمت مدل لوکس‌های کانتری به حدود ۷۰ هزار دلار برسد. پیکاپ الکتریکی شورولت به همراه هامر در کارخانه دیترویت میشیگان تولید خواهد شد. جنرال موتورز سرمایه‌گذاری بیش از ۵.۲ میلیارد دلاری روی این کارخانه انجام داده است.

زمان عرضه

شورولت خبر تولید سیلورادو الکتریکی را ششم آوریل ۲۰۲۱ اعلام کرده و در تیزر منتشر شده نیز شاهد لوگوی جدید بوده‌ایم؛ اما اولین بار در نمایشگاه CES 2022 شاهد معرفی این خودرو خواهیم بود. انتظار می‌رود نمونه نهایی این خودرو اواسط سال آینده معرفی شده و از اواخر همان سال نیز شاهد عرضه این پیکاپ الکتریکی باشیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.