رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

امیکرون مرزهای زمینی کشور را هم برای مسافران هشت کشور آفریقایی بست

در پی شیوع سویه جدید کرونا به نام امیکرون در هشت کشور آفریقایی، ورود این مسافران از مرزهای زمینی به کشور ممنوع و مرزهای زمینی هم مانند مرزهای هوایی به روی آن‌ها بسته شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سویه جدیدی از ویروس کرونا در هشت کشور آفریقایی شیوع پیدا کرده که امیکرون نامگذاری شده است و سازمان بهداشت جهانی این سویه جدید را نگران کننده و خطرناک طبقه‌بندی کرده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده این ویروس در ابتدا در شش کشور آفریقایی، بوتسوانا، آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو و اسواتینی شیوع پیدا کرد و نهایتا اعلام شد که در موزامبیک و مالاوی هم مشاهده شده است. در همین راستا بسیاری از کشورهای ورود و خروج مسافران از و به این کشورها را مشمول ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی سختگیرانه‌ای کردند.

ایران نیز در روز گذشته اعلام کرد که این ممنوعیت‌ها را وضع کرده و به زودی آن را اجرایی خواهد کرد. محمد مهدی گویا – رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- در این بارهنا گفت: به افرادی که قصد مسافرت به این کشورها را دارند توصیه می‌کنم سفر خود را به تاخیر بیاندازند. ما همه اطلاع رسانی‌ها را در فرودگاه و تمام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی در اختیار می‌گذاریم یعنی بدون آگاهی از کشور خارج نخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه نهایت سختگیری اعمال خواهد شد، افزود: ما پرواز مستقیم از این کشورها نداریم و اعلام کردیم برای ورود فرد غیر ایرانی از این کشورهای یاد شده به ایران ممانعت ایجاد خواهیم کرد و ایرانیانی هم که می‌خواهند مسافرت داشته باشند تا دو نوبت تست PCR منفی نداشته باشند باید در مبادی مرزی در قرنطینه بمانند. حتی ممکن است فردی تا ۱۴ روز در قرنطینه مرزی بماند.

نهایتا یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری با ذکر این نکته گفت: به محض ابلاغ بخشنامه جدید، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های کرونایی جدید را برای مسافران هوایی وضع خواهیم کرد.

حالا به نظر می‌رسد این پروتکل‌های جدید ابلاغ شده است، چرا که در مکاتبه – رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت – تاکید شده است که ورود مستقیم و غیر مستقیم کلیه مسافرین غیر ایرانی از مبادی هر کدام از کشورهای، بوتسوانا، آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک و مالاوی تا اطلاع ثانوی ممنوع است و مسافران ایرانی که از این مقاصد آمده باشند باید دو هفته در قرنطیه باشند و در طول این مدت سه بار تست PCR بدهند و در صورت منفی بودن این تست‌ها می‌توانند از قرنطینه خارج شوند.

وزارت راه و شهرسازی نیز بر اساس مصوبات شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور موظف به تامین فضای قرنطینه برای استقرار و تجهیز ایستگاه‌های سنجش سلامت در پایانه‌های مرزی است.

بر این اساس تا اطلاع ثانوی همه مرزهای زمینی کشور برای مسافران آفریقایی از کشورهای هشت گانه مذکور بسته خواهد بود و مسافران ایرانی وارد شده از طریق این کشورها مشمول محدودیت‌های سختگیرانه‌ای مانند قرنطینه ۱۴ روزه و دادن سه بار تست PCR می‌شوند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.