رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کدام پیام‌رسان‌ها اطلاعات بیشتری در اختیار FBI قرار می‌دهند؟

پیام‌رسان‌های زیادی در بازار وجود دارند و بسیاری از آن‌ها روی امنیت و حفظ حریم خصوصی مانور می‌دهند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، اما حالا اسنادی به اینترنت راه پیدا کرده که نشان می‌دهد این پیام‌رسان‌ها تا چه اندازه اطلاعات در اختیار FBI قرار می‌دهند و به نوعی از داده‌ها و حریم خصوصی کاربرانشان حفاظت می‌کنند.

FBI می‌تواند از طریق حکم یا احضاریه، داده‌های مختلفی از پیام‌رسان‌ها دریافت کند، اما طبق سندی که به تازگی افشا شده، واتس‌اپ و iMessage بیشترین اطلاعات را در اختیار FBI قرار می‌دهند.

بر اساس این سند، واتس‌اپ، iMessage و لاین محتوای محدودی از پیام‌ها را در پاسخ به درخواست قانونی از سوی FBI در اختیار آن قرار می‌دهند. در مقابل، سیگنال، تلگرام، وایبر و وی‌چت هیچ‌گونه محتوایی از پیام‌ها به FBI نمی‌دهند.

شاید تا به اینجای کار فکر کنید واتس‌اپ و iMessage تفاوت چندانی با پیام‌رسان‌های دیگر ندارند، اما کار به همین‌جا ختم نمی‌شود. واتس‌اپ در پاسخ به احضاریه اطلاعات پایه را در اختیار FBI قرار می‌دهد، اما اگر با حکم روبه‌رو شود، به FBI اجازه می‌دهد که آدرس مخاطبین دسترسی پیدا کند.

FBI با درخواست نظارت می‌تواند از واتس‌اپ بخواهد که هر ۱۵ دقیقه، منبع و مقصد پیام را برایش ارسال کند، با این حال محتوای پیام در اختیار این سازمان قرار نمی‌گیرد. حالا اگر کاربری آیفون داشته باشد و از پیام‌های واتس‌اپ در آی‌کلود بکاپ بگیرد، FBI می‌تواند به محتوای پیام‌ها هم دسترسی پیدا کند چرا که کلید رمزنگاری را اپل در اختیارش قرار می‌دهد.

در صورتی که کاربر برای بکاپ‌های iMessage هم از آی‌کلود استفاده کند، FBI با حکم دادگاه می‌تواند به محتوای متن‌ها دسترسی پیدا کند. البته سرویس اپل برخلاف واتس‌اپ فاقد قابلیت درخواست نظارت است.

در مقابل اپل و سرویس تحت مالکیت متا، تلگرام و سیگنال کمترین اطلاعات را به صورت قانونی در اختیار FBI قرار می‌دهند. تلگرام به هیچ عنوان محتوای پیام‌ها را در اختیار FBI قرار نمی‌دهد و به ندرت اطلاعات مخاطب را به FBI می‌دهد. البته طبق سند، اگر تحقیقات درباره اقدامات تروریستی باشد، شاید تلگرام آدرس‌های آی‌پی و شماره تلفن را در اختیار مقامات قرار دهد.

سیگنال هم محتوای پیام را در اختیار FBI قرار نمی‌دهد، اما تاریخ ثبت نام کاربر و همچنین آخرین زمانی که به پلتفرم آن متصل شده را به FBI اطلاع می‌دهد.

اگرچه این اطلاعات کاملا جدید نیستند، اما یکبار دیگر تفاوت عملکرد پیام‌رسان‌ها در مقابل حکم‌های قانونی و همچنین پایبندی‌شان به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران را نشان می‌دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.