رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

علت نوسان شدید قیمت برنج ایرانی چیست؟

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تایید افزایش قیمت برنج داخلی و شرایط سخت مردم در خرید کالاهای اساسی، گفت: اگرچه برخی از اقلام و کالاهای اساسی تولید داخل است، اما افزایش نرخ ارز تاثیر غیرمستقیم بر اقلام داخلی می گذارد و راهکار این است که سیستم های نظارتی قوی شود و در نظر داریم با نظارت بیشتر، و اجاره سوداگری در بازار را ندهیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا،‌ امیررضا نقش درباره افزایش افسارگسیخته قیمت کالاها در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر کنترل ستاد تنظیم بازار بر روی هفت قلم کالای اساسی همچون مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر و … که ارز یارانه‌ای دریافت می‌کنند، شدید است و هیچ گونه افزایش قیمتی نداریم.

وی درباره افزایش قیمت روزانه برنج ایرانی، توضیح داد: دلیل نوسانات قیمتی برنج ایرانی، کمبود این محصول در بازار است که برای کنترل قیمت آن در بازار دستگاه های نظارتی را ملزم بر نظارت بیشتر کرده‌ایم.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از تزریق برنج وارداتی به بازار برای کمک به قشر کم برخوردار خبر داد و گفت: طبیعتا تزریق برنج وارداتی با قیمت مناسب به بازار، موجب تنظیم قیمت برنج داخلی می‌شود.

وی درباره انتقاد از افزایش قیمت برنج ایرانی از ۳۴ به ۶۰ هزار تومان، اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان صمت و جهاد کشاورزی باید نظارت تشدیدتری بر بازار داشته باشند و در جلسه این هفته افزایش شدید قیمت برنج داخلی را در دستور کار ستاد تنظیم بازار استان قرار داده ایم، تا در این باره چاره اندیشی شود.

نقش افزود: در سایر اقلام و کالاهای اساسی شاهد ثبات نسبتا مناسبی هستیم و در تلاشیم دستگاه‌های نظارتی به بازار ورود کنند، البته آن بخش از بازار که عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت ها در بازار است، دیگر نیازی به دخالت سیستم های دولتی نیست.

وی گفت: ماه گذشته در بحث جلوگیری از افزایش قیمت میوه در بازار اقدامات پیشگیرانه انجام داده ایم و خوشبختانه مشکل خاصی در این اقلام نداریم.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تایید شرایط سخت خرید کالاهای اساسی و کاهش شدید قدرت خرید مردم، تاکید کرد: اگرچه برخی از اقلام و کالاهای اساسی تولید داخل است، اما افزایش نرخ ارز تاثیر غیرمستقیم بر اقلام داخلی می گذارد و راهکار این است که سیستم‌های نظارتی قوی شود و در نظر داریم با نظارت بیشتر اجازه سوداگری در بازار را ندهیم.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت بر بازار، اظهار کرد: باید دستگاه‌های ناظر در استان به موضوع نوسان شدید قیمت‌ها در بازار ورود کنند و اجازه ندهند حباب قیمت ها در بازار شکل گیرد.

نقش در پاسخ به اینکه آیا تا پایان امسال قیمت ها در بازار به ثبات می رسد یا خیر، اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار استان در تلاش برای کنترل بازارها است تا بیش از این به قشر آسیب پذیر جامعه فشار وارد نشود، اما برخی افزایش قیمت ها از دست استان‌ها خارج است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.