رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قانون جدید توییتر دردساز شد

نگرانی‌ها درباره قانون جدید توییتر پیرامون اشتراک‌گذاری بدون رضایت تصاویر چندان بیراه نبود، چون این شبکه اجتماعی تایید کرده که به دنبال گزارش گروه‌های راست افراطی و سفیدپوستان برتری‌طلب اکانت ۱۲ خبرنگار و محقق ضدافراط‌گرایی را به اشتباه مسدود کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، توییتر به نشریه واشنگتن پست گفته که با دریافت مجموعه‌ای هماهنگ‌شده از گزارش‌های اشتباه و هدفمند، اکانت تعدادی از ژورنالیست‌ها و فعالان ضدافراط‌گرایی را از دسترس خارج کرده است. مشخص نیست که چه تعداد گزارش به دست این شبکه اجتماعی رسیده، اما توییتر می‌گوید تعداد آن‌ها چشمگیر بوده‌اند.

این شرکت می‌گوید شرایط دسترسی مجدد به برخی از این اکانت‌ها را فراهم کرده و طی تحقیقاتی می‌خواهد اطمینان پیدا کند که سیاست‌های آن‌ها مطابق برنامه‌ریزی اجرا شده است. با این حال، بعضی اکانت‌ها تا این لحظه هنوز از دسترس خارج‌ هستند.

واشنگتن پست می‌گوید افراط‌گرایان به فاصله کوتاهی پس از اجرای قانون جدید توییتر سوءاستفاده از این سیستم را آغاز کردند. این افراد ظاهرا با استفاده از سرویس‌هایی مثل تلگرام و Gab فعالیت‌های خود را سامان‌دهی می‌کنند. آن‌ها از همین طریق اکانت خبرنگاران را هدف قرار داده و اکانت آن‌ها را مسدود کردند.

محققان ضدافراط‌گرایی اولین بار همان روز اجرای قانون جدید توییتر متوجه شدند که اکانت‌شان به دلیل نقض قانون حریم خصوصی افراد مسدود شده است. توییتر چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که کاربران دیگر بدون اجازه بقیه نمی‌توانند تصاویر خصوصی آن‌ها را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند. در صورتی که چنین تصویری منتشر شود، مالک عکس می‌تواند با گزارش به توییتر خواستار حذف محتوا شود. البته این قانون شامل حال چهره‌های سرشناس یا رویدادهای تاثیرگذار نمی‌شود.

منتقدان هشدار داده بودند که اجرای این قانون می‌تواند شرایط فعالیت خبرنگاران در توییتر را به خطر بیندازد. حالا اگرچه بعید به نظر می‌رسد که این شبکه اجتماعی قانون جدید خود را لغو کند، اما باید منتظر باشیم تا ببینیم این قانون با چه تغییراتی می‌تواند بهبود یابد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.