رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

خواص برگ بو برای زیبایی پوست

برگ بو گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های مختلف و مواد معدنی فراوان است که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از بهداشت نیوز، برگ بو نه تنها برای سلامتی و درمان بیماری ها موثر است بلکه به دلیل ترکیبات مفید برای پوست و مو نیز بسیار مفید بوده و مشکلات پوست و مو را برطرف می کند. در این بخش شما را با خواص برگ بو برای پوست و مو آشنا خواهیم کرد.

فواید برگ بو برای پوست

همه افراد خواهان پوستی صاف و شفاف و بدون لک هستند. برگ بو مشکلات پوستی را رفع و به سلامت پوست کمک می کند. در ادامه با خواص بی نظیر برگ بو برای پوست آشنا می شوید.

جوان سازی پوست صورت

برگ بو به دلیل غنی بودن از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اژنول برای پوست بسیار مناسب است. همچنین برگ بو استرس را کاهش داده و به جوان سازی پوست و رفع چین و چروک و پیری پوست کمک می کند.

پاک کنندگی پوست

روغن برگ بو یا روغن لاورل دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی بوده و برای پوست بسیار مناسب است و استفاده از آن پوست شما را کاملا پاک می کند.

درمان التهابات پوستی

برگ بو دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی است و سبب التیام زخم ها، کاهش درد نیش حشرات و درمان التهابات پوستی می شود.

درمان لک های پوستی

برای داشتن پوستی سالم و صاف و بدون لک از برگ بو کمک بگیرید. برای این منظور، میوه درخت برگ بو را به صورت پودر در آورده و با عسل مخلوط کنید و روی لک بگذارید تا لکه های غیر طبیعی پوست برطرف شوند.

ماسک برگ بو برای پوست صورت

برای داشتن پوستی خوب و شفاف ماسکی از برگ بو تهیه کرده و روی پوست خود قرار دهید. برای تهیه این ماسک ۵ برگ بو خشک را با ۲ فنجان آب جوش به مدت ۲ دقیقه بجوشانید و سپس در کاسه ای بزرگ ریخته و صورت خود را مقابل بخار آن گرفته و سرتان را با حوله بپوشانید تا بخار کاملا به پوست صورت جذب شود.

فواید برگ بو برای مو

بسیاری از افراد با مشکلات مو مانند شوره، ریزش مو و… روبرو هستند و برای داشتن موهای سالم و پرپشت از انواع مواد شیمیایی و شامپوها استفاده می کنند در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک توصیه می کنیم اگر دچار مشکلات مو هستید، از برگ بو برای رفع مشکلات مو استفاده نمایید.

درمان شوره سر

برای درمان شوره سر برگ بو مفید می باشد زیرا دارای خواص ضد باکتریایی و مواد شیمیایی و مواد فرار بوده که شوره سر را درمان می کند.

درمان شپش سر

برای درمان شپش مواد طبیعی بسیاری وجود دارد که کمک کننده می باشد. یکی از این مواد برگ بو بوده که می توان از آن برای درمان شپش استفاده نمود.
اگر به شپش سر مبتلا هستید، برای درمان آن در ۴۰۰ میلی لیتر آب جوش حدود ۵۰ گرم برگ بو خشک را بریزید و بگذارید بماند تا عصاره ی آن در بیاید و یک چهارم آن باقی بماند، سپس این محلول را بر روی مو ها و ریشه ی مو بمالید و پس از ۳ تا ۴ ساعت با آب گرم خوب بشویید.

درمان ریزش مو

اگر دچار ریزش مو هستید و موهای نازکی دارید از جوشانده، چای و روغن برگ بو برای درمان ریزش مو استفاده نمایید تا ریزش موهای شما برطرف شود.

ماسک برگ بو برای مو

در یک کاسه آب جوش ۲ تا ۳ عدد برگ بو را بریزید و اجازه دهید باقی بماند تا عصاره ی آن در بیاید و سپس مو ها را شامپو کنید و بشویید و بعد از شامپو، مقداری از آب حاصل را به موهای خود بمالید. این کار شوره سر را درمان و ریزش موها را متوقف می کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.