رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طلا همچنان بر مدار کاهشی قرار دارد

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود بازده اوراق خزانه آمریکا و انتظارات بالا برای تحکیم سریع‌تر سیاست پولی آمریکا، اندکی کاهش یافت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۷۷ دلار و پنج سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۷۸ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته ۰.۳ درصد کاهش یافته و در ۱۷۷۹ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به روند افزایشی شب گذشته ادامه داد و روز سه شنبه به ۱.۴۵ درصد افزایش یافت. بازده بالاتر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا را افزایش می دهد و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند ضربه می زند.

سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا احتمالا در نشست سیاست پولی هفته آینده خود روند تعدیل تدابیر محرک مالی را سرعت خواهند بخشید. آماری که اخیرا منتشر شد، نشان داد نرخ بیکاری آمریکا در نوامبر کاهش پیدا کرده است.

شاخص قیمت مصرفی آمریکا که روز جمعه منتشر می شود، در تعیین حرکت بعدی بانک مرکزی این کشور تاثیرگذار خواهد بود.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت IG Markets‌ در این باره گفت: طلا تحت تاثیر دورنمای تحکیم سیاست پولی آمریکا به تدریج روند کاهشی پیدا خواهد کرد و اگر شاخص قیمت مصرفی رشد بالاتر از حد انتظاری داشته باشد، تنها باعث می شود انتظارات برای اقدام سریع‌تر بانک مرکزی آمریکا تحکیم شود.

اما بازده واقعی همچنان منفی است و بنابراین سرمایه گذاران ممکن است به دنبال متنوع کردن سرمایه گذاری از اوراق قرضه به دارایی‌های سرمایه گذاری دیگری باشند و این امر ممکن است قیمت طلا را پشتیبانی کند. با این حال همه چیز به موضع بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده و تاثیر واریانت اُمیکرون بر انتظارات تورمی بستگی خواهد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز دوشنبه حدود ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۸۲.۶۴ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۹۳۷ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، در ۱۸۳۹ دلار و ۳۹ سنت ایستاد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.