رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

امیر عابدزاده در یک قدمی آرزوی دیرینه‌اش

امیر عابدزاده با درخششی که در پونفرادینا داشته حالا بیشتر از همیشه به رویای خود نزدیک شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرورزشی،‌ خبر این است که این هفته هم نام امیر عابدزاده در ترکیب تیم منتخب دسته دوم فوتبال اسپانیا قرار گرفته. دروازه‌بان ملی‌پوش کشورمان این فصل در عضویت پونفرادینا است؛ تیمی که در هفته نوزدهم با درخشش تکراری امیر موفق شد رقیبش میراندس را با نتیجه ۲ بر یک شکست بدهد. امیر در این بازی ۶مهار و ازجمله ۴ سیو کلیدی داشت و نهایتا از سوی کارشناسان فوتبال اسپانیا به‌عنوان بهترین گلر هفته انتخاب شد؛ هفته‌ای که در آن ۱۱بازی با حضور ۲۲دروازه‌بان برگزار شد و از همین رو انتخاب امیر، بسیار ارزشمند است.

در نزدیکی رؤیای لالیگا

امیر ۲۸ساله بعد از فصل فوق‌العاده درخشانی که در ماریتیمو پشت سر گذاشت و باعث بقای این تیم در لیگ برتر پرتغال شد، ابتدای فصل جاری به پونفرادینا پیوست؛ تیمی در دسته دوم اسپانیا که برای خیلی از هواداران فوتبال ایران ناشناخته بود. بعضا حتی انتقادهایی هم از این انتخاب امیر به عمل آمد، اما به‌نظر می‌رسد او ایده درستی داشت و می‌خواست جایی بازی کند که بیشتر مورد توجه است. حتما مدیران برنامه‌ها و خیلی از مربیان و مدیران اسپانیایی مسابقات دسته دوم لیگ این کشور را می‌بینند، بنابراین او می‌تواند امیدوار باشد که به لالیگای اصلی برسد. مخصوصا با نمایش‌هایی که امیر در این فصل ارائه داده، دستیابی به این مهم به هیچ‌وجه دور از انتظار نیست. حتی خود پونفرادینا هم این شانس را دارد که به لالیگا صعود کند. تیم اسپانیایی این هفته با نتیجه ۲ بر یک بر میراندس غلبه کرد تا با ۱۹بازی و ۳۵امتیاز به رده دوم جدول صعود کند. آنها البته ۷امتیاز کمتر از آلمریای صدرنشین دارند و ایبار و تنریف را هم بسیار نزدیک به‌خود می‌بینند. با این حال قرار گرفتن در این جایگاه برای پونفرادینا اتفاق بسیار خوب و نویدبخشی است. دسته دوم فوتبال اسپانیا ۲۲ تیم دارد و ۲ هفته دیگر رقابت‌های نیم‌فصل اول به پایان خواهد رسید.

رشد در سکوت

روندی که امیر عابدزاده برای رسیدن به این نقطه در فوتبال باشگاهی و ملی طی کرد، بسیار قابل تامل و ستایش‌برانگیز است. در شرایطی که خیلی‌ها فکر می‌کردند او عزیزدردانه احمدرضا عابدزاده است و فقط به‌خاطر نام و آوازه پدرش وارد فوتبال شده، امیر آنقدر جنگید و جنگید که بالاخره حقش را گرفت و جایگاه خودش را پیدا کرد. شاید آن روزها که عابدزاده کوچک در پرسپولیس یا راه‌آهن جدی گرفته نمی‌شد، کمتر کسی می‌توانست تصور کند این پسر بدون حتی یک کلمه ادعا در فوتبال اروپا حقش را بگیرد، به فهرست تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه برسد و در مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲حتی پیراهن شماره یک تیم ملی را هم به تن کند. این اتفاق اما رخ داده؛ آن هم از سوی دروازه‌بانی که در طول یک فصل در ماریتیموی پرتغال بیش از ۱۰۰ سیو داشت و حالا در پونفرادینا آقایی می‌کند. امیر عابدزاده نشان داد حتی ژن‌های خوب هم می‌توانند از صفر شروع کنند و اگر لیاقت داشته باشند، در سکوت و سلامت، به رویاهای‌شان برسند. جدا که باید به او آفرین گفت.

۴ سانتی‌متر کوتاه‌تر از احمد

امیر عابدزاده طبیعتا کاریزمای منحصربه‌فرد پدرش احمدرضا را ندارد. در این مورد زیاد هم نباید از او خرده گرفت. بالاخره احمدرضا بی‌نظیر بود. با این حال بسیاری تصور می‌کنند امیر خیلی از پدرش کوتاه‌تر است که این ذهنیت دقیق نیست. احمدرضا عابدزاده ۱۹۰سانتی‌متر قد دارد و پسرش امیر ۱۸۶سانتی‌متر. در حقیقت بچه‌عقاب فقط ۴ سانتی‌متر از خود عقاب کوتاه‌تر است. شاید به‌خاطر استایل و فیزیک امیر است که جثه او ریزتر به‌نظر می‌رسد. در هر صورت اما عابدزاده کوچک با همین قد و قواره هم خوش درخشیده و گام به گام به تحقق رویاهای بزرگش نزدیک‌تر می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.