رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دستگاه میوه خشک کن صنعتی

دستگاه میوه خشک کن صنعتی میوه یکی از دستگاه های پرکاربردی است که در سال های اخیر رشد و پیشرفت زیادی داشته است و قابلیت استفاده از میوه های گوناگون در فصل های مختلف سال را برای تمامی افراد که به چیپس میوه علاقه مند هستند، فراهم کرده است.

به گزارش اینتیتر، در این مقاله قصد داریم شما را با موضوع دستگاه خشک کن صنعتی میوه آشنا کنیم و به توضیح عملکرد و ویژگی های آن بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

در ایام گذشته استفاده از میوه خشک به صورت سنتی انجام می گرفت، به این صورت که میوه های در دسترس را پس از شستشو قطعه قطعه می شد و با گذاشتن بر روی پارچه های نخی، بعد از گذشت چند روز رطوبت آن تبخیر و خشک می شد.

البته خشک کردن میوه ها به روش سنتی معایبی را شامل می شود که از جمله آن می توان به سیاه شدن و تغییر رنگ، قرار گرفتن گرد و غبارو حمله حشرات و … اشاره کرد.

با صنعتی شدن زندگی، دستگاه های خشک کنی طراحی و تولید شده اند که انواع میوه های مختلف را در حجم بالا و در کوتاه ترین زمان ممکن خشک می کند.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی

آراد ماشین یکی ازشرکت های سازنده ماشین آلات صنایع غذایی است که مدل های مختلف دستگاه خشک کن برای ظرفیت های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تولید می کند.

قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی آراد ماشین با توجه ظرفیت دستگاه(تعداد سینی ها در خشک کن کابینی و ابعاد و تعداد طبقات در خشک کن تونلی) مشخص می شود.

انواع دستگاه های خشک کن صنعتی میوه

دستگاه های خشک کن صنعتی میوه در سایز و مدل های مختلف تولید و ساخته می شوند که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت:

دستگاه میوه خشک کن کابینی:

این مدل دستگاه دارای انواع تک کابین، دو کابین و سه کابین است که در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید شده اند که برای استفاده در تولیدی ها و کارگاه های بزرگ استفاده می شود.

در این مدل از دستگاه های خشک کن تعداد و ابعاد سینی ها ظرفیت دستگاه خشک کن را مشخص می کند.

دستگاه خشک کن صنعتی کابینی آراد ماشین دارای سنسورهای رطوبت و دما است.

تمامی مدل های کابینی مجهز به سیستم تخلیه رطوبت به صورت کاملا اتومات هستند و سیستم گرمایشی آنها می تواند برقی، گازی، گازوئیلی، دوگانه یا سه گانه باشند.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که دستگاه های خشک کن باید داشته باشند خشک شدن میوه بصورت یکدست، با حفظ طعم و ظاهر محصول است. از این رو طراحی درست و دقیق دستگاه خشک کن جزو مواردی است که اهمیت بالایی دارد.

آراد ماشین جزو شرکت هایی است که دارای سال ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت دستگاه های خشک کن است.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی تونلی:

دستگاه خشک تونلی یا کانتینیوس برای مصارف بزرگ صنعتی کاربرد دارند و توانایی خشک کردن میوه، سبزیجات، صیفی جات و … در حجم و تناژ بالا ( بیش از ۱ تن) را دارند.

عملکرد این دستگاه به این صورت است که با قرارگیری میوه ها بر روی نوار نقاله، محصول وارد تونل دستگاه می شود. جریان هوای گرم داخل تونل، باعث از بین رفتن رطوبت میوه و در نهایت خشک شدن آن می شود.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی

از ویژگی های دستگاه خشک کن تونلی آراد ماشین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای سیستم کنترلر هوشمند
  • دارای حافظه
  • مجهز به بدنه سه لایه با عایق xps یا پشم سنگ
  • برقی، گازی، گازوئیلی، دوگانه یا سه گانه
  • دارای سیستم تخلیه رطوبت خودکار
  • جنس بدنه گالوانیزه، آهن، استیل یا …
  • دارای فن هایی جهت ایجاد گردش هوای یکدست در تونل
  • مجهز به سنسور رطوبت و دما

دستگاه خشک کن تصعیدی:

فرآیند خشک شدن میوه ها توسط این دستگاه با تصعید در فشار پایین انجام می گیرد که کیفیت محصول نهایی بالا و آسیب های وارد شده به بافت میوه به مراتب کمتر خواهد بود.

هزینه طراحی و تولید دستگاه خشک کن تصعیدی بالا است.

دستگاه خشک کن خورشیدی:

توسعه و گسترش این مدل دستگاه خشک به مراتب در حال افزایش است و با استفاده از نور خورشید و جذب آن توسط محفظه شیشه ای می توان در مناطق مختلف بهره برد و انواع میوه ها را خشک کرد.

قیمت دستگاه میوه خشک کن صنعتی آراد ماشین

دستگاه های خشک کن موجود در بازار با قیمت های مختلفی عرضه می شود. نوع دستگاه، ظرفیت، جنس بدنه، سوخت مصرفی، قطعات و تجهیزات بکار رفته در دستگاه، خدمات شرکت سازنده و … بر قیمت دستگاه خشک کن اثر گذار است.

دستگاه میوه خشک کن صنعتی
بسیاری از فروشندگان دستگاه خشک کن سازنده اصلی نیستند و صرفا افراد یا شرکت هایی هستند که این دستگاه را از سازندگان خریداری کرده و بفروش می رسانند. منطقی ترین کار خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی از شرکت سازنده معتبر است با این کار واسطه ها کمتر شده و دستگاه را با قیمت مناسبی خریداری خواهید کرد.

دستگاه خشک کن مهم ترین بخش در خط تولید میوه خشک

شرکت آراد ماشین طراح و سازنده دستگاه ها و ماشین آلات صنایع غذایی بوده و تمامی دستگاه های مورد نیاز برای تولید میوه خشک، شامل وان های شستشوی اتومات، دستگاه های اسلایسر، پوست کن، هسته گیر، دستگاه خشک کن و مدل های مختلف دستگاه بسته بندی را عرضه می کند.
تمام مراحل تولید میوه خشک از شستشو تا بسته بندی باید به درستی صورت پذیرد، اما مهم ترین بخش در این خط، دستگاه خشک کن است. استفاده از دستگاه خشک کن مناسب با عملکرد دقیق و درست، بر روی کیفت محصول نهایی اثر مستقیم میگذارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.