رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

هدف ما از رتبه‌بندی ارتقای منزلت و جایگاه معلم است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در عین احترامی که برای کادر اداری و خدماتی قائل هستیم اما بر این باوریم که جایگاه و منزلت معلم باید بالاتر از سایر بخش ها باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، جبار کوچکی نژاد در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در تذکری با استناد به ماده ۱۴۹ آئین نامه داخلی مجلس بیان کرد: ما سه ماده از لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کرده و سپس مابقی آن را به کمیسیون آموزش ارجاع دادیم. از کمیسیون آموزش نیز بابت اصلاحات تشکر می کنیم اما تغییراتی که در لایحه صورت گرفته رتبه بندی معلمان را به سمتی هدایت کرده که در نهایت مشابه قانون مدیریت خدمات کشوری شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: برخی از مواد لایحه نسبت به آنچه که در کلیات به آن رای دادیم تغییرات زیادی داشته است، در ماده ۷ کاملا تعداد قرار گرفتن معلمان در رتبه ها محدود شده است، در حالیکه در هیچ کجا چنین محدودیتی برای قرار گرفتن در رتبه ها وجود ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این شیوه رتبه بندی انگیزه معلم را می گیرد، رتبه بندی معلمان باید شفاف باشد. این شیوه رتبه بندی حق و حقوق فرهنگیان را پایمال می کند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کوچکی نژاد بیان کرد: تذکر شما در این زمینه وارد نیست. هدف ما از رتبه بندی این بود که منزلت و جایگاه معلمین را در جامعه اسلامی و در آموزش و پرورش ارتقاء بدهیم. ما در ماده ۲ زمانی که تعاریف و مفاهیم را گنجاندیم تعریف کردیم که معلم چه کسی است و این رتبه بندی فقط برای معلمان است. ما ضمن احترامی که برای کادر اداری و خدماتی قائل هستیم اما اعتقاد داریم که جایگاه و منزلت معلمان باید بالاتر باشد. در ماده ۲ کاملا تعاریف مشخص است. به عنوان مثال اگر مدیری ۲۴ ساعت در هفته بر سر کلاس حضور یابد و نقش معلم را ایفا کند، وی نیز به عنوان معلم تلقی شده و شامل رتبه بندی می شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.