رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

خودروسازان در آبان ماه چه تعداد خودرو فروختند؟

مقایسه و بررسی آمار تولید و فروش ایران‌خودرو و سایپا نشان می‌دهد که در آبان ماه امسال در مجموع قریب به ۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده که بیش از ۵۸ هزار دستگاه آن تجاری و روانه بازار شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، علیرغم اینکه ایران‌خودرو در این ماه بخشی از تولیدات ناقص ماه‌های پیش خود (به جز محصولات خانواده پژو و هایما) را تکمیل و تجاری کرده است اما سایپا بالغ بر ۱۴ هزار خودرو احتمالا ناقص در آبان ماه سال جاری تولید کرده که قابلیت تجاری‌سازی نداشته است.

به گزارش ایسنا، گزارش عملکرد تولید و فروش خودروسازان بزرگ کشور نشان می‌دهد که ۶۹ هزار و ۹۴۹ دستگاه خودرو در آبان ماه امسال تولید شده است. از سوی دیگر از مجموع خودروهای تولید آبان ماه و پیش از آن ایران‌خودرو وسایپا برای ۵۸ هزار و ۸۷۲ دستگاه خودرو فاکتور فروش صادر شده است

طبق آمار، از مجموع ۴۰ هزار و ۳۸۷ دستگاه تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو در آبان ماه امسال، ۲۵ هزار و ۵۷۰ دستگاه محصولات خانواده پژو است که ۲۴ هزار و ۳۱۰ دستگاه آن تجاری شده است و. ۱۲۶۰ دستگاه آن ناقص مانده است و قابلیت تجاری‌سازی نداشته است.

تولید محصولات خانواده سمند در هشتمین ماه سال ۱۴۰۰ نیز ۴۶۹۸ دستگاه بوده است اما این خودروساز بخشی از تولیدات ناقص ماه‌های پیش‌تر خود را تکمیل کرده و بدین ترتیب در آبان ماه در مجموع ۵۱۸۶ دستگاه از این محصولات را تجاری کرده است.

علاوه‌ بر این در این مدت، ۴۱۴۱ دستگاه دنا، ۳۹۵۵ دستگاه رانا و ۱۶۴۸ دستگاه تارا در مجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید شده است. برای هر سه این خودروها نیز همچون سمندها، بخشی از تولیدات ماه‌های قبل تکمیل شده و در آبان ماه تجاری شده است.

ایران‌خودرو در آبان ماه ۱۴۴ برای ۴۶۸۱ دستگاه دنا، ۷۰۵۲ دستگاه رانا و ۲۰۳۶ دستگاه تارا فاکتور فروش صادر کرده است.

ایران خودرو همچنین در ماه هشتم امسال، ۳۷۵ دستگاه هایما تولید کرده است که ۳۵۰ دستگاه آن قابلیت تجاری‌سازی داشته و به فروش رسیده است.

بر این اساس در مهرماه امسال، ۳۴ هزار و ۴۴۸ دستگاه خودرو گروه صنعتی ایران‌خودرو تجاری شده و ۱۸۹۴ دستگاه ناقص باقی‌مانده است.

در مجموع گروه صنعتی ایران‌خودرو در آبان ماه امسال برای ۴۳ هزار و ۶۱۶ دستگاه خودرو، فاکتور فروش صادر کرده است.

۱۵ هزار و ۲۵۶ دستگاه از بالغ بر ۲۹.۵ هزار دستگاه تولیدی آبان ماه سایپا ناقص ماند

در دیگر خودروساز بزرگ کشور (سایپا) نیز در مدت یک ماهه آبان ماه ۲۹ هزار و ۵۶۲ دستگاه خودرو تولید شده است. در مقابل برای ۱۵ هزار و ۲۵۶ دستگاه خودرو نیز فاکتور فروش صادر شده است.

سایپا نیز علیرغم اینکه تعدادی از وانت ۱۵۱‌های تولیدی ماه‌های پیش را در آبان ماه تکمیل و تجاری کرده است، اما نتوانسته همه تیباها و شاهین‌های تولیدی این ماه را تجاری کند.

به تفکیک آمار، گروه خودروسازی سایپا در مجموع در ماه هشتم سال جاری ۲۱۷۶ دستگاه وانت پراید (سایپا ۱۵۱) تولید کرده اما ۳۱۴۴ دستگاه از این محصول را تجاری کرده است.

در مقابل اما در این مدت ۲۴ هزار و ۵۳۳ دستگاه از محصولات خانواده تیبا و ۲۸۵۳ دستگاه شاهین تولید شده است که به ترتیب برای ۱۰ هزارو ۵۷۲ دستگاه از محصولات خانواده تیبا و ۱۵۴۰ دستگاه شاهین صورت مالی ثبت شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.