رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

فیس‌لیفت پژو ۵۰۸ با طراحی جذاب‌تر به بازار می‌آید

نسل دوم ۵۰۸، سدان پرچم‌دار پژو و یکی از معدود خودروهای باقیمانده در بخش سدان‌های میان سایز است.

به گزارش اینتیتر به نقل از چرخان، هرچند شاید در ظاهر نشان ندهد اما این خودرو حدود چهار سال پیش در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی شد و به همین دلیل هم‌اکنون پژو در حال کار روی فیس‌لیفت و به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای آن است؛ بنابراین، در ادامه به ویژگی‌های احتمالی پژو ۵۰۸ فیس‌لیفت نگاهی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

طراحی بیرونی فیس‌لیفت پژو ۵۰۸

پژو ۵۰۸ با استایل فست‌بک پنج‌در کوپه مانند، یکی از شیک‌ترین خودروهای کلاس D محسوب می‌شود. این خودرو همچنین اولین محصول تولیدی پژو با دی‌لایت‌های LED دندان ببری در سپر جلو محسوب می‌شود که بعداً در کل محصولات جدید این شرکت ارائه شد. فیس‌لیفت ۵۰۸ احتمالاً بر اساس همان فرمول موفق سابق شکل خواهد گرفت اما درعین‌حال از عناصر طراحی تازه محصولات جدیدتر پژو هم بهره‌مند خواهد شد تا ظاهر خود را بروز کند؛ بنابراین، به‌احتمال‌زیاد در فیس‌لیفت این خودرو شاهد جلوپنجره جدیدی خواهیم بود که در فیس‌لیفت کراس‌اوورهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ ارائه شد. این جلوپنجره از گرافیکی سه‌بعدی بهره می‌برد و برخلاف نسخه کنونی قاب مشخصی نخواهد داشت. همچنین در میانه این جلوپنجره هم لوگوی جدید پژو قرار خواهد گرفت که برای اولین بار در نسل جدید ۳۰۸ استفاده شد.

بازهم مثل فیس‌لیفت کراس‌اوورهای مذکور، ۵۰۸ جدید ه احتمالاً به سپر جدیدی مجهز خواهد شد که در طرفین آن ورودی‌های هوای مصنوعی کار می‌شود تا جلوه بهتری به دی‌لایت‌های عمودی ببخشد. چراغ‌های جلو هم مکن است به‌روزرسانی جزئی را در گرافیک داخلی خود تجربه کنند. در عقب نیز احتمالاً شاهد تغییراتی جزئی در گرافیک چراغ‌ها و سپر خواهیم بود. غیر از این موارد، انتظار می‌رود ۵۰۸ جدید در دیگر قسمت‌ها تغییری نسبت به قبل نداشته باشد هرچند که احتمال ارائه رنگ‌ها و رینگ‌های جدید وجود خواهد داشت. به‌احتمال‌زیاد، نسخه استیشن ۵۰۸ هم با همین تغییرات ارائه خواهد شد زیرا پژو چند ماه پیش با معرفی نسل جدید ۳۰۸ استیشن، نشان داد که هنوز هم به ساخت استیشن‌ها متعهد است.

طراحی داخلی فیس‌لیفت پژو ۵۰۸

علیرغم گذشت چهار سال، کابین پژو ۵۰۸ به لطف ارتفاع بالای کنسول مرکزی، دکمه‌های آلومینیومی، نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی بالای غربیلک فرمان، هنوز هم به نظر می‌رسد از آینده آمده است. بااین‌حال، چند به‌روزرسانی مثل جدیدترین نسخه صفحه آمپر سه‌بعدی i-Cockpit پژو به همراه تریم‌های جدید و سیستم‌های کمک‌راننده بیشتر به‌صورت استاندارد می‌تواند کابین این سدان فرانسوی را جذاب‌تر کند.

پیشرانه‌های فیس‌لیفت پژو ۵۰۸

انتظار می‌رود فیس‌لیفت ۵۰۸ مثل اکثر به‌روزرسانی‌های میان‌دوره‌ای، با نسخه‌های پاک‌تری از همان پیشرانه‌های قبلی ارائه شود. البته پژو اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ کل سبد محصولات خود را الکتریکی‌سازی کند (شامل نمونه‌های تمام الکتریکی و هیبریدی) و تا سال ۲۰۳۰ در اروپا به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود که این یعنی فیس‌لیفت ۵۰۸ یکی از آخرین محصولات بنزینی این شرکت خواهد بود. بااین‌حال، ازآنجایی‌که الکتریکی‌سازی روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود، انتظار می‌رود اصلی‌ترین پیشرانه‌های ۵۰۸ جدید را نمونه‌های پلاگین‌هیبریدی تشکیل دهند. هم‌اکنون نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی ۵۰۸ شامل مدل ۲۲۵ اسب بخاری e-EAT8 و نسخه اسپرت و پرچم‌دار PSE با ۳۵۵ اسب بخار قدرت می‌شود. دیگر موتورهای این خودرو هم ۱.۲ لیتری و ۱.۶ لیتری بنزینی به همراه ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری دیزلی هستند که مشخص نیست همه آن‌ها در نسخه فیس‌لیفت هم ارائه می‌شوند یا نه.

انتظار می‌رود فیس‌لیفت پژو ۵۰۸ اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی شده و تا اواخر این سال با مدل ۲۰۲۳ راهی بازارهای مختلف شود. این خودرو هم‌اکنون علاوه بر اروپا، در خاورمیانه و چین هم در نسخه کشیده ۵۰۸L عرضه می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.