رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شلغم پخته، بهترین صبحانه در زمستان

یک کارشناس ارشد طب سنتی شلغم پخته را بهترین صبحانه برای افراد خصوصا در فصل زمستان دانست.

به گزارش اینتیتر به نقل از سیناپرس، هانیه ناصری گفت: برای پیشگیری از سرما خوردگی افراد می‌توانند چند بار در هفته شلغم میل کنند. وی با اشاره به خواص گیاه شلغم در طب سنتی، اظهار کرد: شلغم از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه خواص شلغم آنقدر زیاد است که می‌توان گفت این گیاه برای هر دردی درمان است، خاطرنشان کرد: اگر مردم می‌دانستند که این گیاه چقدر فایده دارد، تمام باغچه‌های خانه خود را شلغم می‌کاشتند و هر روزه از آن استفاده می‌کردند. این کارشناس ارشد طب سنتی با اشاره به خواص ضد سرماخوردگی شلغم در فصل زمستان یادآوری کرد: افراد باید سعی کنند در فصل زمستان برای پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی چند بار در هفته شلغم مصرف کنند.

به گفته ناصری، شلغم همچنین بدن را تمیز کرده و مواد سمی را از بدن انسان خارج می‌کند.

وی معتقد است، آب شلغم خام خواص بیشتری از شلغم پخته دارد، اما این در شرایطی است که معده افراد را ناراحت نکند. این کارشناس ارشد طب سنتی شلغم پخته را بهترین دارو برای برونشیت و تسکین سرفه دانست و تاکید کرد: توصیه می‌شود افرادی که گلو درد دارند، آب پخته شلغم را قرقره کنند.

ناصری با بیان اینکه خواص شلغم فقط به ضدسرماخوردگی بودن محدود نمی‌شود، افزود: شلغم مهمترین گیاه ضد سرطان است و حتی گسترش سرطان را متوقف می‌کند. وی همچنین شلغم را مقوی و اشتهاآور خواند و گفت: شلغم همچنین ضعف جنسی را درمان کرده و اسپرم را زیاد می‌کند.

این کارشناس ارشد طب سنتی گفت: ترشی شلغم بهترین نوع ترشی است، زیرا مقوی معده و روده ها و اشتها آور است. به گفته ناصری، آب شلغم قند خون را پائین می‌آورد و به علات داشتن ویتامین B1 علاج کم خونی است.

وی با بیان اینکه شلغم برای تقویت حافظه نیز مفید است، درمان شب کوری، تنظیم ترشحات غده تیروئید به دلیل داشتن ید فراوان و … را از دیگر خواص درمانی شلغم برشمرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.