رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کمدا، پنج سالگی خود را جشن گرفت

کمدا، پنج سالگی خود را جشن گرفت؛ این کسب وکار آمار و ارقامی از پنج سالگی خود ارائه میکند که نشان از محبوبیت این کسب وکار در میان زنان دارد.

به گزارش اینتیتر، کمدا تمرکز بسیاری روی توانمندسازی زنان در جامعه دارد و این موضوع را میتوان هم در فرهنگ تیم و منابع انسانی این استارتآپ دید و هم رویکرد، نقشه راه و طرح تجاری آنها، این موضوع را به خوبی نشان میدهد.

از دل به دل؛ برای استقلال همه زنان

کمدا، توسط یک خانم مستقل، برای همه زنان فارسی زبان ساخته شده است. این کسب و کار همواره تلاش میکند از بطن جامعه ای که ساخته، نیروهای بیشتری را به کسب و کار خود اضافه کند. این نکته ای است که اعضای تیم کمدا به آن «فرهنگ کمدایی» میگویند و همواره برایشان مهم است که در جامعه ای که پیرامون کمدا ساخته اند به عنوان عضو و کاربر نیز فعال باشند تا چه به عنوان کارمند و چه به عنوان کاربر، سهمی در هرچه بهتر شدن تجربه های کاربری و بهینه سازی این پلتفرم داشته باشند. این پلتفرم تلاش میکند تا ارتباط انسانی را در نهاد خود تقویت کند و به اصطلاح روابط میان خودش و کاربران را به روایتی انسانی که از دل بر می آید و بر دل مینشیند تبدیل کند. اعضای کمدا تلاش میکند تا این پیوند انسان به انسان (Human to Human) را در همه امور جاری و ساری کنند. این تیم باور دارد که چرخ اقتصاد هر جامعه ای با حضور زنان بهتر میچرخد و اگر نگاهی به تاریخ بیاندازیم، رخدادهای تاریخی را همسو با نگرش این تیم میبینیم. این رویکرد انسانی باعث شده است تا کمدا وجه تمایزی جالب داشته باشد و آن این است که هر خرید و فروشی در دلش داستانی دارد. داستانی که روایتی متفاوت را بازگو میکند. چرا که اینجا انسانهای واقعی، زنان و دختران و همسران و مادران خودساخته و مستقل و فداکار و باهوش گرد هم آمده اند تا چرخی را در زندگی خود بچرخانند که اثر بیش از زندگی خودشان و خانواده شان دارد و این افراد جزئی از کلی بزرگتر هستند که میتواند کشور را به سوی پیشرفت بیشتر و همگون تر سوق دهد.

آمارهای کمدا

آمارهای تحسین برانگیز؛ اجتماع زنان قدرتمند

کمدا در حالی شمعهای پنج سالگی خود را فوت کرد که خانواده یک میلیون و ۲۰۰هزار نفری این استارتآپ تا کنون توانسته اند بیش از چهار میلیون آیتم را در معرض دید خریداران قرار دهند.

سودا بشیری، مدیر توسعه کسب و کار کمدا، درباره وضعیت کمدا و میزان آیتم های آپلود شده در این بازار اجتماعی آنلاین، چنین گفت:
«ما در کمدا، تا امروز ، به بیش از دویست و ۳۲هزار، زن کمک کردیم تا بستری برای فروش محصولات خود داشته باشند و این خانمها بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار آیتم روی پلتفرم کمدا آپلود کرده اند. ما از نظر تعداد آیتم آپلود شده در بین پلتفرم های خاورمیانه رکورد دار هستیم. همه تلاش ما این بوده است که بتوانیم فضای پویایی در این پلتفرم به وجود بیاوریم تا توازن میان عرضه و تقاضا به درستی برقرار باشد و زنان مستقل بتوانند به فعالیت در کمدا بهعنوان منبع درآمد اصلی و مکفی نگاه کنند.»

برای استقلال همه زنان

کمدا را میتوان نمونه بارز، فرهنگ سازمانی شمولگرا و متنوع (Diversity and Inclusion) دانست. این صفات به قدری در این پلتفرم مهم هستند که میتوان ردپای آن را در کلاب های کمدایی هم دید.

این سازمان همواره سعی میکند بر مبنای استعداد، توانایی و تخصص، افراد را انتخاب و استخدام کند. این شمولگرایی و تنوع در حین استخدام باعث شده است که اشخاص از ۱۳ شهر مختلف کنار هم جمع شوند تا بتوانند کمدا را محیط امنی برای زنان کنند. محیطی که در آن بتوانند بدون دغدغه و مشکل به خرید و فروش بپردازند. کسب درآمد کنند یا نیازهای روزمره، محصولات و خدمات موردعلاقه شان را به دست بیاورند.

آمارهای کمدا

در ادامه، سودا بشیری، درباره این شمولگرایی و تنوع در کمدا اضافه کرد که: «از سال ۹۵ تاکنون، کمدا تلاش کرده است که فرصت های پیشرفت و رشد را در شهرهایی غیر از پایتخت و به خصوص در شیراز به وجود بیاورد. تیم ۵۶ نفره کمدا از شهرهای گوناگونی تلاش میکنند تا تجربه جدیدی را رقم بزنند و مدلی نوین از خرید و فروش را پایه گذاری کنند. این تیم میکوشد با عرضه خدمات مناسب، ویژگیهای متنوعی را پیش روی کاربران خود قرار دهد که اعضا بتوانند، آدمها و سلیقه های متناسب با خودشان را پیدا کنند و به یکدیگر متصل شوند و به داد و ستد بپردازند.»

آمارهای کمدا

این کسب وکار در تلاش است تا بتواند خود را به عنوان رهبر این بازار تثبیت کند و فضایی برای زنان فارسی زبان به وجود آورد که هرکسی بتواند استقلال مالی و زندگی خود را داشته باشد و با استفاده از هنر، خلاقیت، هوش هیجانی و اقتصادی بتواند کسب درآمد کند. کمدا، این بازار اجتماعی آنلاین، در تلاش است تا با ایجاد فایده و سود مالی برای جامعه بانوان این فرصت را ایجاد کند که هر زن بدون وابستگی مالی به شخص دیگری رویا و خواست خودش را عملی کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.