رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

خبر تخریب سنگ قبر استاد شجریان تکذیب شد

روز گذشته رایان شجریان فرزند استاد محمدرضا شجریان در صفحه اینستاگرام خود از سعی چند شخص جهت تخریب و یا شکاندن سنگ پدرش در آرامگاه فردوسی خبر داده بود و جهت صحت و سقم این خبر درخواست مراجعه عموم بر سر مزار پدرش و تهیه عکس و فیلم داشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این خصوص اظهار کرد: این موضوع از اساس کذب بوده و تاکنون هیچ موردی در خصوص این موارد مشاهده نشده است. شهر تاریخی توس و مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه فردوسی ‌به ‌همراه مزار استاد شجریان، ‌استاد اخوان ثالث، مقبره‌الشعرای خراسان و سایر فضاهای فرهنگی و تاریخی که وسعتی قریب به بیش از ۱۰۰ هکتار را شامل می‌شود به ‌صورت شبانه‌روزی و در سخت‌ترین شرایط چه در سرما و چه در گرما توسط حافظان میراث‌ فرهنگی حفظ و ‌صیانت می‌شود.

سیدجواد موسوی بیان کرد: اگر خبری مبنی بر تخریب هر کدام از این ارزش‌های فرهنگی و تاریخی منتشر شده باشد، موثق‌ترین منبع برای کسب خبر صحیح، حافظان میراث فرهنگی هستند.

وی تاکید کرد: استناد به اخبار رایج در فضای مجازی غیر از تشویش اذهان عمومی، مسئولین مربوطه را دچار وارد شدن به حاشیه‌های ناخواسته و دور شدن از وظیفه اصلی آنان که حفظ‌ و صیانت از میراث ‌فرهنگی این کشور است، می‌کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.