نقد و تحلیل فیلم زودباش زودباش

زودباش زودباش، دنیایی سیاه سفیدی را به تصویر می کشد که در نهایت به یکپارچگی می رسد و حالتان را خوب می کند. با نقد و تحلیل فیلم زودباش زودباش همراه ما باشید.

اینتیتر – سحر زمانی؛ زودباش زودباش، فیلمی است که سراسر از آن یاد می گیریم. یاد می گیریم که چگونه از رنج اجتناب نکنیم و آن را بپذیریم. یاد میگیریم روابط انسانی از ارزش بالایی برخوردار هستند. یاد می گیریم بخشنده باشیم و در نهایت یاد می گیریم بدون قید و شرط یکدیگر را دوست داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

زودباش زودباش فیلمی به شدت انسانی است و در عین روایت ساده ای که دارد، پیچیدگی هایی از زندگی را مطرح می کند. پیچیدگی هایی که برای آنها توضیح سر راستی نداریم و فقط از کلماتی کلی و مبهم برای توصیفشان استفاده می کنیم. این فیلم به ما می گوید، بجنب، از این توضیحات خسته کننده دست بکش و به دنبال کنترل نباش، زندگی کن و عشق بورز.

زودباش زودباش حرفهای زیادی برای گفتن دارد و از صداها به درستی برای گفتن حرفهایش و ابراز احساساتش استفاده می کند. صدا عنصری است که در این فیلم به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. شاید برای همین هم فیلم سیاه سفید است تا ما مجذوب رنگ ها نشویم و به صداها بیشتر دقت کنیم.

نقد و تحلیل فیلم زودباش زودباش

زودباش زودباش به خوبی نشان می دهد که زندگی کوتاه است و باید زود اقدام کرد، وگرنه زمان از دست می رود و حسرت های بسیاری از کارهای نکرده، برایمان باقی خواهد ماند. زودباش زودباش، فیلم درونگرا و کم سروصدایی است. شخصیت های آرامی دارد. شخصیت هایی که به اوج پختگی خود رسیده اند و مفهوم زندگی را به درستی درک کرده اند.

زودباش زودباش در ژانر درام و محصول سال ۲۰۲۱ است. این فیلم به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده است. مایک میلز، نویسندگی و کارگردانی این اثر را برعهده داشته است. واکین فینیکس، گبی هافمن، اسکوت مک‌نیری، مالی وبستر، جا بوکی یانگ-وایت و وودی نورمن در این فیلم نقش آفرینی می کنند. زودباش زودباش پس از اکران خود، مورد ستایش منتقدان و مخاطبان سینما قرار گرفت و امتیازات بالایی را به دست آورد. در ادامه به شرح داستان و نقد و تحلیل فیلم زود باش زود باش خواهیم پرداخت. پیشنهاد میکنیم پس از تماشای فیلم، این بخش از مطلب را مطالعه کنید.

داستان فیلم زودباش زودباش

زودباش زودباش داستان یک گزارشگر رادیو به نام جانی با بازی واکین فینیکس را روایت می کند که نزدیک به یکسال است مادرش را از دست داده و با خواهرش قطع رابطه کرده است. اما در روز سالگرد فوت مادرشان با خواهرش تماس می گیرد و دوباره با او ارتباط برقرار می کند. در این تماس، ویو، خواهر جانی از او می خواهد تا برای چند روزی به لس آنجلس برود و مراقب پسرش، جسی باشد. زیرا ویو می خواهد برای کمک به همسرش از شهر خارج شود. جانی درخواست او را می پذیرد و به خانه او می رود و در واقع داستان فیلم از زمان ملاقات جانی و جسی آغاز می شود و اتفاقات جالبی در مسیر آشنایی این دایی و خواهرزاده رقم می خورد.

نقد و تحلیل فیلم زودباش زودباش

نقد و تحلیل فیلم زودباش زودباش

یکی از نقاط قوت فیلم زودباش زودباش، فیلمنامه ای است که دارد. این اثر، فیلمنامه ای منسجم دارد و در هیچ کجای روایت داستان دچار پراکندگی نمی شود. شاید در ابتدا که فیلم را مشاهده کنیم، خسته کننده و کند به نظر برسد اما اگر به دیالوگ هایی که گفته می شود دقت کنیم، تا دقیقه آخر فیلم مجذوب آن خواهیم شد و روند داستانی آن را دنبال خواهیم کرد.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم صدا عنصر اصلی این فیلم است. کاراکتر اصلی فیلم یک گزارشگر رادیو است که صدا تنها ابزار اوست و به اندازه درستی هم در این فیلم نمایش داده می شود. صدا نه آنقدر حول محور فیلم قرار می گیرد که داستان را از دست بدهد و نه آنقدر در حاشیه است که مورد توجه قرار نگیرد. صدای شهر، صدای دریا و صدای آدمها همگی در جای خود قرار دارند.

بازیگران نیز در این فیلم فوق العاده عمل کرده اند. در وهله اول باید بگوییم انتخاب نقش ها به درستی انجام شده اند و واکین فینیکس در نقش جانی درونگرا به خوبی می نشیند. وودی نورمن بازیگر نقش جسی نه ساله، یکی از بهترین بازیگران فیلم است که نقش بازی نمی کند و خودش است. گابی هافمن، بازیگر نقش ویو نیز از پس نقش برآمده است.

زودباش زودباش در مجموع فیلم قابل قبولی است و ارزش دیدن دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.