رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

قیمت بلیت اکران آنلاین گران شد

پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا ۲۳ ماه پس از آغاز طرح اکران آنلاین، بهای بلیت آن را افزایش دادند و به ۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان رساندند. این قیمت تنها ۳هزار تومان با قیمت بلیت سینما فاصله دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو،‌ از طرفی دیگر این برای چهارمین بار طی کمتر از دو سال است که بهای بلیت اکران آنلاین گران می‌شود. این طرح اواخر فروردین ۹۹ با فیلم «خروج» اثر ابراهیم حاتمی‌کیا آغاز شد. در ابتدا قیمت بلیت فیلم خروج ۱۲ هزار تومان تعیین شد و به فروش رسید.

این در حالی است که از اکران آنلاین «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی که فیلم دوم اکران آنلاین بود، بهای بلیت این طرح به ۱۵ هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد پلتفرم‌های پخش آنلاین با توجه به میزان استقبال مردم و یا حتی سود حاصل از این فروش، تعیین نرخ را برنامه‌ریزی می‌کردند.

مرداد ۹۸ و با نمایش «خوب، بد، جلف: ارتش سری» ساخته پیمان قاسم‌خانی بهای بلیت اکران آنلاین به ۲۰ هزار تومان افزایش یافت و فروردین ۱۴۰۰، قیمت اکران آنلاین ۳۰ هزار تومانی شد. در همین حال پلتفرم‌ها ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را نیز به این مبلغ افزودند که قیمت آن را برای مخاطب، به ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان رساند.

۴۳هزار و ۶۰۰ تومان بهای بلیت اکران آنلاین

حال با افزایش مجدد بهای بلیت، فیلم‌های اکران آنلاین فیلیمو و نماوا با قیمت ۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شوند که ۴۰ هزار تومان بلیت و ۳ هزار و ۶۰۰ تومان مالیات بر ارزش افزوده است.

در عین حال این رقم همچنان از بلیت سینما که با هزینه «خدمات آنلاین» در سامانه‌های بلیت‌فروشی سینماتیکت و ایران‌تیک، به ۴۶ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد، حدود ۳ هزار تومان ارزان‌تر است.

این افزایش در حالی است که هیچ اخباری از نظارت نهادهای صنفی یا دولتی بر بهای بلیت و شیوه نمایش فیلم‌های اکران آنلاین به گوش نمی‌رسد و مشخص نیست شورای صنفی اکران آنلاین چه نقشی در این تصمیم داشته است.

یکه تازی پلتفرم‌های اکران آنلاین

به تازگی فیلم‌هایی چون «جنایت بی‌دقت» اثر شهرام مکری، «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی و «شهربانو» ساخته مریم بحرالعلومی در طرح اکران آنلاین به نمایش درآمده‌اند.

از طرفی دیگر این روند تنها در شرایطی می‌توانست با اقبال مخاطب همراه باشد که امکان تماشای فیلم‌ها در سینما به دلیل پاندمی کرونا وجود نداشت.

از سویی دیگر برخی کارگردانان در شبکه‌های اجتماعی به طور کلی نسبت به سیاست‌های اکران و اکران آنلاین معترض هستند و این روش را به سود خود نمی‌دانند.

حالا با بهبود شرایط همه‌گیری بیماری کرونا این افزایش قیمت بلیت اکران آنلاین نه تنها برای این پلتفرم‌ها سودآور به نظر نمی‌رسد، بلکه این امکان وجود دارد که این افزایش قیمت در نهایت منجر به ریزش تعداد مخاطبان شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.