کارآفرینی فناورانه ترویج می‌شود

فرهنگسازی کارآفرینی فناورانه علاوه بر اشاعه دانش، زمینه را برای کشف استعدادها فراهم می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، باتوجه به ضرورت شناسایی و فراهم کردن بسترهای لازم جهت رشد نخبگان این حوزه، ستاد سلول‌های بنیادی، برنامه‌های مدونی برای این حوزه در نظر گرفت.

در همین راستا، یکی از اقدامات ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در سال گذشته، ترویج و فرهنگ‌‍سازی فناوری و کارآفرینی این حوزه بوده است.

تعریف ۲ برنامه حمایتی

در این حوزه، دو برنامه در سال گذشته عملیاتی شده است: حمایت از المپیادهای دانشجویی و دانش‌آموزی و حمایت و تجهیز پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی.

در حوزه حمایت از المپیادهای دانشجویی و دانش‌آموزی، ستاد، دو شاخص عملیاتی را محقق کرده است.

نخست، برگزاری المپیاد دانشجویی در سطح قطب‌های ۱۰گانه آموزش عالی و مرحله نهایی کشوری و دوم، برگزاری المپیاد دانش‌آموزی در سه مرحله.

بنابراین تاکنون ۷ دوره المپیاد دانش‌آموزی و ۴ دوره المپیاد دانشجویی به همت ستاد سلول‌های بنیادی برگزار شده است.

راه‌اندازی مراکز جدید

در زمینه حمایت و تجهیز پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی نیز برنامه‌هایی چون تکمیل مراکز قبلی و راه‌اندازی مراکز جدید (در حداکثر ۵ استان) صورت گرفته است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با توجه به اهمیت ترویج و فرهنگ‌‍سازی علم، فناوری و کارآفرینی در سالی که تولید دانش‌بنیان و اشغال‌آفرین، بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، ضمن تقویت امکانات موجود، در تلاش است تا با یک برنامه‌ریزی جامع و راهبردی، زمینه را برای توسعه بیشتر این حوزه در میان دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.