رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

راهنمای انتخاب بهترین لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی

زمانی که به عنوان دانش‌آموز یا دانشجو قرار است به دنبال تحصیل باشید، یکی از ضروری‌ترین لوازم شما لپ‌تاپ خواهد بود.

به گزارش اینتیتر،‌ انتخاب و خرید لپ‌تاپ این روزها به دلیل گرانی و وضعیت مالی به وجود آمده کار ساده و راحتی نیست! از همین رو داشتن یک انتخاب درست و کامل که بتواند تمامی نیازهای شما را برطرف کند و استفاده لازم را برای شما داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع می‌تواند در صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز کمک کننده باشد و سبب داشتن یک انتخاب بهتر برای افراد بشود. در این مقاله و در ادامه به دنبال آن هستیم تا با توجه به نیازی که دارید، بهترین لپ تاپ دانشجویی را به شما معرفی کنیم. معرفی که در نهایت به شما در رسیدن به نتیجه مورد نظر کمک کننده باشد و بتواند انتخاب و خرید یک محصول مناسب را با توجه به بودجه و با اطلاعات کافی برایتان به وجود آورد.

مشخصات و ویژگی‌های بهترین لپ‌تاپ دانشجویی

ویژگی‌های بهترین لپ‌تاپ دانشجویی

در اولین قدم برای اینکه بتوانید بهترین لپ‌تاپ دانشجویی را برای خود خریداری کنید، لازم است تا از مشخصات و ویژگی‌های یک لپ‌تاپ مناسب آگاه شوید. این ویژگی‌ها که ممکن است با توجه به نیازهای هر فردی متفاوت باشد، در ادامه برای شما عنوان خواهد شد.

از آنجایی که معمولا دانشجویان لپ‌تاپ را برای سرچ کردن و استفاده روزمره نیاز دارند، استفاده از لپ‌تاپ‌های میان رده می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در این میان، لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده مرکزی و داشتن CPU مناسب، می‌تواند گزینه‌های core i 3 یا core i 5 باشد. با این حال اگر می‌خواهید آینده‌نگر خرید انجام دهید و کارهای سنگین‌تری را با سیستم خود انجام دهید، استفاده از سیستم‌های core i 7 نیز می‌تواند انتخاب خوبی را برای شما رقم بزند.

علاوه بر این نکته، حافظه داخلی نیز از دیگر نکات مهمی است که می‌تواند در خرید بهترین لپ‌تاپ دانشجویی برای شما تاثیر داشته باشد. انتخاب یک لپ‌تاپ میان رده و استفاده از SDD و نصب آن می‌تواند راهکاری منطقی و به صرفه باشد. راهکاری که هم هزینه مناسبی داشته و هم بتواند افزایش سرعت را در سیستم شما به همراه داشته باشد.

میزان بودجه موردنیاز برای خرید یک لپ‌تاپ دانشجویی

میزان بودجه موردنیاز برای خرید یک لپ‌تاپ دانشجویی

اگر به دنبال خرید یک لپ‌تاپ دانشجویی باشید، دو راهکار اصلی دارید. راهکار اول خرید لپ‌تاپ نو و دست اول بوده که برای آن حداقل چیزی در حدود ۸ میلیون تومان هزینه نیاز دارید. این هزینه ممکن است با توجه به نیاز و خواسته‌های شما از سیستم موردنظر افزایش پیدا کند. قیمت بهتری لپ‌تاپ‌های دانشجویی ۲۰۲۲ بیش از این‌ها خواهد بود و نیاز به بودجه بیشتری برای آن دارید.

با این حال اگر می‌خواهید هزینه کمتری کنید و به دنبال تهیه لپ‌تاپ دانشجویی ارزان قیمتی هستید، انتخاب لپ‌تاپ دست دوم نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. البته لازم است بدانید که برای این کار نیاز به دانش سخت‌افزاری قوی دارید که بتوانید مشکلات و عیب‌های سیستم را تشخیص دهید. موضوعی که به شما کمک کند تا در رسیدن به نتیجه مطلوب خود دچار مشکلات بیشتری نشوید!

بهترین برند برای انتخاب و خرید لپ‌تاپ دانشجویی

از دیگر موضوعاتی که برای خرید بهترین لپ‌تاپ دانشجویی، لازم است مورد توجه قرار گیرد، برند و مارک سازنده محصول است. این روزها برندهای بسیاری در بازار لپ‌تاپ فعال هستند که هرکدام رنج قیمتی و امکانات متفاوتی را دارند. با این حال اگر به دنبال لپ‌تاپ دانشجویی ارزان قیمت و حدود ده میلیون تومان هستید، بهترین انتخاب برند لنوو است. گزینه‌های مارک لنوو با داشتن امکانات مناسب، دارای بازه قیمتی پایین‌تری نیز هستند و می‌توانند به عنوان یک لپ‌تاپ دانشجویی ارزان کارایی خوبی را نیز به همراه داشته باشند.

با این حال، اگر می‌خواهید هزینه بیشتری کرده و ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان لپ‌تاپی را تهیه کنید، از برندهای ایسوس و لنوو نیز می‌توانید انتخاب کنید. در هزینه‌های بیش از ۲۰ میلیون تومان نیز بهترین لپ‌تاپ دانشجویی ممکن را باید با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید.

انتخاب لپ‌تاپ دانشجویی با توجه به نیاز رشته و هزینه موردنیاز آن

لپ تاپ دانشجویی ارزان

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، انتخاب بهترین لپ‌تاپ دانشجویی لازم است تا با توجه به نیاز هر فرد صورت گیرد. نیاز دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی و کاری که دارند متفاوت بوده و می‌تواند بر روی انتخاب آن‌ها تاثیر داشته باشد. این نیاز خود بر روی هزینه‌ لازم برای خرید لپ‌تاپ دانشجویی ارزان نیز تاثیر گذاشته و قیمت را تا مقداری بالا و پایین می‌کند. از همین رو در این بخش با عنوان کردن نیازهای برخی از رشته‌ها و هزینه معقول برای هرکدام در خرید لپ‌تاپ، به شما کمک خواهیم کرد تا انتخاب مناسبی را برای خرید بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی خود داشته باشید و بتوانید کارایی و استفاده لازم را از سیستم خود رقم بزنید.

لپ‌تاپ مناسب برای دانشجوی رشته‌های مختلف مهندسی

در رشته‌های مختلف مهندسی خرید بهترین لپ‌تاپ دانشجویی با توجه به نیاز و شرایط رشته دانشجو می‌تواند متفاوت باشد. با این حال این دانشجویان معمولا نیاز به قدرت پردازش متوسط به بالایی در سیستم خود دارند و لازم است تا سیستمی با CPU قوی را تهیه کنند. به این ترتیب در کار کردن خود با مشکلات کمتری روبه‌رو خواهند شد و نیاز به هزینه مجدد برای آن‌ها کمتر می‌شود. سیستم مورد نیاز برای دانشجویان مهندسی، در بهترین حالت خود نیاز به هزینه‌ای در حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان خواهد داشت.

۱. بهترین لپ‌تاپ دانشجویی برای کار در رشته معماری

دانشجویان معماری نیاز به لپ‌تاپ‌هایی دارند که از CPU و رم بالایی برخوردار باشد. این دانشجویان که از نرم‌افزارهای سنگینی مانند فتوشاپ، ۳D MAX، AUTOCAD و REVIT را بر روی سیستم خود استفاده می‌کنند، لازم است تا چیزی در حدود حداقل ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای لپ‌تاپ دانشجویی مورد نظر خود هزینه کنند. در غیر این صورت ممکن است در شروع کار خود با مشکلات بسیاری روبه‌رو شوند و نتوانند استفاده و بهره خوبی را از سیستم خود داشته باشند.

۲. خرید لپ‌تاپ مناسب دانشجویی یک دانشجوی پزشکی

دانشجویان پزشکی استفاده از لپ‌تاپ را به اندازه دانشجویان معماری نیاز ندارند! این دانشجویان برای استفاده از لپ‌تاپ تنها یک CPU مناسب و متوسط به همراه صفحه نمایش و هارد قوی لازم دارند تا بتوانند کارهای روزمره خود را با استفاده از آن انجام دهند. از همین رو برای این دانشجویان انتخاب و خرید لپ‌تاپ کاری ساده‌تر بوده که می‌تواند گزینه‌های بهترین لپ‌تاپ دانشجویی خود را در بازه قیمتی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان خریداری کنند. با این حال در صورتی که شرایط و امکانات هزینه بیشتر را نیز داشته باشند، خرید لپ‌تاپ‌های بهتر برای آینده نیز می‌تواند کارایی مناسبی را به همراه داشته باشد.

۳. لپ‌تاپ مورد نیاز برای دانشجوی رشته هنر و گرافیک و کامپیوتر:

انتخاب لپ‌تاپ برای این دسته از دانشجویان بیش از دیگران اهمیت دارد. زیرا این دانشجویان بیشترین استفاده را از سیستم داشته و نیاز به یک رم، CPU و کارت گرافیک قوی برای محصولات خود دارند. پس اگر می‌خواهید که انتخابی بی‌دردسر داشته باشید و بتوانید بدون وجود هرگونه هنگ کردن و مشکلی از سیستم خود استفاده کنید، چیزی در حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه برای خرید بهترین لپ‌تاپ دانشجویی در این رشته‌های نیاز دارید.

جمع بندی پایانی مقاله

اگر به دنبال بهترین لپ‌تاپ دانشجویی هستید و می‌خواهید که با کمترین هزینه ممکن لپ‌تاپ مناسبی را تهیه کنید، در ابتدا لازم است تا نیاز خود را در این زمینه شناسایی کنید. شناخت نیاز شما می‌تواند راهی باشد تا بتوانید انتخاب بهتری را رقم بزنید و به صورت مقرون به صرفه هزینه کنید. در این مقاله و آنچه که گذشت، سعی کردیم تا در این باره نکاتی را بیان کنیم. نکاتی که به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته و در نهایت میتوانید راهنمای کامل و جامع خرید بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی را در سایت گام اول خرید مشاهده کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.