رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رهبر کره شمالی یک خانه لوکس به مجری زن مشهور این کشور هدیه داد

ری چون هی ، مجری مشهور شبکه خبری دولتی کره شمالی که دهه هاست خبرهای مهم این کشور مانند آزمایش های موشکی و هسته ای و مرگ رهبر سابق این کشور را با صدایی متفاوت و به سرعت قابل شناسایی اعلام کرده است یک خانه لوکس از کیم جونگ اون، رهبر کنونی کره شمالی دریافت کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو،‌ ری که به خاطر علاقه اش به پوشیدن لباس سنتی صورتی رنگ کره شمالی با لقب «بانوی صورتی» شناخته می شود، خود روز پنج شنبه گذشته به خبر مهمی در رسانه اصلی کشور تبدیل شد، پس از آنکه یک خانه بسیار لوکس از رهبر کره شمالی به عنوان هدیه دریافت کرده و از او خواسته شد که به خدمت به عنوان صدای حزب حاکم کارگران در کره شمالی ادامه دهد.

کارشناسان می گوید که کیم برای افزایش وفاداری افراد برجسته نزدیک به خود، رفتار ویژه ای با این افراد دارد در شرایطی که کشورش گرفتار شیوع کرونا شده و اقتصاد بحران زده و بن بست در دیپلماسی هسته ای با ایالات متحده شرایط را بیش از پیش برای کره شمالی دشوار کرده است. آژانس خبری مرکزی کره شمالی که ارگان رسمی رسانه ای دولت این کشور است گفته است: «[کیم] این صداقت حزب است که برای گنجینه ای ملی مانند وی [ری] از هیچ چیزی دریغ نمی کند، کسی که به عنوان یک مجری انقلابی برای حزب به مدت بیش از ۵۰ سال و از دورانی که یک دختر بود مشغول به خدمت بوده است».

رسانه دولتی کره شمالی در ادامه گفته است که کیم جونگ اون از خانم ری خواسته که همچنان با قدرت به کار با وضعیت سلامتی مناسب به عنوان سخنگویی در خور حزب ادامه دهد. ری که حدود ۷۹ سال سن دارد روز چهارشنبه با کیم دیدار کرد و یک خانه نوساز کنار رودخانه در منطقه ای در پیونگ یانگ به او هدیه داده شد. خبرگزاری دولت کره شمالی گفته است که خانه های این منطقه به کسانی داده می شوند که خدمت قابل توجهی برای کشورشان انجام داده باشند. پیونگ یانگ بزرگ ترین و پیشرفته ترین شهر کره شمالی است و ساکنان آن که عمدتاً از شهروندان برجسته و مقامات ارشد این کشور هستند زندگی نسبتاً لاکچری را در مقایسه با ساکنان شهرهای کوچکتر و روستاهای این کشور دارند.

مون سونگ موک، تحلیلگر یک موسسه تحقیقاتی در سئول می گوید: «با دادن خانه به کسانی که به او وفادار بوده اند، کیم جونگ اون می خواهد که بیش از پیش وفاداری و اتحاد داخلی آن ها را افزایش دهد. ری چون هی نمونه واضح چنین افرادی است که با قدرت تمام آزمایش های موشکی و هسته ای او را ترویج کرده و تقریباً نقش شیپورچی او را ایفا کرده است». ری پس از آن که دست در دست رهبر کره شمالی از خانه جدیدش دیدار کرد گفت که حس می کند خانه اهدایی رهبر کره شمالی به او شبیه هتل است و تمام خانواده اش «تمام شب را با چشمانی اشکبار بیدار بودند و از لطف بزرگ حزب سپاسگزاری کردند».

در ادامه ری از همان تکنیک و لحن خاصش برای روایت خبر هدیه گرفتن خانه ای از رهبر کره شمالی در قالب یک خبر ویدیویی برای شبکه خبری رسمی دولت این کشور استفاده کرد. ری در اوایل دهه ۱۹۷۰ به شبکه خبری رسمی دولت کره شمالی پیوست، زمانی که هنوز کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی و رهبر اول این کشور زنده بود و رفته رفته به چهره و صدای رسانه های خبری پروپاگاندایی این کشور تبدیل شد. ری جایگاه قابل توجهی نزد رهبر کره شمالی داشته و بارها در کنار او دیده شده و حتی دستش را روی شانه کیم گذاشته و در گوش او چیزی گفته است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.