رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۱۰ حقیقت جالب درباره ولودیمیر زلنسکی

این روزها همزمان با درگیری ها میان نیروهای روسیه و اوکراین، نام ولودیمیر زلنسکی (Volodymyr Zelenskyy) رئیس جمهور فعلی اوکراین بسیار قبل تر از وقوع جنگ شنیده می شود تا جایی که به پر جستجوترین نام در گوگل تبدیل شده است!

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو،‌ رفتار شجاعانه و قهرمانانه او که در عین تنهایی برای محافظت از کشورش ایستادگی می کند او را به سرعت به شهرتی جهانی رسانده است. بدون شک دانستن جزئیاتی جالب توجه از زندگی چنین فردی هیجان انگیز به نظر می رسد. در این مقاله می خواهیم به معرفی ۱۰ حقیقت جالب و شنیدنی از ولودیمیر زلنسکی بپردازیم که قطعاً خواندن آن برایتان جذاب خواهد بود،

بیشتر بخوانید:

۱- ولودیمیر زلنسکی، ششمین رئیس جمهور اوکراین، یک بازیگر و کمدین موفق بوده است

شاید عجیب به نظر برسد ولی ولودیمیر زلنسکی متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ در کریفیی ریه (Kryvyi Rih) در اوکراین، یک بازیگر و کمدین سابق بوده است که شش ماه قبل از انتخاب شدنش به عنوان ششمین رئیس جمهوری اوکراین به کمک پلتفرم انتخاباتی ضد فساد خود حمایت آنلاین قابل توجهی به دست آورد. این حمایت به دست آمده پایگاه انتخاباتی او را محکم کرد و سه ماه بعد با اعلام رسمی کمپین انتخاباتی خود توانست در نهایت در سال ۲۰۱۹ با کسب بیشترین رأی به عنوان ششمین رئیس جمهور اوکراین انتخاب شود.

۲- دریافت کمک هزینه تحصیلی توسط زلنسکی برای تحصیل زبان انگلیسی در اسرائیل که با مخالفت پدرش روبرو شد

ولودیمیر زلنسکی در سن ۱۶ سالگی قبل از اینکه در رشته حقوق تحصیل کند با شرکت در آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی، جهت ادامه تحصیل در آن رشته از اسرائیل کمک هزینه تحصیلی دریافت کرد، ولی پدرش اجازه رفتن به اسرائیل را به او نداد.

زلنسکی

۳- زلنسکی وکیلی بود که بازیگری را به وکالت ترجیح داد و به یک کمدین، بازیگر و تهیه کننده موفق تبدیل شد

ولودیمیر زلنسکی در سال ۲۰۰۰ مدرک حقوق خود را از مؤسسه اقتصاد کریفیی ریه گرفت که در حال حاضر بخشی از دانشگاه ملی کریفیی ریه به حساب می آید. با اینحال با وجود امکان فعالیت در زمینه حقوقی، عشق او به بازیگری سبب شد که پس از مدتی وکالت را رها و به حرفه بازیگری مشغول شود.

۴- ولودیمیر زلنسکی بازی در ۱۴ فیلم سینمایی را در کارنامه خود دارد

بدون عشق در شهر (No Love in the City) اولین فیلم زلنسکی است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. به دنبال اولین فیلمش، فیلم های عشق در شهر بزرگ ۲ (Love in the Big City 2)، عاشقانه های اداری (Office Romance) و زمانه ما (Our Time) ساخته سال ۲۰۱۱، همچین ژیفسکی در مقابل ناپلئون (Rzhevsky Versus Napoleon) ساخته سال ۲۰۱۲، و عشق در شهر بزرگ ۳ (Love in the Big City 3) ساخته سال ۲۰۱۴ از دیگر فیلم های او است. هرچند بهترین و به یادماندنی ترین نقش او در فیلم ۸ قرار اول (۸ First Dates) ساخت ۲۰۱۲ و ادامه آن ها در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ است. در کنار تمام این ها، زلنسکی فیلم های سینمایی، صدا گذاری و برنامه های تلویزیونی مختلفی را به انجام رسانده است. جالب است بدانید که سریال کمدی او، سواتی (Svaty)، در سال ۲۰۱۷ در اوکراین ممنوع اعلام شد، ولی در نهایت در سال ۲۰۱۹ از ممنوعیت خارج شد.

۵- زلنسکی در یک سریال تلویزیونی نقش یک معلم دبیرستان را داشت که در آن به شکل غیرمنتظره ای به عنوان رئیس جمهور اوکراین انتخاب شد

در سال ۲۰۱۵ زلنسکی در سریال خادم مردم (Servant of the People) نقش یک معلم بددهن را بازی می کرد که بعد از انتشار ویدیویی از او که در آن با ناسزاگویی علیه فساد در دولت اوکراین اعتراض می کند به شکلی غیرمنتظره رئیس جمهور اوکراین می شود. زلنسکی در آن زمان نمی دانست که روزی این داستان در زندگی حقیقی خودش به واقعیت می پیوندد. جالب اینجاست که علاوه بر بازیگری در آن فیلم، تهیه کنندگی و نویسندگی آن را نیز بر عهده داشت، به طوری که انگار که آرزوی رئیس جمهور شدن و مبارزه با فساد را به نوعی با مردم کشورش در میان گذاشته بود که از قضا تأثیر قابل توجهی نیز بر ذهن مخاطبان سریال داشته است. در نهایت در سال ۲۰۱۹ با کمک حزب سیاسی خودش که نام آن نیز «خادم مردم» بود توانست به عنوان ششمین رئیس جمهور اوکراین انتخاب شود.

۶- صداگذاری زلنسکی بر روی کاراکتر خرس انیمیشن پدینگنتون ۱ و ۲ در دوبله اوکراینی

فیلم پدینگتون (Paddington) 1 و ۲ ساخته سال های به ترتیب ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ در آمریکا عملکرد بسیار موفقی داشت. در دوبله اوکراینی این دو فیلم صداگذاری بر روی کاراکتر خرس پدینگتون توسط ولودیمیر زلنسکی انجام گرفت. داستان این فیلم در مورد خرسی جوان است که به دنبال تخریب خانه اش در زلزله ای ویرانگر در جنگل های بارانی پرو تمام راه را به انگلستان سفر می کند تا خانه جدیدی برای خود پیدا کند. پس از رسیدن به انگلستان توسط خانواده براون به فرزندی پذیرفته می شود و اینجاست که ماجراهای زیادی را در زندگی شهری پشت سر می گذارد.

۷- زلنسکی برنده چندین جایزه ملی در حرفه بازیگری است

ولودیمیر زلنسکی در دوران بازیگری خود بسیار مورد تحسین قرار گرفت. او موفق به دریافت بیش از ۳۰ جایزه از بخش جوایز تلویزیون ملی اوکراین (Teletriumph) شده است. همچنین در سال ۲۰۱۷ جوایز آکادمی فیلم اوکراین او را نامزد بهترین بازیگر مرد در فیلم خادم مردم ۲ (Servant of the People 2) و همچنین این فیلم را نامزد بهترین فیلم ساخته سال ۲۰۱۶ معرفی کرد.

زلنسکی

۸- نامیدن ولودیمیر زلنسکی به عنوان ترامپ اوکراین

پس از انتخاب زلنسکی به عنوان رئیس جمهور اوکراین، خیلی از مردم دنیا او را با دونالد ترامپ مقایسه کردند چون هر دوی آن ها از قبل با صنعت سرگرمی ارتباط داشتند. دونالد ترامپ قبل از انتخابش به عنوان رئیس جمهور آمریکا، به عنوان یک سلبریتی تلویزیونی شناخته می شد که در چندین فیلم کوتاه و نمایش تلویزیونی حضور داشته است.

۹- پدربزرگ ولودیمیر زلنسکی در جنگ جهانی دوم در ارتش سرخ روسیه خدمت کرده است

خانواده زلنسکی پیش از جنگ فعلی با روسیه با جنگ های دیگری نیز دست و پنجه نرم کرده اند. در طول جنگ جهانی دوم پدربزرگ او یعنی سمیون ایوانوویچ زلنسکی (Semyon Ivanovych Zelenskyy) در ارتش سرخ روسیه خدمت می کرده است. زمانی که افراد بسیاری جانشان را در هولوکاست از دست می دادند، زلنسکی نیز پدربزرگ خود و دیگر وابستگانش را به دلیل اینکه اصالت یهودی داشتند از دست داد. او تا زمان بزرگ شدنش داستان های زیادی را از جنگ شنیده و دیده بود که چطور اعضای خانواده اش از تراژدی های بزرگ جان سالم به در برده اند.

۱۰- زلنسکی با مبارزات انتخاباتی چشمگیر ۷۳.۲ درصد آرا را به دست آورد

در سال ۲۰۱۹ در کانال تلویزیونی ۱+۱ ولودیمیر زلنسکی در کنار پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. هرچند که زلنسکی قبل از آن در دنیای سیاست ناشناخته بود، ولی به کمک کمپین انتخاباتی اش با شعار کاهش فساد در کشور در نظرسنجی های پیش از انتخابات پیشتاز میدان بود. در نهایت پس از رفتن انتخابات به دور دوم، ولودیمیر زلنسکی با کسب ۷۳.۲ درصد از آرا توانست پوروشنکو را شکست داده و پیروز انتخابات شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.