رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ویژگی‌های منحصربه فرد گربه وان + تصاویر

در راستای تلاش‌های برای حفظ نژاد گربه وان، که به دلیل خز سفید ابریشمی‌مانند، پنجه‌های شیرمانند، دم کرکی، رنگ‌های چشم‌های مختلف و علاقه به آب معروف است، کارشناسان همچنان به بررسی تفاوت آن‌ها با دیگر گربه‌ها ادامه می‌دهند.

به گزارش اینتیتر به نقل از فرارو، کارشناسان، بچه گربه‌های ۳۰ گربه وان را تحت مراقبت مرکز تحقیقات و مراقبت گربه وان Yüzüncü Yıl (YYU) معروف به خانه وان کردند تا ویژگی‌هایی را که این نژاد را واقعاً منحصر به فرد می‌کند، کشف کنند.

یکی از ساده‌ترین ویژگی‌های آن‌ها رنگ سفید برفی آنهاست که حتی الهام بخش مسابقه زیبایی گربه‌ها در زادگاهشان، شهر وان ترکیه است.

بچه گربه‌های اصیل با ۱۰ تا ۱۷ تار موی سیاه روی سرشان به دنیا می‌آیند. زمانی که تصور می‌شد این نژاد مستعد مشکلات شنوایی است، مطالعه‌ای روی ۳۰۰ گربه وان نشان داد که گربه‌هایی که با مو‌های سیاه روی سرشان متولد می‌شوند، به خوبی می‌شنوند. این مطالعه نشان داد که ۸۶ درصد از گربه‌ها می‌توانند بسیار خوب بشنوند و حتی ضعیف‌ترین صدا‌ها را می‌شنوند.

عبدالله کایا، مدیر مرکز تحقیقات و کاربرد گربه وان به خبرگزاری آناتولی گفت که تلاش‌ها برای افزایش جمعیت گربه‌های وان ادامه دارد.

کایا با تاکید بر اینکه افزایش تعداد گربه‌ها در هر سال نشانه خوبی است، گفت: امسال اولین بچه گربه‌ها در سال ۲۰۲۲ به دنیا آمدند، ما از افزایش نرخ زاد و ولد تا کنون بسیار خرسندیم، از هم اکنون مشخص است که ما نسبت به سال‌های قبل بچه گربه‌های بیشتری خواهیم داشت و این ما را بسیار خوشحال می‌کند.

وی با بیان اینکه گربه وان به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش از دیگر گربه‌ها متمایز است، گفت: ۳۰ مادر زایمان کرده اند، مرکز ما پر از بچه گربه است، هر قدمی که در رابطه با گربه‌های وان برداریم، ما را یک قدم جلوتر برای نجات این نژاد می‌برد. هر سال، کیفیت بچه گربه‌ها و مادران اینجا افزایش می‌یابد.

کایا می‌گوید این بدان معنی است که ما در مسیر درستی هستیم، زیرا مو‌های سیاه نشان می‌دهد که مشکل شنوایی وجود ندارد. مو به این معنی است که ما یک گربه وان اصلی داریم. وقتی یک نقطه سیاه روی سر آن‌ها می‌بینیم بسیار خوشحال می‌شویم.

وی گفت محدودیت‌ها در مرکز ما به طور کامل برداشته شده است. تراکم به تدریج در حال افزایش است. افرادی که می‌خواهند نوزادان دوست داشتنی را ببینند به مرکز ما می‌آیند. ما به مکانی محبوب برای گردشگرانی تبدیل شده ایم که از وان بازدید می‌کنند.

 

 

گربه

گربه

گربه

گربه

گربه

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.