رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پشت پرده خروج دختر وزنه‌ بردار ایرانی از محل اقامت تیم ملی وزنه‌برداری

یکتا جمالی بنا بر گفته یکی از نزدیکانش به هیچ عنوان دختر دست و پا بسته‌ای نیست و اصطلاحا جزو دخترهای زبر و زرنگ به حساب می‌آید که می‌توانند دنبال حق‌شان بدوند و گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند.

به گزارش اینتیتر به نقل از اعتماد، ۳ روز از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایرانی در یونان گذشته است. در این سه روز اطلاعات ضد و نقیضی در رابطه با وضعیت یکتا جمالی منتشر شده است که هیچ کدام نزدیک به واقعیت نیستند. خبرنگار ما در این رابطه به اطلاعات جدیدی دست یافته که توسط یکی از افراد مطلع نزدیک به جمالی و یکی از مقامات فدراسیون وزنه‌برداری به تایید رسیده است.

بیشتر بخوانید:

قبل از هر چیز باید گفت دو شایعه درگیری جمالی با برخی مقامات فدراسیون صحت ندارد و این ورزشکار هنگام اعزام مشکل خاصی از این بابت نداشته است. دومین شایعه‌ای که منتشر شده وضعیت خانواده یکتا جمالی است که گفته شده نگران هستند و از سرنوشت دخترشان بی‌خبر.

اولین نکته‌ای که باید در رابطه با ناپدید شدن یکتا جمالی در نظر گرفت این است که دختر وزنه‌بردار ایران اصلا گم نشده است. نخستین مساله‌ای که باعث اثبات این موضوع می‌شود این است که جمالی هنگام ترک هتل مدال نقره‌ای که در مسابقات جوانان جهان در یونان برنده شده است را همراه خودش برداشته و سایر وسایل او در هتل دست نخورده باقی مانده است. یکی از افراد داخل فدراسیون در این رابطه گفت یکی از کارهایی که ما بعد از ناپدید شدن جمالی انجام دادیم این بود که دنبال مدال او بگردیم اما متوجه شدیم مدال را با خودش برده است.

دومین مساله‌ای که فرض مهاجرت را در مقابل گم شدن تقویت می‌کند این است که یکی از دوستان صمیمی یکتا جمالی که مثل خود او ورزشکار بوده چند سال پیش از طریق یونان به کانادا مهاجرت کرده. او ابتدا دو، سه کشور را عوض می‌کند و سپس در کانادا مستقر می‌شود. طبق اطلاعات به دست آمده احتمال قوی وجود دارد که جمالی با کمک و مشورت دوست صمیمی‌اش از هتل خارج شده تا باقی پروسه پناهندگی‌اش را انجام دهد.

سومین مساله که بسیار اهمیت دارد برخورد مادر جمالی با این موضوع است. دیروز خبری در این رابطه منتشر شد مبنی بر اینکه خانواده جمالی بسیار نگران او هستند و دخترشان پاسخی به آنها نمی‌دهد. با این حال طبق اطلاعاتی که یکی از نزدیکان خانواده جمالی در اختیار روزنامه اعتماد قرار داد، اولین واکنش مادر جمالی به ناپدید شدن دخترش یک استوری واتس‌آپ بوده که در آن مادر یکتا خیلی ریلکس و بدون هیچ‌گونه ابراز نگرانی عکسی از دخترش با اموجی قلب منتشر کرده.

خانواده جمالی در ساعات ابتدایی نه ابراز نگرانی خاصی کردند و نه بحث شکایت از فدراسیون وزنه‌برداری را مطرح کردند به نحوی که انگار از همه‌چیز مطلع بودند. طبق شنیده‌های خبرنگار روزنامه اعتماد از منابع مطلع خانواده جمالی برای اینکه نشان بدهند در جریان ماجرا نبودند قصد داشتند روز یکشنبه از فدراسیون شکایت کنند اما فردی به آنها می‌گوید اگر معلوم شود شما در جریان بودید و بعد شکایت هم کردید برای شما خیلی گران تمام می‌شود. یکی از دلایلی که روز جمعه خبر نگرانی زیاد خانواده جمالی منتشر شد همین موضوع می‌تواند باشد.

در نهایت باید به این نکته اشاره شود که یکتا جمالی بنا بر گفته یکی از نزدیکانش به هیچ عنوان دختر دست و پا بسته‌ای نیست و اصطلاحا جزو دخترهای زبر و زرنگ به حساب می‌آید که می‌توانند دنبال حق‌شان بدوند و گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند. یکتا دختری است که از کودکی درگیر کار و فعالیت بوده و بخشی از قدرت بدنی و جربزه‌اش هم به این مساله برمی‌گردد. طبق گفته این دوست نزدیک یکتا او کاملا دختری است که حواسش به خودش هست و می‌تواند از پس خودش بر بیاید.

به این ترتیب و با توجه به اطلاعات به دست آمده باید پرونده یکتا جمالی را بسته شده دانست و نام او را به لیست پرشمار ورزشکارانی که پناهندگی گرفته‌اند اضافه کرد. همه شواهد حاکی از آن است که ناپدید شدن جمالی یک اقدام برنامه‌ریزی شده بوده است. یکتا جمالی نخستین وزنه‌بردار زن ایرانی است که در مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان به مدال دست یافته است. او هفته گذشته در مسابقات قهرمانی جوانان جهان به مدال نقره دست یافت اما همراه با تیم ملی به ایران بازنگشت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.