شغل بلاگری چیست و معروفترین بلاگرهای ایرانی کدامند؟

بلاگر چیست؟ بلاگر اینستاگرام چیست؟ درآمد یک بلاگر چقدر است؟ چگونه بلاگر شویم؟ همه چیز درباره بلاگری و معروفترین بلاگرهای ایرانی را در مطلب پیش رو مطالعه کنید.

اینتیتر – مریم آهنگری؛ در سالهای اخیر با توجه به رشد روز افزون شبکه های اجتماعی و استفاده از آنها، بلاگری به عنوان یک شغل پردرآمد در میان عموم مردم در سراسر جهان بسیار رایج شده است. حرفه بلاگری به اندازه ای مورد توجه قرار گرفته است که ایلان ماسک یکی از ثروتمندترین افراد جهان چندی پیش در این باره گفته بود که می خواهد از مشاغل خود استعفا دهد و به بلاگری بپردازد. در این مطلب قصد داریم برایتان از این شغل هیجان انگیز قرن بیست و یکم بگوییم و معروف ترین بلاگرهای ایرانی در حوزه های مختلف را به شما مخاطبان عزیز معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

معنی بلاگر چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است تا راجع به معنای بلاگری سخن بگوییم. بلاگر به فردی گفته می شود که به دلیل علاقه مندی و داشتن اطلاعات در حوزه خاصی ( مانند آشپزی، آرایشگری، تکنولوژی و …) به تولید محتوا،‌آموزش و تبلیغات می پردازد.

اگر بخواهیم کمی بیشتر درباره تاریخچه حرفه بلاگری صحبت کنیم باید به دوران ظهور وبلاگ نویسان برگردیم. در واقع اولین بلاگرها در فضای مجازی قبل از ظهور گسترده ی شبکه های اجتماعی، وبلاگ نویسان اینترنتی بودند که با ایجاد یک آدرس وبلاگ اختصاصی در موتورهای جستجوی اینترنتی به ارائه اطلاعات در حوزه علاقه مندی هایشان می پرداختند. اگر فیلم جولی و جولیا را دیده باشید به خوبی می توانید هیجانات زندگی یک بلاگر را به خصوص اگر بلاگر غذا باشد، درک کنید.

بلاگرها ذوق و هیجان بسیاری را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در حوزه های علاقه مندیشان دارند. از این رو مخاطبان با آنها ارتباط و تعامل ویژه ای برقرار می کنند و ممکن است بسیار تحت تاثیر آنها نیز قرار بگیرند. به همین دلیل نام دیگر بلاگرها را می توان اینفلوئنسر نیز گذاشت. اینفلوئنسر به فردی گفته می شود که به واسطه جایگاه و دانش اش نفوذ بالایی دارد و بسیاری از مردم از سبک زندگی و نحوه رفتارهای او تاثیر می پذیرند.

بلاگر اینستاگرام چیست؟

همانطور که اشاره کردیم بلاگری با وبلاگ نویسی در حوزه های مختلف در اینترنت آغاز شد اما در حال حاضر با پیشرفت شبکه های اجتماعی، رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است و دیگر محدود به موتورهای جستجو نیست. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و … بستری مناسب و کاملا تصویر محور را برای بلاگران این نسل فراهم آوردند. بلاگرانی که دیگر نیاز به نوشتن اطلاعات خود ندارند بلکه تنها کافیست در مقابل دوربینی قرار بگیرند و از تجربیات خود درباره حوزه مورد علاقه شان بگویند. تا اینجا از معنی بلاگر بودن گفتیم در ادامه به معرفی انواع بلاگرها خواهیم پرداخت.

انواع بلاگری چیست و معروفترین بلاگرهای ایرانی کدامند؟

همانطور که گفتیم وبلاگ نویسان در حوزه هایی که به آنها احساس تعلق دارند، فعالیت می کنند، در نتیجه انواع محتلفی برای بلاگری وجود دارد. در این جا به معرفی انواع بلاگری و معروف ترین بلاگرهای هر حوزه خواهیم پرداخت.

بلاگر غذا به چه کسی می گویند؟

بلاگری در حوزه خوراکی ها، انواع مختلفی دارد. معمولا بلاگر غذا یا فود بلاگر به افرادی گفته می شود که به رستورانهای مختلف رفته و غذاهای متفاوت را تست می کنند و سپس درباره آنها نظر میدهند. همینطور به افرادی که به آموزش آشپزی میپردازند نیز می توان نام بلاگر غذا را داد. از میان بلاگرهای معروف غذا در ایران، می توان به نواب ابراهیمی، مستر تابه و مستر تیستر اشاره کرد.

نواب ابراهیمی

 

 

بلاگرهای ایرانی

نواب ابراهیمی از فود بلاگرهای مشهور اینستاگرام است. او متولد چهاردهم اسفند سال ۱۳۶۹ در تهران است. ابراهیمی از کودکی به آشپزی علاقه وافری داشته و اکنون نیز به عنوان یکی از سرآشپزان نامی ایران شناخته می شود. او با انتشار ویدیوهای تهیه غذا تنها در یک دقیقه، در اینستاگرام و یوتیوب طرفداران بسیاری را جذب خود کرد. به گفته ی خود نواب ابراهیمی، تحصیلات او در رشته عمران است و در دوران دانشجویی با فروش غذا در سلف دانشگاه درآمدزایی می کرده است.

مستر تابه

بلاگرهای ایرانی

مهرداد شفیعی نام مستر تابه ی اینستاگرام است. او متولد خرداد سال ۱۳۷۱ است و علاقه مندی اش به آشپزی از زمانی شروع شد که مجبور بود تنها زندگی کند. شفیعی ده سال است که این حرفه را دنبال می کند و اکنون یکی از فود بلاگرهای معروف اینستاگرام است.

مستر تیستر

بلاگرهای ایرانی

حمید سپیدنام، نام مستر تیستر است. او در بیست و دوم بهمن سال ۱۳۵۶ در انگلستان به دنیا آمد. او یکی از معروف ترین تیسترهای غذا در ایران است و در خارج از کشور نیز شهرت دارد. سپیدنام به رستوران های مختلف می رود و غذاها را تست می کند و در خصوص آنها نظر میدهد.

معروف ترین بلاگرهای زیبایی ایران کدامند؟

افرادی که در حوزه آرایشگری و میکاپ تخصص دارند در دسته بلاگر زیبایی جای می گیرند. این افراد با تهیه ویدیوهای آموزشی و معرفی محصولات جدید آرایشی در حوزه زیبایی فعالیت می کنند. از معروف ترین بلاگرهای این حوزه صدف بیوتی، الناز گلرخ و شل بیوتی هستند که در ادامه کمی درباره ی آنها توضیح خواهیم داد.

صدف بیوتی

بلاگرهای ایرانی

 

صدف مسائلی متولد چهاردهم تیر ماه سال ۱۳۶۸ است. او اکنون به همراه خانواده اش در آمریکا زندگی می کند. صدف فارغ التحصیل رشته شیمی است و کار خود را در حوزه بیوتی بلاگری با انتشار ویدیوهایی آموزشی در اینستاگرام و تلگرام شروع کرد. او اکنون یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین بیوتی بلاگرهای اینستاگرام است.

الناز گلرخ

بلاگرهای ایرانی

الناز گلرخ یکی دیگر از بیوتی بلاگرهای معروف اینستاگرام است. او متولد سال ۱۳۶۴ و ساکن دبی است. این بیوتی بلاگر همچنین در صنعت مادلینگ نیز فعالیت دارد.

شل بیوتی

بلاگرهای ایرانی

صدف ترابی نام شل بیوتی است. او متولد خرداد سال ۱۳۷۳ است و اکنون در آمریکا زندگی می کند. به گفته ی او، مادرش سالن آرایشی داشت و همین امر بر علاقه مندی او برای فعالیت در این حوزه تاثیرگذار بود. او یکی از پرطرفدارترین بیوتی بلاگرهای اینستاگرام است.

معرفی مشهورترین بلاگرهای طنز یا واینرهای اینستاگرام

طنز و کمدی همیشه طرفداران بسیاری را جذب خود می کند. بلاگر طنز فردی است که از اتفاقات روز در قالب طنز استفاده کرده و با ارائه ویدیویی در فضای مجازی مردم را میخنداند. به بلاگر طنز واینر نیز گفته می شود. سرنا امینی، پریسا پورمشکی، شقایق محمودی، محمدامین کریم پور،علی صبوری و عرفان علیرضایی از بلاگرهای معروف این حوزه هستند.

سرنا امینی

بلاگرهای ایرانی

سرنا امینی یکی از معروف ترین بلاگرهای طنز یا واینر در فضای اینستاگرام است. او متولد دی سال ۱۳۷۲ و ساکن مشهد است. امینی فارغ التحصیل رشته عکاسی است و با انتشار ویدیوهای طنز در اینستاگرام توانست طرفداران زیادی را جذب خود کند.

پریسا پورمشکی

بلاگرهای ایرانی

پریسا پورمشکی از واینرهای دهه هشتادی اینستاگرام است. او فارغ التحصیل رشته تجربی است و از چهارده سالگی علاقه بسیاری به ویدیو درست کردن داشته است. پورمشکی با نام پوربلک در میان کاربران اینستاگرام شناخته می شود.

شقایق محمودی

بلاگرهای ایرانی

شقایق محمودی نیز مانند پریسا پورمشکی متولد سال ۱۳۸۰ است و به عنوان یکی از واینرهای پرطرفدار اینستاگرام شناخته می شود. او ابتدا کار خود را با ساخت دابسمش آغاز کرد و اکنون نیز یکی از صفحات پرفالوئر اینستاگرام را در اختیار دارد.

محمد امین کریم پور

بلاگرهای ایرانی

محمد امین کریم پور یکی از قدیمی ترین واینرهای اینستاگرام است. او متولد سال ۱۳۷۳ و فعالیت خود را با ساخت کلیپ های طنز در اینستاگرام آغاز کرد. کریم پور اکنون به عنوان کارگردان وارد سینما شده است.

علی صبوری

بلاگرهای ایرانی

 

علی صبوری کمدین خندوانه ابتدا کار خود را با ساخت ویدیوهای طنز در اینستاگرام آغاز کرد و حالا به عنوان یکی از استندآپ کمدین های مطرح کشور به شمار میرود. او همچنان فعالیت خود را در اینستاگرام ادامه می دهد و به بازیگری در سینما و تلویزیون هم می پردازد.

عرفان علیرضایی

بلاگرهای ایرانی

عرفان علیرضایی متولد سال ۱۳۶۶ است. او از اولین واینرهای اینستاگرامی است و کار خود را با محمد امین کریم پور آغاز کرد. عرفان علیرضایی سال ۱۳۹۶ در مسابقات خنداننده شو نیز شرکت کرد اما نتوانست نظر مثبت داوران را جلب کند.

تک بلاگرهای پرطرفدار اینستاگرام چه کسانی هستند؟

بلاگر تکنولوژی یا تک بلاگر از جدیدترین فناوری های روز حرف می زند. این دسته از بلاگرها معمولا اطلاعات خوبی را در خصوص ابزارهای تکنولوژی و نرم افزارهای جدید ارائه می دهند. آرین ابرونی، مهدی شجاری و اهورا نیازی از معروف ترین های این حوزه هستند.

مهدی شجاری

بلاگرهای ایرانی

مهدی شجاری متولد بهمن سال ۱۳۷۳ است. او دانشجوی انصرافی رشته مدیریت است. شجاری بنیانگذار پیج موبونیوز است. او به شدت علاقه مند به حوزه تکنولوژی است.

آرین ابرونی

بلاگرهای ایرانی

آرین ابرونی نیز یکی از پرطرفدارترین تک بلاگرهای اینستاگرام است و ویدیوهای آموزشی مفیدی را در این حوزه با مخاطبان به اشتراک می گذارد.

اهورا نیازی

بلاگرهای ایرانی

 

اهورا نیازی یکی از صفحات پرطرفدار حوزه تکنولوژی را در اینستاگرام دارد و اطلاعات بسیار خوبی را با علاقه مندان این حوزه به اشتراک می گذارد.

بلاگر روزمرگی چیست؟

بلاگر روزمرگی به بلاگری گفته می شود که تنها داستان های زندگی خود را با دیگران به اشتراک می گذارد و از سفرها و مهمانی ها و کلاس هایی که می رود با فالوورهایش سخن می گوید.

قابلیت انجام بلاگری در حوزه های مسافرت، فشن، فیلم، کتاب، عکاسی، موسیقی، ورزش و سلامت بسیاری از موضوعات دیگر نیز وجود دارد. تنها کافیست حوزه مورد علاقه خود را پیدا کنید تا بستری را ایجاد کرده و مخاطبان آن حوزه را جذب خودتان کنید.

درآمد یک بلاگر چقدر است؟

راه درآمد بلاگرها از تبلیغاتی است که در صفحه های شخصیشان قرار می دهند. هر بلاگر بسته به میزان فالوورها و بازدیدهایی که دارد. تعرفه و نرخ مشخصی برای تبلیغات در نظر می گیرد. از این رو تعرفه های متفاوت و میزان درآمدهای مختلفی در این کسب و کار وجود دارد.

میزان تعرفه تبلیغات در صفحات پرطرفدار اینستاگرامی طبق گزارش های منتشر شده، اعداد و ارقام چند صد میلیونی دارند و هر چه تعداد فالوور ها و بازدیدها کمتر شود،‌اعداد و ارقام نیز به همین صورت کمتر می شوند.

چگونه بلاگر شویم؟

برای بلاگر شدن ابتدا باید حوزه علاقه مندی خود را پیدا کنید و دانش و اطلاعاتتان را در آن حوزه افزایش داده و به روز نگه دارید. پس از مشخص کردن حوزه علاقه مندی ها نوبت به تولید محتوا و استمرار داشتن در این حوزه می رسد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که اکنون برای بلاگری باید دوره های آموزشی در حوزه استفاده از شبکه های اجتماعی بگذارنید. به این دلیل که بسیاری از افراد برای کسب درآمد به این حوزه روی آوردند و رقابت به نسبت گذشته بسیار افزایش یافته است.

همچنین الگوریتم های شبکه های اجتماعی روز به روز در حال تغییر هستند و برای دیده شدن در این شبکه ها نیاز دارید تا از کارکرد آنها اطلاع پیدا کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. آنتی بلاگر می گوید

    آخه بلاگری هم شد شغل!!!!!!!
    دقیقا به توسعه چی تو کشور کمک میکنن این دوستان؟؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.