رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

موبایل چه تاثیرات مخربی بر سلامت روان جوانان دارد؟

موبایل چه تاثیرات مخربی بر سلامت روان جوانان دارد؟ گزارش جدیدی نشان می‌دهد استفاده از موبایل می‌تواند منجر به کاهش مداوم سلامت روان جوانان در محدوده سنتی ۱۸ تا ۲۴ سال شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، بر اساس گزارش منتشر شده توسط Sapien Labs، زمانی که فردی به ۱۸ سالگی برسد، پیش از حضور در دنیای اینترنت، ۱۵ تا ۲۵ هزار ساعت را صرف تعامل با همسالان و خانواده خود می‌کند. اما با وجود اینترنت، این میزان به ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

Sapien Labs داده‌های خود را بر اساس ۳۴ کشور جهان اندازه‌گیری کرده است. دانشمندان توضیح می‌دهند که کاهش سلامت روانی جوانان پس از سال ۲۰۱۰ و همزمان با افزایش استفاده از گوشی‌های موبایل آغاز شده است. پیش از سال ۲۰۱۰، جوانان دارای بالاترین سطح رفاه روانی بوده‌اند و از آن زمان، این روند به شیوه کامل معکوسی پیش رفته است.

تاثیرات مخرب موبایل بر سلامت روان جوانان

«تارا تیاگاراجان»، دانشمند ارشد این شرکت توضیح می‌دهد که کاهش تعاملات اجتماعی باعث می‌شود تا افراد از یادگیری برخی مهارت‌های مهم مانند نحوه خواندن حالات چهره، زبان بدن و ارائه پاسخ‌های عاطفی مناسب عاجز باشند. او همچنین خاطر نشان کرد افرادی که فاقد این مهارت‌ها هستند، ممکن است در نهایت از جامعه جدا شده و افکار خودکشی داشته باشند.

موبایل

تیاگاراجان در ادامه توضیح می‌دهد:

«داده‌های ما نشان می‌دهند که مردم اکنون روزانه ۷ تا ۱۰ ساعت را به صورت آنلاین سپری می‌کنند. این امر زمان بسیار کمی را برای تعامل اجتماعی حضوری با سایر افراد باقی می‌گذارد. همچنین این امر ماهیت چالش‌های مربوط به انزوای اجتماعی و تعامل دیجیتال را نشان می‌دهد.»

در نهایت در این گزارش به مواردی از جمله افکار وسواسی، عجیب یا ناخواسته، احساس جدا شدن از واقعیت، مشکل در روابط با دیگران، افکار خودکشی، ترس و اضطراب و احساس غم، ناراحتی یا ناامیدی به عنوان علائم اصلی این مشکل روانی یاد شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.