رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کمک ۳ تریلیون دلاری متاورس به اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۳۱

کارشناسان Analysis Group، یکی از بزرگترین شرکت‌های مشاوره در سطح جهان پس از بررسی تاثیرات احتمالی متاورس در آینده، تخمین زده‌اند که این فناوری در یک دهه آینده می‌تواند تا ۳ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، در گزارش ۴۵ صفحه‌ای که توسط دو کارشناس Analysis Group منتشر شده، آن‌ها درباره این موضوع توضیح داده‌اند که چرا از متاورس به عنوان جانشین اینترنت یاد می‌شود و چگونه باعث ارتباط تجربیات واقعیت تعمیم‌یافته (XR) با جهان دیجیتال و فیزیکی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آن‌ها در گزارش خود همچنین با بررسی دقیق نحوه توسعه این فناوری‌های نوآورانه، تاثیر پولی آن‌ها را از نظر رشد تجارت، ایجاد شغل و توسعه اقتصادی برآورد کردند. به عقیده آن‌ها، اگر متاورس در سال جاری مورد پذیرش عموم قرار بگیرد، سهم تولید ناخالص داخلی (GDP) آن در دهمین سال آغاز به کارش (یعنی ۲۰۳۱)، در ایالات متحده و منطقه آسیا و اقیانوسیه به بالاترین حد خود خواهد رسید.

به گفته آن‌ها، متاورس در تولید ناخالص داخلی این مناطق اقتصادی، سهم ۲.۳ درصدی خواهد داشت و می‌تواند بیش از ۱ تریلیون دلار به GDP مناطق آسیا-اقیانوسیه کمک کند و در سال ۲۰۳۱ به میزان ۵۶۰ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک کند.

آن‌ها همچنین توضیح داده‌اند این فناوری روی فعالیت‌های اقتصادی اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا، آمریکای لاتین، هند، آفریقای جنوب صحرا و کانادا نیز تاثیرگذار خواهد بود و در مجموع بیش از ۳ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی کمک می‌کند.

در نهایت، محققان به این نکته اشاره کرده‌اند که در مسیر تحقق این امر، چالش‌های فنی و سیاستی بسیار زیادی وجود دارد. در واقع اجزای بسیار زیادی باید کنار یکدیگر جمع شوند تا استفاده از متاورس در آینده نزدیک امکان‌پذیر باشد.

از سال گذشته و پس از ری‌برند شرکت فیسبوک به متا، مفهوم «متاورس» مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است. البته به مرور زمان، علاقه عمومی نسبت به این فضا کاهش یافت، اما کسب‌وکارها همچنان در حال سرمایه‌گذاری روی متاورس هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.