رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

معرفی کتاب مدیریت و رهبری سازمانی با رویکرد هوش هیجانی

برای مدیر شدن و مدیر ماندن نیازمند این هستیم که دانش خود را با علوم روز مرتبط با این حوزه تطبیق دهیم. مدیریت و رهبری سازمانی با رویکرد هوش هیجانی یکی از جدیدترین و کاربردی ترین کتاب هایی است که در این امر شما را یاری می دهد. با معرفی این کتاب همراه ما باشید.

اینتیتر – سحر زمانی؛ مدیریت علمی گسترده است و با عناصر مختلفی از علوم انسانی به خصوص مفاهیم روانشناسی ارتباط دارد. به عنوان مثال هوش هیجانی موضوعی است که در سالهای اخیر به شدت مورد توجه اساتید حوزه مدیریت و مدیران موفق سازمان ها قرار گرفته است.

هوش هیجانی به عنوان یکی از مفاهیم مهم در علم روانشناسی شناخته می شود. این نوع هوش در حوزه ارتباطات انسان نقش موثری را ایفا می کند. هوش هیجانی به دلیل ویژگی اکتسابی بودن خود،‌ با آموزش و یادگیری قابل تقویت است. از این رو بسیاری از افراد که مشاغلی در حوزه رهبری و مدیریت دارند، با شناخت و تقویت هوش هیجانی و اتخاذ رویکردی بر اساس آن، می توانند در مدیریت سازمان خود با موفقیت عمل کنند.

معرفی کتاب مدیریت و رهبری سازمانی با رویکرد هوش هیجانی

کتاب مدیریت و رهبری سازمانی با رویکرد هوش هیجانی یکی از جدیدترین و کاربردی ترین کتاب ها در این حوزه است. این کتاب ترجمه کتاب The EQ Leader نوشته استیون جی. استاین است. استاین، روانشناس بالینی است و به عنوان یکی از دانشمندان بزرگ در حوزه هوش هیجانی شناخته می شود. او بنیانگذار و مدیرعامل شرکت (Multi-Health Systems (MHS، ناشر برجسته ارزیابی های معتبر علمی است. از آثار دیگر استاین در حوزه هوش هیجانی می توان به کتاب هوش هیجانی به زبان آدمیزاد اشاره کرد.

مدیریت و رهبری سازمانی با رویکرد هوش هیجانی

استاین در کتاب مدیریت و رهبری سازمانی با رویکرد هوش هیجانی در هفده فصل با نثری شیرین و مثال هایی جالب به صورت کوتاه و خلاصه درباره مفاهیم عمیقی چون رهبری، هوش هیجانی، خودشناسی، خودبیانگری، ایجاد روابط قابل اعتماد، تصمیم گیری و … با مخاطبان خود سخن می گوید و به آموزش اصولی استفاده از هوش هیجانی در حوزه مدیریت و رهبری سازمانی می پردازد.

بخشی از کتاب مدیریت و رهبری سازمانی با رویکرد هوش هیجانی

استاین در بخشی از این کتاب درباره رهبری می نویسد: « مطالعه علمی رهبری قدمتی صد ساله دارد. صدها پژوهش وجود دارند که مواردی همچون شخصیت، سبک رهبری، هوش شناختی، و همچنین پتانسیل و عملکرد رهبری را بررسی کرده اند. تعدادی بررسی کلان از مقالات علمی روانشناسی و کسب و کار یا مدیریت ارائه شده اند که بخش اعظم آنچه در مورد رهبری می دانیم را خلاصه می کنند. یکی از این بررسی ها که توسط رابرت کایسر و همکارانش ارائه شده است، بخش اعظم اطلاعاتی را که از مقالات علمی به دست آورده ایم به شیوه ای دقیق خلاصه می کند. برای مثال آنها به شواهد گیج کننده در خصوص اینکه سبک های رهبری با تاثیرات به خصوص ارتباط دارند، اشاره می کنند؛ «  رهبران با ملاحظه، رضایت مندی شغلی زیردستهایشان را بالا می برند، رهبران ساختارمند، تیم هایی با عملکرد بهتر دارند، و رهبران تحولگرا، الهام بخش مسئولیت پدیری بیش تر هستند.»

در ادامه این توضیحات آمده است: علاوه بر این، برخی شواهد نشان می دهند که برخی سبک های رهبری به خصوص برای دست یابی به نتایج به خصوص بهتر هستند. برای مثال، زمانی که در یک موقعیت به خصوص به سطح بالایی از کنترل دست یافته اید، بهترین رویکرد برای رهبری، رویکرد وظیفه محور است. از طرف دیگر، زمانی که بر یک موقعیت کنترل زیادی ندارید،رویکرد مردم محور می تواند بهتر باشد. به عبارت دیگر، در موقعیت هایی که سطح کنترل شما پایین است باید زمان بیشتری برای رسیدگی به مردم و نیازهای آنها صرف کنید تا بر وظیفه ای که می خواهید انجام دهند، تمرکز کنند. »

مدیریت و رهبری سازمانی با رویکرد هوش هیجانی

مترجمین کتاب مدیریت و رهبری سازمانی با رویکرد هوش هیجانی

حجت طاهری گودرزی ( عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد) ،‌ اسماعیل اسدی ( عضو هیات علمی دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری) و کبری مومیوند، مترجمین کتاب مدیریت و رهبری سازمانی با رویکرد هوش هیجانی هستند. بر اساس گفته ی مترجمین کتاب، جامعه هدف این کتاب افرادی هستند که می خواهند مباحث عمیق مدیریت و رهبری سازمانی با رویکرد هوش هیجانی را بیاموزند. بر این اساس هم دانشجویان مقاطع مختلف می توانند از این کتاب استفاده کنند و هم مدیران سازمان ها می توانند از آن بهره ببرند. همچنین این کتاب می تواند به عنوان منبعی برای درس مدیریت رفتار سازمانی استفاده شود.

کتاب مدیریت و رهبری سازمانی با رویکرد هوش هیجانی در سال ۱۴۰۰ ترجمه و از طریق انتشارات فرمنش روانه بازار نشر شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.