بررسی آخرین تحولات بازار طلا و سکه

ناپایداری قیمت انس جهانی و افزایش قیمت دلار در بازار داخلی باعث شده قیمت طلا و سکه روندی افزایشی را در پیش بگیرند. اما آیا شیب قیمت این فلز گران‌بها صعودی می‌ماند؟

به گزارش اینتیتر به نقل از تجارت نیوز، با افزایش قیمت دلار و همچنین وضعیت ناپایدار انس جهانی قیمت طلا و سکه نیز در کشور روندی صعودی را در مدت اخیر در پیش گرفت.

بیشتر بخوانید:

در حال حاضر پس از مدتی طولانی قیمت طلا در آستانه کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی قرار دارد و قیمت سکه نیز از مرز ۱۴ میلیون تومان گذشت.

نیم‌سکه نیز با مبلغ هشت میلیون تومان به فروش می‌رسد.

روند صعودی طلا در بلندمدت

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی گفت: به نظر می‌رسد انس جهانی تا پایان سال جاری میلادی و حتی ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۳ رو به رشد بماند.

او اظهار کرد: احتمالاً دلار نیز در بلندمدت به روند صعودی خود ادامه دهد. بنابراین برای سکه و طلا در بازار داخلی نیز مسیر مشابهی پیش‌بینی می‌شود. حتی ممکن است این فلزات گران‌بها نسبت به دلار نیز افزایش قیمت بیشتری را تجربه کنند.

حق‌شناس افزود: طلا و سکه ممکن است در کوتاه‌مدت نوساناتی را تجربه کنند، ولی به‌طور کلی همان‌طور که اشاره شد در بلندمدت صعود قیمت دارند.

قیمت طلا کاهش می‌یابد؟

علی طباطبایی، دیگر کارشناس بازارهای مالی نیز پیش از این در مورد قیمت طلا اعلام کرد: برآورد می‌شود قیمت جهانی طلا در بلندمدت دچار افت شود. در چنین شرایطی اگر قیمت دلار ثابت بماند، قیمت طلا در بازار داخلی با شیب خیلی ملایم به سمت پایین پیش می‌رود.

او همچنین در مورد قیمت سکه توضیح داد: سکه نیز تابعی از قیمت طلاست. فاصله‌ رشد این چند روز هم به‌ دلیل وجود حباب در قیمت سکه بود.

طباطبایی در مورد قیمت دلار نیز گفت: نرخ دلار تا دو ماه آینده به موضوع برجام بستگی دارد. اگر توافق هم صورت بگیرد بعید است دلار کانال‌های قیمتی کنونی را از دست بدهد.

او ادامه داد: اما اگر توافق اتفاق نیفتد، از آنجایی که به‌نظر می‌آید ابزار ویژه‌ای نیز برای کنترل وجود ندارد، دلار در نیمه دوم سال دلار روندی صعودی را طی می‌کند.

این کارشناس بازارهای مالی یادآور شد: تاثیر‌پذیری طلا از دلار خیلی بیشتر از انس جهانی است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.