سرعت اینترنت استارلینک در آمریکا تقریبا نصف شده است

در حالی که اسپیس ایکس در حال افزایش تعداد ماهواره‌های استارلینک در مدار زمین است و همچنین کشورهای تحت پوشش خود را افزایش می‌دهد، ظاهرا سرعت این سرویس در حال کاهش است چرا که طبق جدیدترین اطلاعات، سرعت استارلینک در ایالات متحده نسبت به سال گذشته میلادی کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، طبق اطلاعاتی که از سوی وب‌سایت Starlinkstatus منتشر شده، تعداد کشورهایی که به استارلینک دسترسی دارند، افزایش پیدا کرده. این وب‌سایت داده‌های جمع‌آوری شده از کاربران در فصل اول ۲۰۲۲ را به نمایش می‌گذارد که شامل اطلاعات در ایالات متحده، اروپا و سایر کشورهای جهان می‌شود. همچنین شامل نمایش سرعت دانلود، آپلود و پینگ در این وب‌سایت هستیم.

بیشتر بخوانید:

در حالت کلی starlinkstatus از اطلاعات ۷۴ ایستگاه استفاده می‌کند که به صدها هزار کاربر سرویس می‌دهند. طبق جدیدترین اطلاعات این وب‌سایت، میانگین سرعت دانلود کاربران در ایالات متحده برابر ۷۵ مگابیت بر ثانیه است و سرعت آپلود آن‌ها هم به نزدیکی ۱۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. همچنین با پینگ یا میزان تاخیر ۵۶ میلی‌ثانیه هم روبه‌رو هستیم.

تمام این سرعت‌ها نسبت به داده‌های سال گذشته میلادی پایین‌تر است. برای مثال سال گذشته میلادی سرعت دانلود برابر ۱۴۱ مگابیت بر ثانیه بود و همچنین سرعت آپلود به ۲۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسید. همچنین مدت زمان تاخیر هم ۵۱ میلی‌ثانیه بود.

در حالی که میانگین مدت زمان تاخیر افزایش پیدا کرده، اما حداکثر میزان آن کاهش یافته. در حالی که در سال گذشته میلادی این عدد برابر ۹۸۵ میلی‌ثانیه بود، در فصل اول ۲۰۲۲ به ۵۶۷ میلی‌ثانیه کاهش یافته که بهبود ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که میانگین سرعت تنها در ایالات متحده کاهش نیافته و این کاهش سرعت مربوط به کشورهای اروپایی و سایر کشورهای جهان هم می‌شود. طبق آماری که ماه ژوئیه ۲۰۲۱ منتشر شده بود، میانگین سرعت دانلود و آپلود در اتحادیه اروپا به ترتیب برابر ۱۷۶ و ۳۴ مگابیت بر ثانیه بود، اما حالا این سرعت‌ها به ۱۴۷ و ۱۶ مگابیت بر ثانیه کاهش پیدا کرده‌اند.

در سایر کشورهای جهان هم در ژوئیه ۲۰۲۱ با سرعت دانلود ۱۵۷ مگابیت بر ثانیه روبه‌رو بودیم اما حالا به نزدیکی ۱۱۵ مگابیت بر ثانیه رسیده است. سرعت آپلود هم از ۲۷ مگابیت بر ثانیه به ۱۲ مگابیت بر ثانیه کاهش یافته. البته با وجود این کاهش سرعت‌ها، حداکثر و حداقل میزان تاخیر بهبود یافته است.

با توجه به اینکه تعداد کاربران استارلینک در سراسر جهان افزایش چشمگیری داشته، ظاهرا این کاهش سرعت طبیعی به نظر می‌رسد. انتظار می‌رود با افزایش تعداد ماهواره‌ها نه تنها شاهد افت سرعت نباشیم، بلکه سرعت این سرویس اسپیس ایکس افزایش هم پیدا کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.