سئو تکنیکال چیست؟ چه کارهایی در این روش بهینه سازی باید انجام شود؟

در این مطلب می خوانیم که سئو تکنیکال چیست؟ و چه کارهایی در این روش بهینه سازی باید انجام شود؟

به گزارش اینتیتر، سئو شامل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال می باشد که هر کدام نقش و عملکرد متفاوتی دارند، بسیاری از افراد با شنیدن نام سئو تکنیکال دچار نگرانی شده و تصور می کنند که نیازمند یادگیری برنامه نویسی و پیمودن مسیری دشوار هستند.

برخلاف تصور سئو تکنیکال کار بسیار راحت ومهمی است که در ادامه به آن می پردازیم.

اهمیت سئو تکنیکال

احتمالا شما هم از زبان بسیاری از افراد شنیده اید که سایتی بسیار زیبا طراحی کرده اند و محتواهای بسیار عالی در آن قرار داده اند اما از دیده نشدن سایت خود گله مند هستند، علت این امر تنها بی توجهی به موتور های جست و جو و ربات های خزنده می باشد.

هدف از سئو تکنیکال ایجاد بستر مناسب جهت تعامل هرچه بهتر با موتور های جست وجو و ربات ها می باشد، پس اهمیت ندادن به سئو تکنیکال سایت ما را بی ارزش و دچار شکست خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات سئو به مقاله زیر مراجعه شود:

https://seokar.com/service/seo-services

صفر تا صد سئو تکنیکال

امنیت سایت

امنیت سایت برای گوگل موضوع بسیار ارزشمندی می باشد که اهمیت ویژه ای به آن می دهد تا هرکسی به راحتی نتواند سایت شما را حک و به آن دسترسی پیدا کند.

تنها یک بار حک شدن کافیست تا گوگل رتبه سایت را بسیار پایین آورد و به همه ی کاربران اطلاع دهد، بنابراین امنیت سایت بسیار مهم است.

ssl

ssl باعث می شوند تا وب سایت به جای آدرس http، با آدرس https نشان داده شوند که این ssl به عنوان یک پروتکل امنیتی از سایت محافظت می نماید؛ به طوری که در همین سال های اخیر این موضوع برای گوگل بسیار پراهمیت شده است.

اگر شما از ssl در سایت استفاده نکنید، گوگل اجازه ی ورود کاربران را به سایت شما نمی دهد.

فایل robot.txt

شرط موفقیت در سئو تکنیکال این است که صفحات سایت در دید ربات های گوگل قرار گیرد تا بتواند آن را ایندکس کرده و به کاربر نشان دهد .

در واقع به کمک زبان برنامه نویسی robot.txt که در هاست سایت وجود دارد می توان با دستور های آن با ربات های گوگل ارتباط برقرار نمود.

مثلا اگر می خواهید یک صفحه سایت خود را ایندکس نکنید robot.txt به کمک شما می شتابد و به ربات های گوگل مسلط می شود.

سایت مپ

سایت‌مپ نیز مانند فایل روبوت، یک فایل متنی می باشد که فرمت xml دارد؛ اما نحوه ی کار آن ها باهم متفاوت است.

به این صورت که لینک همه صفحات و‌‌ب‌سایت داخل این فایل جای می گیرد و موتور های جست وجو به صورت خودکار سایت مپ را بررسی می نمایند؛ در نتیجه ساخت سایت مپ می تواند خزش ربات ها روی سایت را بسیار آسان تر کند.

لینک شکسته سایت و صفحات ۴۰۴

همه ی ما در هنگام ورود به سایت با خطای ۴۰۴ روبه رو شده ایم، علت آن هم عدم توانایی مرورگر برای نشان دادن صفحه ی مورد نظر می باشد.

اگر URL سایت درست وارد نشود و حروفی کم یا زیاد داشته باشد یا شما محتوای یک صفحه را بردارید این اتفاق رخ می دهد.

برای ربات های گوگل نیز مواجه شدن با لینک های شکسته جالب نیست،پس لازم است برای داشتن سایتی بهینه این رویارویی را به حداقل رساند.

شما می توانید با یک ریدایرکت ۳۰۱ ساده تمام کاربران و ربات‌هایی که وارد صفحاتی با لینک شکسته می‌شوند را به صفحه اصلی سایتتان هدایت نمایید.

لینک‌های بردکرامب (Breadcrumbs)

بردکرامب لینک‌هایی که در پایین منوی سایت هستند که با عنوان لینک‌های مسیریابی هم دیده می شوند.

این لینک ها در سایت‌های فروشگاهی به چشم می خورند که بهینه سازی تجربه کاربری و کمک به ایجاد ساختار کلی لینک سازی منسجم از کارکرد های آن برای سئو تکنیکال می باشد.

قالب ریسپانسیو و متناسب با موبایل

اگر بخواهیم این قالب را توضیح دهیم باید گفت که این قالب زمانی که شما با رایانه، تلفن همراه یا تبلت به سایت مورد نظر سر بزنید واکنش نشان می دهد و صفحه را با سایزی متفاوت نمایش خواهد داد.

پس قالب ریسپانسیو سایت برای نشان دادن هرچه بهتر اجزای سایت نسبت به اندازه ی صفحه به کار می رود، حساسیت گوگل نیز برای این مورد بالاست و لازم است قالب های قدیمی را کنار بگذارید.

ساختارمند کردن آدرس‌ صفحه‌ها

از آن جا که کوتاه بودن آدرس و زیبایی صفحات سایت برای گوگل ارزشمند است لازم است در هنگام ساخت URL صفحات به مواردی نظیر: با معنا بودن حروف در URL ، استفاده از از کلمه کلیدی به فارسی یا انگلیسی و کوتاه بودن آدرس صفحات توجه نمود.

جلوگیری از وجود صفحات تکراری (duplicate content)

وجود صفحات تکراری یکی از مخرب ترین کارها بوده و رتبه ی سایت را به شدت پایین می آورد ، به این ترتیب سایت نمی تواند در رنک های اول گوگل قرار گیرد.

صفحاتی که دارای عناوین تکراری هستند و حتی چند صفحه با محتوای برابر صفحات تکراری محسوب می شوند، برای پیدا کردن این صفحات کافیست به وسیله ی Google Webmaster Tools آن ها را شناسایی نمایید.

سرعت سایت

یکی دیگر از فاکتور های مهم برای آن که سایت شما در صفحات اول گوگل دیده شود، سرعت سایت شما نسبت به سایت های دیگر است.
قطعا برای شما هم پیش آمده است که از صبر کردن برای باز شدن صفحه ای کلافه شده باشید، همین موضوع کفایت می کند تا از اهمیت سرعت برای گوگل آگاه شویم .

با این حساب ممکن است سرعت پایین هرچه زحمت برای سایت کشیده اید را بر باد دهد، شاید این سوال ذهنتان را مشغول نماید که چه سرعتی برای باز شدن صفحه ی سایت شما قابل قبول است؟

در واقع ۲ تا ۷ ثانیه زمان برای باز شدن صفه کافی است و رسیدن به این زمان به کمک سئو تکنیکال امکان پذیر است.

استراکچر دیتاها

تولید محتوا اولین مسئله ای است که در راه اندازی یک سایت افراد مبتدی تا حرفه ای به آن می پردازند، اما تولید محتوا در کنار کیفیت محتوا ارزشمند می گردد؛ بدین منظور گوگل الگوریتم های بسیاری را برای سنجش کیفیت محتوای بار گذاری شده به کار می گیرد.

برای قبولی در آزمون گوگل لازم است تا محتوا کلمات کلیدی را به صورت اصولی در برگرفته باشد، از تصاویر و LSI به درستی استفاده گردد، محتوا یونیک و به روز باشد.

در این بین ارتباط با سئو تکنیکال این است که یک راه حل فوق العاده در سئو تکنیکال برای به چشم آمدن در گوگل وجود دارد و آن هم استراکچر دیتا می باشد.

به این صورت که می توان به وسیله ی کدهای استراکچر دیتا در مسیر برنامه نویسی سایت، به این موتور جست و جو که خیلی هم زبان فارسی متوجه نمی شود ، تقلب رسانید.

به کمک این کدها گوگل محتوای شما را می بیند؛ البته لازم به ذکر است اگرانجام این کار را بلد نیستید باید ازیک متخصص کمک بگیرید.

منبع مقاله: https://seokar.com

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.