رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تعداد کاربران فعال ماهانه اینستاگرام از مرز ۲ میلیارد گذشت

با وجودی که شرکت متا (فیسبوک سابق) در شرایط فعلی علاقه‌ای به انتشار آمار تعداد کاربران فعال خود ندارد، اما به گفته منابع آگاه،‌ تعداد کاربران اینستاگرام به ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه رسیده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو،‌ آخرین باری که اینستاگرام به صورت عمومی آمار تعداد کاربران خود را منتشر کرد، سال ۲۰۱۸ بود. در آن مقطع زمانی این پلتفرم یک میلیارد کاربر فعال داشت و در عرض سه سال این تعداد دو برابر شده است. در شرایط فعلی اینستاگرام به دلیل اتهاماتی که با آن روبرو است و باعث آسیب به کودکان و نوجوانان می‌شود، در موقعیتی قرار ندارد تا تعداد کاربران فعال پلتفرم خود را منتشر کند.

اما به گفته کارمندان این شرکت که تمایلی نداشتند نامشان فاش شود، تعداد کاربران این پلتفرم از مرز ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه عبور کرده. این منبع آگاه می‌گوید شرکت متا به دلیل شرایط فعلی که در آن قرار دارد، احتمالا چنین آماری را منتشر نمی‌کند. کارمندان این شرکت در گفتگو با CNBC اعلام کردند که در طی مکالمات داخلی به این آمار پی برده‌اند و اینستاگرام حدود یک هفته قبل از تصمیم فیس‌بوک برای تغییر نام خود به متا از چنین آماری عبور کرده است.

اینستاگرام و اتهامات وارده به آن

چند وقت پیش یکی از مدیران سابق فیسبوک به نام «فرانسین هاوگن»، تعدادی از گزارش‌های داخلی متا را منتشر کرد. پس از آن اعضای سنا به بررسی محصولاتی مانند اینستاگرام پرداختند که چگونه رفتارهای خودآزاری را در میان جوانان و زنان افزایش می‌دهد. پس از آن کمیته حمایت از مصرف‌کنندگان سنا جلسه‌‌ای را با رئیس ایمنی جهانی متا، «آنتیگون دیویس» برگزار کرد. دیویس در پاسخ به گزارش‌های منتشر شده، با این موضوع که اینستاگرام مضر است، مخالفت کرد.

اینستاگرام در حال حاضر در موقعیتی نیست که بتواند به تعداد کاربران فعال خود ببالد. مدیر اینستاگرام، «آدام موسری» برای اولین بار به کنگره می‌رود و برای ادای شهادت در مقابل اعضای کنگره حاضر می‌شود. این اقدام در پی ماه‌ها بررسی قانونگذاران سنا در مورد اثرات متا (فیس‌بوک سابق) روی سلامت روان کاربران است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.