رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

جدیدترین اطلاعات درباره اُمیکرون

سویه اُمیکرون بار دیگر نگرانی ها را درباره همه گیری افزایش داده است. در این مطلب به شرح جدیدترین اطلاعات درباره اُمیکرون خواهیم پرداخت.

اینتیتر – سحر زمانی؛ نزدیک به یک ماه و نیم است که از شناسایی اولین مورد سویه اُمیکرون در آفریقای جنوبی می گذرد. این ویروس اکنون دنیا را درنوردیده و باعث محدودیت های بسیاری شده است. بعد از امیدی که برای پایان همه گیری به دنبال واکسیناسیون به وجود آمده بود بار دیگر اکثر کشورها برای مقابله با این سویه جدید قرنطینه و محدودیت های سفر را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید:

به گفته متخصصان، نابرابری در توزیع واکسن سویه اُمیکرون را پدید آورد. این سویه از ۲۶ نوامبر تاکنون در سراسر جهان در حال جولان است و راه قطعی ای برای مبارزه با آن وجود ندارد. اواخر آذر ماه بود که اُمیکرون به ایران نیز رسید و اکنون بسیاری از استان ها را درگیر کرده است.

جدیدترین اطلاعات درباره اُمیکرون

در زمان اولیه شناسایی این سویه اطلاعات چندانی از آن در دسترس نبود اما با توجه به گذشت زمان و بررسی محققان میتوان کمی بیشتر نسبت به این سویه شناخت پیدا کرد. از این رو در ادامه به شرح جدیدترین اطلاعاتی که در خصوص این سویه وجود دارد، خواهیم پرداخت.

علائم شاخص اُمیکرون چیست؟

تحقیقات درباره اُمیکرون نشان میدهد که نسبت به سویه های دیگر کرونا علائم خفیف تری دارد. به عنوان مثال در این سویه هنوز شاهد از دست رفتن حس بویایی و چشایی نبوده ایم. ادر گزارشی در نیویورک تایمز نیز آمده است که این سویه خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر را افزایش نمی‌ دهد و به نظر می‌ رسد که علائم اُمیکرون با دیگر سویه‌ های ویروس کرونا متفاوت است.

همانطور که در تحقیقات اشاره شده است، سویه اُمیکرون همپوشانی خفیف تری از علائم را نسبت به دیگر گونه های کرونا دارد. شاخص ترین علامت این سویه مه مغزی است که تفکر را دچار اختلال می کند. تعریق شبانه و از دست دادن اشتها نیز از دیگر علائم غیر عادی است که در میان افراد مبتلا به گونه اُمیکرون ویروس کرونا مشاهده شده است.

جدیدترین اطلاعات درباره اُمیکرون

مدت زمان ابتلا به اُمیکرون چقدر است؟

دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌ های عفونی و عضو کمیته علمی مقابله با کرونا درباره مدت زمان ابتلا به اُمیکرون به همشهری آنلاین گفته است: طبق اعلامیه سازمان جهانی بهداشت اگر فردی واکسن زده باشد و به اُمیکرون مبتلا شود و علامتی را نشان ندهد، ۵ روز نیاز به قرنطینه دارد و بعد ا آن نیز همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کند. اما اگر علامت این ویروس را داشته باشد ۱۰ روز نیاز به قرنطینه و استراحت هست. برای بیماران مبتلا به سویه این سویه چون علایم شدید و سختی ندارند، نیازی به استراحت ۱۴ روزه یا ۲۱ روزه نیست.

وی در خصوص میزان انتقال نیز بیان کرده است: بیشترین میزان انتقال این سویه از کرونا ۲ تا ۳ روز قبل از بروز علائم تا ۲ الی ۳ روز بعد از شروع علائم است. بنابراین وقتی ۵ روز از بیماری گذشت، به احتمال زیاد انتقال صورت گرفته و احتیاجی به قرنطینه طولانی‌ تر نیست.

واکسیناسیون چقدر در مقابل اُمیکرون مقاوم است؟

در گزارش های نیویورک تایمز اشاره شده است که واکسیناسیون کامل به همراه دز یادآور محافظت قوی در برابر اُمیکرون ایجاد می کند. همچنین محققان با بررسی افرادی که پس از ابتلا به کرونا با دو دوز کامل واکسینه شده بودند، پاسخ مشابهی پیدا کردند و آنتی بادی های آنها در برابر اُمیکرون بسیار قوی بوده است.

علاوه بر این واکسیناسیون دز یادآور می تواند درصد ابتلا به این سویه را کاهش دهد. یک مطالعه بزرگ روی بیش از یک میلیون مورد کرونا نشان داد، افرادی که دوزهای تقویت کننده دریافت کرده بودند در مقایسه با افراد واکسینه نشده ۸۱ درصد کمتر در بیمارستان بستری می شوند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.