رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آقای فروش ایران کیست؟

رضا گلشنی ملقب به آقای فروش ایران به عنوان یکی از اساتید برتر حوزه فروش شناخته می شود. برای آشنایی بیشتر با آقای فروش ایران و دوره های آموزشی او با ما همراه باشید.

اینتیتر- سحر زمانی؛ مهارت فروش همواره در طول تاریخ به عنوان یکی از پولسازترین مهارت ها شناخته شده است. نکته جالب در خصوص فروش و فروشندگی این است که این مهارت در تمامی مشاغل کاربرد دارد و با یادگیری و عملی کردن تکنیک های جامع و کامل آن می توانید در هر رشته ای که هستید، پولسازی کنید.

با توجه به اهمیتی که مبحث فروش در هر کسب و کاری دارد، بسیار مهم است که برای یادگیری این امر، مسیر درستی را طی کنید و برای آموزش خود وقت بگذارید. از این رو با رضا گلشنی، آقای فروش ایران و یکی از اساتید برتر حوزه فروش در خصوص مسیری که طی کرده و دوره های آموزشی که طراحی کرده است، به گفتگو نشستیم.

قبل از اینکه به سراغ گفتگو برویم، کمی درباره رضا گلشنی بخوانیم. رضا گلشنی یکی از کارآفرینان جوان و موفق ایرانی است. او مدیرعامل شرکت پارس سام پخش است و چند سالی می شود وارد حوزه های آموزشی شده و دوره های موفقی را تاکنون برگزار کرده است. برای آشنایی بیشتر با آقای فروش ایران می توانید مطلب  ” رضا گلشنی کیست؟” را بخوانید. در ادامه مشروح گفتگو اینتیتر با رضا گلشنی را می خوانید.

آقای فروش ایران

چه شد که وارد حوزه آموزش شدید؟

گلشنی می گوید: همانطور که در مصاحبه قبلی ذکر کردم، پس از موفقیت شرکت پارس سام پخش، تصمیم گرفتم که به صنعت آموزش ورود کنم. در ابتدا افراد و پیج هایی که در حوزه آموزش فروش فعالیت می کردند را بررسی کردم و متوجه شدم که تعداد بسیاری در این حوزه در حال فعالیت هستند. بر این اساس من اگر می خواستم صرفا به آموزش فروش بسنده کنم در صف این افراد می ماندم و و دیده نمیشدم. از این رو تصمیم گرفتم کارم را با آموزش هوش هیجانی و تاثیر آن در فروش شروع کنم. از اینجا به بعد بود که مردم متوجه حضور من شدند و من را با هوش هیجانی شناختند. اما کمی بعد به صورت تخصصی تر به آموزش های حوزه فروش پرداختم.

چرا از هوش هیجانی به سمت حوزه فروش رفتید؟

آقای فروش ایران بیان می کند: پس از آنالیزهایی که درباره دانش پذیران انجام دادم به این نتیجه رسیدم که بیشتر به آموزش های فروش بپردازم. زیرا اکثر افراد به دنبال نتیجه قابل مشاهده هستند و میخواهند سریع به آن دست پیدا کنند اما آموزش هوش هیجانی جواب این نیاز را نمی داد. به همین دلیل به صورت تخصصی تر وارد حوزه فروش شدم و اینجا بود که بسیاری از افرادی که به دنبال آموزش های فروش بودند، با من آشنا شدند.

تجربه شما به عنوان یک فروشنده موفق چقدر در دوره های آموزشی تان موثر بوده است؟

این کارآفرین جوان ادامه میدهد: در واقع تجربه فروش و موفقیتی که در راه اندازی شرکت پارس سام پخش داشتم یکی دیگر از دلایلی بود که باعث شد تا به آموزش فروش روی بیاورم. متاسفانه بسیاری از افرادی که در اینستاگرام در حوزه فروش فعالیت دارند به جز دوره های خودشان، چیز دیگری را نفروختند. البته اساتید بسیار خوبی هم در این حوزه هستند اما تعدادشان محدود است.

من نیز در این حوزه تلاش کردم تا با زبان کاملا ساده به آموزش فروش بپردازم که بازخورد بسیار خوبی هم تاکنون داشته است. زیرا اینستاگرام فضایی است که سادگی را می طلبد و باید در این پلتفرم به این گونه ای آموزش داد که از استاد دانشگاه تا نوجوان شانزده ساله از آن مباحث استفاده کنند.

ایده آقای فروش چگونه شکل گرفت؟

گلشنی می گوید: آقای فروش لقبی بود که دانش پذیران و فالوور ها در اینستاگرام به من دادند و در چند سمینار هم نام من را به عنوان آقای فروش ایران بیان کردند و همین شد که من به آقای فروش شناخته شدم. پس از آن نیز افراد دیگر از لقب “آقا” در حوزه های دیگر استفاده کردند و ما خوشحالیم که توانستیم سبک سازی کنیم.

آقای فروش ایران

از فعالیتتان در اینستاگرام بگویید

او ادامه میدهد: پس از اینکه فعالیتم جدی تر شد و در اینستاگرام به خوبی شناخته شدم، پیج اینستاگرام من را ششصد هزار فالوور هک کردند و پیج از دسترس خارج شد. پس از آن تصمیم داشتم دیگر در اینستاگرام نباشم و به صورت چراغ خاموش در حوزه کوچینگ و آموزش فعالیت کنم، زیرا درآمد خوبی هم داشتم. اما برای پیج دیگری که داشتم و با آن کامنت ها را جواب میدادم ، فالوور های بسیاری آمد. دوستانی مانند ماهان تیموری و معین فرجی و … به من لطف داشتند و این پیج را در استوری خود قرار دادند. همین شد که ظرف دو روز چهل هزار فالوور برای این پیج آمد و اکنون نیز بعد از سه چهار ماه فعالیت به چهارصد هزار فالوور رسید.

تاکنون چه دوره های آموزشی را برگزار کرده اید؟

گلشنی درباره دوره های آموزشی فروش بیان می کند: برای طراحی دوره های آموزشی حوزه فروش ابتدا به همراه تیمی که داریم یک بررسی کلی انجام دادیم و متوجه شدیم که در ایران چیزی تحت عنوان آموزش فروش نداریم و هر آموزشی هم وجود دارد به صورت جسته گریخته به مباحث فروش پرداخته است. در صورتی که برای فروش نیاز است تا مهارت هایی مانند فن بیان، بازاریابی، تبلیغات، اینستاگرام، هوش هیجانی، اعتماد به نفس و سرمایه گذاری را بلد باشیم. اساسا فردی که می خواهد کسب و کاری راه بیندازند نیاز دارد تا این مهارت را در خود تقویت کند و جای چنین آموزشی در ایران خالی بود.

دوره ژنرال فروش چگونه به وجود آمد؟

آقای فروش ایران می گوید: من نیز پس از اینکه در دوره ها و سمینارهای مختلف افراد بزرگ مثل برایان تریسی و کوین ترودو شرکت کردم، متوجه شدم جای یک آموزش جامع در ایران خالی است. از این رو با اساتید برتر حوزه های، فن بیان،اعتماد به نفس، تبلیغات، بازاریابی، سئو، اینستاگرام و .. صحبت کردیم و قرار شد دوره ای جامع برای آموزش فروش به نام ژنرال فروش را اجرا کنیم. رضا گلشنی، حمید صباغی، بابک بهمن خواه، معین فرجی، پویا ودایع، فرشته ایران نژاد، آدام مرادی،‌علی ساده بافی، سینا کنعانیان، سارا حیدری و رضا کلاهی از اساتید برتر این دوره هستند.

این دوره را به صورت هفته ای در شش ماه برای دانش پذیران در نظر گرفته ایم و علاوه بر آموزش های مرتبط با هر مهارت، فیلم ها و کتاب های مرتبط با حوزه فروش را نیر به آنها معرفی کرده ایم و هر هفته به تحلیل آنها می پردازیم. همچنین در این دوره تمریناتی را نیز در نظر گرفته ایم. به گونه ای یک دانشگاه فروش را راه اندازی کرده ایم. یک پیج محصوص نیز برای ارتباطات و شبکه سازی برای دانش پذیران در نظر گرفتیم.  یکی از خوبی های این دوره این است که به صورت پکیجی ارائه نمی شود و هر هفته بخشی از محتوا در اختیار دانش پذیران قرار می گیرد. پس از گذراندن دور، به دانش پذیران مدرک معتبری نیز می دهیم و با معرفی ما می توانند در شرکت ها استخدام شوند.

در این دوره سمینارها مختلفی هم برگزار می کنیم . اولین سمینار دوره ژنرال فروش نیز هفته گذشته برگزار شد. تا به امروز بیش از دو هزار و صد نفر در این دوره شرکت کردند. ما در دوره ژنرال فروش به دنبال این هستیم تا مدرک آن به عنوان مدرکی جامع برای استخدام در شرکت ها شناخته شود.

ژنرال فروش

حمید صباغی یکی از اساتید برتر دوره ژنرال فروش نیز در خصوص این دوره می گوید: پس از همه گیری کرونا ما شاهد افزایش مدرسین پکیجی بودیم که هر کدام یک بخش از فروش را تدریس می کردند. افرادی که به دنبال این آموزش ها بودند پس از مدتی متوجه میشدند که به صورت پراکنده و نه جامع مباحثی را در حوزه فروش یاد گرفتند. از این رو ما متوجه خلاء بازار شدیم و تصمیم گرفتیم که آموزشی جامع و فرموله شده در حوزه فروش را طراحی کنیم. آموزشی که علاوه بر تدریس تکنیک ها، جنبه های دیگری مانند شخصیت شناسی، رفتار شناسی، بازاریابی و … را نیز در خود داشته باشد. ما در دوره ژنرال فروش به بحث رفتار شناسی، بازاریابی، زبان بدن و … توجه کردیم و اساتیدی را گرد هم آوردیم که نگاهی همسو داشته باشند. در این دوره به جای اینکه از پکیج ها استفاده کنیم که اطلاعات انبوهی را در اختیار افراد قرار می دهند، آموزش ها را به صورت هفتگی به آنها ارائه دادیم. همچنین مدرک معتبر از وزارت علوم به افرادی که دوره را با موفقیت سپری کردند و در آزمون آخر نمره قبولی را کسب کردند، می دهیم. استقبال از این دوره بسیار خوب بوده و این نشان دهنده خلاء بازار است.

به عنوان سوال آخر، چه دوره های آموزشی دیگری را در حال حاضر برگزار کرده اید؟

گلشنی در آخر درباره یکی دیگر از دوره های آموزشی خود به نام بیزینس استایل میگوید: ما بررسی کردیم و متوجه شدیم کسب و کارهایی وجود دارند که پس از اینکه پا می گیرند و رشد می کنند، با شکست هایی مواجه می شوند و در نهایت ادامه پیدا نمی کنند. من به همراه تیمی که دارم، مشکلات این کسب و کار ها را بررسی کردیم و دوره ای را تحت عنوان بیزینس استایل برای آنها طراحی کردیم. دوره ای ۶۳ روزه که به کسب و کارها چهارچوب بندی را یاد می دهد و عوامل شکست و موفقیت را برای آنها پیش بینی می کند.

برای آشنایی بیشتر با رضا گلشنی آقای فروش ایران می توانید به وب سایت ایشان به آدرس rezagolshani.com و صفحه اینستاگرامی ایشان به آیدی reza_golshaniiii مراجعه کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. پریسا می گوید

    بهترین استاد من❤️آقای فروش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.