رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آمریکا هیچ گاه با ما کنار نخواهد آمد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا هیچ گاه با ما کنار نخواهند آمد، به ضرورت «جهاد تبیین، جهاد تصمیم و جهاد تولید» اشاره کرد و گفت: برای ساختن دولت اسلامی نیازمند فعالیت در عرصه خدمات عمومی مشترک هستیم که موردنیاز همه مردم است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدوی گفت: مهدویت وجود حضرت حجت بر این زمین و عالم است. این مسئله انکارناپذیر و جزء حقایق نظام آفرینش است. بحث از انسان کاملی است که در بین ما وجود دارد. این توفیق خداوند متعال برای روزی رساندن به عالمیان است. باید از خداوند طلب توفیق کنیم برای بدل شدن به یک منتظر واقعی.

بیشتر بخوانید:

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید انقلاب اسلامی ایران را درک و فهم کنیم که در چه زمانی شروع شد و به پیروزی رسید. در عصری که در مسائل اقتصادی، امنیتی – اطلاعاتی و سایر مسائل مادی در قبضه ابرقدرت‌ها بود و در شرایطی که حکومت پهلوی نوکر رژیم صهیونیستی و قدرت استکباری آمریکا بود، این انقلاب روی کار آمد، شکل گرفت و به پیروزی رسید. فلسفه انقلاب ما از دو فرهنگ عاشورای حسینی و فرج مهدوی می‌آید.

قالیباف درباره «فرهنگ عاشورایی و مهدوی» گفت: عاشورا برای مقاومت و ایستادگی و فرج برای امید به آینده است. مهدویت مقصد و مقصود نهایی ماست. ما به این امید و با این نگاه به آینده گام برمی‌داریم و زندگی می‌کنیم. انقلاب اسلامی ایران و روح این انقلاب با تمام قدرت در مقابل همه باورهای فرهنگ اومانیستی و نئولیبرالیستی ایستاده است. بیانیه گام دوم انقلاب منشوری فشرده و حکیمانه از سرنوشت ما تا سرگذشت ما است. این مسیر حرکت ما در گام دوم را روشن می‌کند. چند مرحله اساسی دیده شده است که در این مسیر باید به آن توجه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بحث ما یک تحول معرفتی و معنویتی است که این دو باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد. پیروزی انقلاب باعث شد، نظام اسلامی شکل بگیرد. طبق فرمایش حضرت آقا در دروه دولت اسلامی هستیم. باید به سمت جامعه اسلامی و حکومت اسلامی برویم تا نهضت انتظار و ظهور خورشید ولایت عظیم(عج) برویم. دشمنان با جمهوری اسلامی که ریشه در فرهنگ و عترت ندارد، مشکلی ندارند. کشورهای به‌اسم اسلامی وجود دارد که استکبار جهانی هیچ مشکلی با آنها ندارد.

وی با بیان این مطلب که مردم برای فرهنگ مهدوی هزینه دادند و ایستادند، گفت: اگر در دهه گذشته، هزینه‌های زیادی دادیم، ملت ما تحمل رنج و زحمت و مشقت را داشته است و دم برنیاورده است، علتش استقلال، آزادی، و مبارزه با سلطه‌گری و زیرسطله نرفتن است. وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که دشمنان انقلاب گاهی عظمت این انقلاب و قدرتش را بیشتر درک کردند. نسبت به کسانی که تصور می‌کردند تاریخ مصرف انقلاب گذشته است. آنها از گذشته خود پشیمان هستند که بخش قابل توجهی از نارسایی‌های کشور الزاما به‌خاطر فشارهای خارجی نیست. به این خاطر است که باورهای انقلاب اسلامی را فراموش کرده‌اند. بعضی می‌خواهند بگویند هزینه‌های تحمیل شده به کشور نتیجه مبارزه با شیاطین است؛ این در حالی است که هزینه‌های نتیجه همراهی با شیاطین است.

قالیباف با اشاره به حضور رزمندگان جمهوری اسلامی ایران در جبهه مقاومت گفت: همه اراده رژیم صهیونیستی این بود که در مرزهای ما با ما مقابله کند اما رزمندگان اسلامی در کنار گوششان ایستاده‌اند. فرهنگ مهدویت است که توانسته در برابر هژمونی آمریکا بایستند و این هژمونی را بهم بزند. این مهم چیزی جز بینش و روش انقلاب اسلامی نیست. یکی از مأموریت‌های جدی ما نشان دادن کارآمدی دین در اداره جامعه است. این مهم‌ترین وظیفه ماست. این ما مسئولان هستیم که با عملمان نشان دهیم یک منتظر واقعی هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مطالبه مردم از مسئولان گفت: برای ساختن دولت اسلامی نیازمند فعالیت در عرصه خدمات عمومی مشترک هستیم که موردنیاز همه مردم است. این مطالبه مردم درست و منطقی است و باید در کشور توسط خود مردم تولید شود. تولیدی قابل رقابت با همه دنیا. تا امروز کارها بسیاری انجام شده است و در مقام قیاس در قله‌ای غیرقابل مقایسه با گذشته هستیم؛ اما باید بپذیریم اشکالاتی هم داریم. باید رضایت مردم را در بخش خدمات عمومی جذب کنیم.

دولت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی نقطه تمایزی با بقیه کشورها دارد. قدرت نرم و گفت‌وگو و در عین حال قدرت سخت از ظرفیت‌های دولت اسلامی است. اگر منتظر واقعی باشیم، منفعل نخواهیم بود. منتظر نشسته نداریم. نیازمند حکمرانی نو هستیم. بدون شک نیازمند اندیشه‌ورزی برای تولید فکر هستیم. پس ما نیازمند جهاد تولید، جهاد تصمیم، و جهاد تبیین هستیم. نباید در تصمیم‌گیری تردید کنیم. هر گاه تردید کردیم، نتیجه‌اش این شد که تاخیر کردیم. تاخیر شرایط را تغییر داد و ما را منفعل کرد. نیازمند گوش شنوای مسئولان برای شنیدن اهل علم، حرف مردم و همه کسانی هستیم که حق به گردن ما دارند.

وی با اشاره رفتار آمریکا در حوزه هسته‌ای هم گفت: آمریکا هیچ گاه با ما کنار نخواهند آمد. به عنوان یک خدمت‌گذار که یک دستم زیر سنگ آسیب کار بوده است، باید بگویم امکانات مادی و انسانی ما بزرگترین فرصت برای حرکت است. ناامیدی در فرهنگ شیطان است و در فرهنگ مهدویت وجود ندارد. مگر می‌شود کسی بر این باور باشد که امامش حاضر است و صاحب ماست، و ناامید باشد. باید در هر شرایطی امیدوار باشیم. با حرف نمی‌شود کسی را قانع کرد. باید با عملمان در هر نقطه‌ای که هستیم مهدوی کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.