آتش زیر خاکستر کرونا در حال زبانه کشیدن

کد خبر : ۱۷۶۳۳۳
آتش زیر خاکستر کرونا در حال زبانه کشیدن

آمارهای ابتلا به کرونا در سراسر جهان خبر از پیک تازه این پاندمی نوظهور را می دهد.

اینتیتر - سحر سادات زمانی؛ نزدیک به سه سال است که اولین موارد ابتلا به ویروس منحوس کرونا می گذرد. ویروسی که در عرض این سالها جان بسیاری از افراد را در سراسر جهان گرفت.

پس از کشف واکسن ویروس کرونا و واکسیانسیون گسترده در سراسر جهان، این همه گیری نوظهور تا قدری مهار شد.

چند ماهی بود که خبر چندانی از این ویروس وجود نداشت و موارد مرگ و میر و ابتلا رو به کاهش رفته بود. در برخی از کشورها مانند آمریکا رسما پایان همه گیری نیز اعلام شده بود.

اما این روزها خبرهای تازه ای از این ویروس رسیده است و زیرسویه های جدید آن به دنبال ایجاد پیک های گسترده تری هستند.

BQ.۱.۱؛ نام زیرسویه جدید

براساس اخبار منتشر شده چین، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی آمار ابتلا بالایی را در این روزها گزارش کرده اند. به عنوان مثال در ۲۰ روز گذشته حدود ۲۵۰ میلیون نفر در چین به کرونا مبتلا شده اند.

در ایران نیز پیش بینی می شود که از اواخر دی ماه آمار ابتلا به کرونا افزایش داشته باشد.

نام زیر سویه جدید کرونا BQ.۱.۱ است. زیرسویه ای که در سراسر جهان فعال شده و تا چند روز دیگر پایش به ایران نیز می رسد.

خطر بازگشت به زمستان ۱۳۹۸

دکتر مینو محرزمتخصص عفونی در گفتگویی با خبرآنلاین اظهار داشت: درگیر شدن کشور چین با زیرسویه جدید و احتمال اینکه این زیرسویه به کشور ما هم برسد، یادآور همان اتفاقی است که زمستان سال ۱۳۹۸ رخ داد. حالا هم چینی‌های ساکن ایران، اعم از تاجر و دانشجو برای تعطیلات سال نو و جشن کریسمس به چین رفته و برمی‌گرددند و احتمال اینکه ویروس جدید وارد ایران شود، بالا می‌رود.

۲۰ ژانویه زیرسویه جدید کرونا به ایران می رسد

پیام طبرسی، معاون آموزشی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری نیز درباره زمان افزایش موارد ابتلا به کرونا گفت: هیچ چیزی درباره ویروس کرونا قابل پیش‌بینی نیست و هیچ‌کس دقیق نمی‌تواند بگوید که چه زمانی و با چه شدتی از میزان ابتلا و مرگ و میر، ویروس کرونا شیوع پیدا خواهد کرد. اما به هرحال پیش‌بینی‌ها این است که از بعد از ۲۰ ژانویه و آخرای ماه دی، موارد ابتلای کرونا در کشور بالا برود.

نظرات بینندگان