آخرین اخبار رتبه بندی امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۲ | اعتراضات معلمان به کجا رسید؟

کد خبر : ۲۶۷۹۶۶

آخرین اخبار رتبه بندی امروز ۱۲ مهر ۱۴۰۲ را در این گزارش می خوانید.

به گزارش اینتیتر، رسیدگی به اعتراضات معلمان نسبت به فرآیند رتبه بندی همچنان ادامه دارد و هنوز نتیجه نهایی توسط آموزش و پرورش در این خصوص اعلام نشده است.

صحرایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در این رابطه امروز ۱۲ مهر در حاشیه نشست هیات دولت بیان کرد:بیش از ۱۰۰ نفر دو شیفت به اعتراضات رتبه بندی معلمان رسیدگی می کنند. هر ماه ۵۰-۶۰ حکم صادر می شود.

صحرایی گفت: فرآیند اجرایی کردن رتبه بندی و رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی فرآیند دائمی و پیوسته ماست. رتبه بندی معلمان جزئی از فرآیند تعلیم و تربیت شده و به طور پیوسته درگیر آن هستیم.

پرداخت‌های معلمان بر اساس رتبه‌بندی

وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان باید احساس کنند صندوق ذخیره فرهنگیان برای آنها سودمند است الان این حس در تعداد زیادی از فرهنگیان وجود ندارد. پرداخت‌های معلمان بر اساس رتبه‌بندی است و این فرایند ادامه دارد و پرداختی‌های جدید بر اساس احکام جدید خواهد بود.

اهمال کاری صندوق بازنشستگی کشوری برای اعمال رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته/ آخرین وضعیت اجرای رتبه بندی

محمد وحیدی عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان روز گذشته درباره فرآیند رتبه بندی معلمان گفت: جلسات متعددی با حضور کمیسیون آموزش مجلس برای پیگیری حقوق فرهنگیان بازنشسته با وزیر آموزش و پرورش برگزار شده است و صحرایی در نهایت اعلام کرد که نامه وزارتخانه برای صدور احکام بازنشستگان به صندوق بازنشستگی ارسال شده است.

هر چند وزارت آموزش و پرورش سهم صندوق بازنشستگی برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و اخیرا ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ را پرداخت کرده است اما صندوق باز نشستگی کشوری به دلیل اینکه سهم شاغلان (معلمان) پرداخت نشده، این موضوع را به صورت یک گرو نگه داشته و حکم بازنشستگان را با رتبه‌بندی تطبیق نداده است.

در قانون رتبه‌بندی معلمان به صراحت تصریح شده که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تمام معلمان شاغل و بازنشسته مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند، بدین معنا که دریافتی همه کسانی که از این تاریخ به بعد بازنشسته شده‌اند باید براساس حکم رتبه‌بندی باشد اما سازمان بازنشستگی از تطبیق حکم بازنشستگان براساس نظام رتبه‌بندی سرباز می‌زند.

وحیدی تاکید کرده که امیدوار است با تغییر مدیرعامل سازمان بازنشستگی، هرچه زودتر احکام رتبه‌بندی برای بازنشستگان نیز صادر شود.

اگر این وعده عملی شود، احکام قریب به ۱۰۰ هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته در سه سال گذشته متناسب با رتبه‌بندی صادر می‌شود و از حکم رتبه‌بندی در دوره بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

نظرات بینندگان