آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان و همسان سازی حقوق بازنشستگان امشب یکشنبه ۹ مهر | بازنشستگان لشگری و کشوری بخوانند

کد خبر : ۲۶۷۰۰۹
آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان و همسان سازی حقوق بازنشستگان امشب یکشنبه ۹ مهر | بازنشستگان لشگری و کشوری بخوانند

بازنشستگان لشگری و کشوری و سازمان تامین اجتماعی منتظر هستند که در برنامه هفتم برای آنها تصمیم گیری شود. در حال حاضر این افراد با مشکلات معیشتی روبرو هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از اندیشه معاصر، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: بازنشستگان لشگری و کشوری و سازمان تامین اجتماعی منتظر هستند که در برنامه هفتم برای آنها تصمیم گیری شود. در حال حاضر این افراد با مشکلات معیشتی روبرو هستند.

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۱۸۰ آیین نامه داخلی درباره نحوه بررسی لایحه برنامه توسعه گفت: دو موضوع مهم درباره سیاست های ارزی و جدول بودجه برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که کار ارزشمندی بود و مقرر شد این موضوعات با حضور نماینده دولت مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع بازنشستگان ادامه داد: قرار بود در متن کمیسیون، پیشنهادی ارائه شود، اما حکمی نیامده است، بنابراین پیشنهاد می کنم این موضوع را نیز مانند سایر موضوعات مهمی که به کمیسیون ارجاع شده، به کمیسیون ارجاع دهید.

وی اضافه کرد: بازنشستگان لشگری و کشوری و سازمان تامین اجتماعی منتظر هستند که در برنامه هفتم برای آنها تصمیم گیری شود. در حال حاضر این افراد با مشکلات معیشتی روبرو هستند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در گزارش کمیسیون تلفیق به این موضوع به صورت جامع و کامل اشاره نشده است، پیشنهاد داد پیش از رسیدن به سرفصل مربوطه این موضوع مجدد در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار گیرد و با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، نماینده سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون تلفیق و حتی رئیس مجلس بررسی شود.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر بیان کرد: ما در الحاق ۱۹ و ۲۰ این موضوع را ارجاع دادیم و این موضوع برای بازنشستگان وجود دارد، اما از آنجا که قرار بود این موضوع درجلسه ای بین دولت و کمیسیون بررسی شود، به تاخیر افتاده است. همچنین ما بحثی داریم درباره بازنشستگانی که در دهک های ۱ تا ۵ حضور دارند.

وی اضافه کرد: دو تا سه موضوع مهم است که مجلس و دولت باید با هم روی آنها اتفاق نظر پیدا کنند.

نظرات بینندگان