آغاز سال ۱۴۰۱ مبارک باد

کد خبر : ۱۲۷۵۴۶
آغاز سال ۱۴۰۱ مبارک باد

رسانه خبری اینتیتر | رسانه خبری این تیتر سال ۱۴۰۱ و آغاز قرن نو را به ایرانیان سراسر جهان تبریک می گوید.

به گزارش اینتیتر ، آخرین سال از قرن چهاردهم شمسی به پایان رسید. قرن چهاردهم برای ایرانیان قرنی پر از رویدادهای مهم سیاسی،اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بود. ایران در این قرن روز به روز بیشتر در مسیر استقلال و متکی بودن به خود قدم برداشت.

سده اخیر، سده رشد ایرانیان بود. در سالهای ابتدایی این سده، پهلوی حکومت را در دست گرفت. جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد. مصدق نفت را ملی کرد. در اواسط این قرن بود که احزاب مختلف سیاسی با رهبری امام خمینی رحمه الله علیه، به مبارزه علیه حکومت دیکتاتوری پرداختند و جمهوری اسلامی را با قدرت بنا نهادند. جمهوری اسلامی ای که پس از روی کار آمدن، تمامی قدرت های جهانی کمر به نابودی آن بستند و جنگ هشت ساله ای را علیه او راه انداختند اما این نظام، به همت ملت ایران، با جان و دل از مرزهایش دفاع کرد و اجازه ورود بیگانه ای را به این سرزمین نداد.اکنون چهل و سه سال است که از عمر جمهوری اسلامی می گذرد و با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای با قدرت جایگاه خود را در جهان تثبیت کرده است.

رویدادهای سیاسی تنها موضوعات مطرح قرن چهاردهم شمسی نیستند. در این قرن شاهد رشد و پیشرفت شگرف تکنولوژی بودیم. به گونه ای که در سالهای اخیر این قرن، تمامی کارها را می توان با ابزار کوچکی به نام موبایل و خطوط نامرئی به نام اینترنت، انجام داد. پیشرفتهایی که در این سالها رخ داد، در ابتدای قرن چهاردهم به فکر هیچ فردی نمی رسید.

قرن چهاردهم، مملو از خوبی ها و بدی ها بود اما سالهای پایانی آن، سالهای چندان خوبی نبودند. در این سالها ویروسی به نام کرونا از سرزمین چین روانه جهان شد و بسیاری از افراد را قربانی خود کرد. این ویروس همچنان یکه تازی می کند و در آغاز قرن جدید نیز خطری بزرگ به حساب می آید.

خلاصه بگوییم که قرن چهاردهم با همه اتفاقاتش گذشت. امیدواریم که قرن جدید نیز قرنی پردستارود برای سرزمینمان باشد. رسانه خبری این تیتر سال ۱۴۰۱ و آغاز قرن نو را به ایرانیان سراسر جهان تبریک می گوید. این سال توسط رهبر انقلاب حمهوری اسلامی ایران سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام گرفت. آرزومندیم سالی پرباری را پیش رو داشته باشید.

روابط عمومی رسانه خبری اینتیتر
نویسنده: سحر زمانی

نظرات بینندگان