رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اخاذی از کاربران آیفون تنها با یک حرکت

یکی از مشکلات کاربران آیفون، دسترسی برخی افراد به تلفن همراه آن‌ها بوده که در این گزارش درباره قطع کردن این دسترسی توضیحاتی ارائه شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها بسیاری از هموطنان از تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌کنند و در این میان برخی افراد وجود دارند که نکات کلیدی و حساس در حفظ امنیت تلفن‌های همراه خود را مدنظر قرار نمی‌دهند.

در میان تلفن‌های همراه هوشمند، تلفن‌های همراه آیفون طرفداران مناسب و خاص خود را دارند و یکی از مواردی که کاربران این تلفن همراه باید در نظر داشته باشند، عدم در اختیار گذاشتن apple id و رمز آن در اختیار دیگران، به خصوص افراد سازنده apple id است.

در صورتی که فرد دیگری به رمز و apple id شما دسترسی داشته باشد، می‌تواند به تمامی تصاویر و … داخل تلفن همراه شما دسترسی پیدا کند، در همین راستا بهتر است بعد از ساختن apple id، رمز و سایر مراحل امنیتی طی شده را تغییر دهید تا فرد دیگری به اطلاعات موجود در تلفن همراه شما دسترسی نداشته باشد.

البته این موضوع تنها یکی از مواردی است که اگر رمز خود را تغییر ندهید با مشکل روبه‌رو می‌شوید. مشکل دیگری که این روز‌ها شاهد هستیم، اخاذی برخی از فروشندگان و همچنین سازندگان apple id است، چراکه با در دست داشتن رمز و… کاربر می‌توانند apple id شما را قفل کنند و در پی آن سرویس‌هایی مانند app store و … شما بسته می‌شوند.

در همین راستا برای اطلاعات بیشتر در این حوزه، به سراغ کارشناس مربوطه رفتیم تا درباره امکان تغییر رمز و بالابردن امنیت تلفن‌های همراه آیفون توضیحاتی دهد.

میلاد مصطفی مدیرعامل سیب ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی تغییر رمز apple id و همچنین جلوگیری از دسترسی افراد دیگری به تلفن همراه کاربران اظهار کرد: کاربران باید رمز، امنیت و سوالات apple id و همچنین رمز ایمیل خود را که از فرد سازنده apple id دریافت کرده‌اند تغییر دهند، اگر کاربران این کار را انجام ندهند، امکان اینکه اپل آیدی به چند کاربر دیگر هم سپرده شده باشد و یا دیگران رمز آن را تغییر دهند وجود دارد.

کاربران باید خودشان apple id بسازند

مدیرعامل سیب ایرانی با بیان اینکه روش دیگری هم وجود دارد و خود کاربران می‌توانند apple id تلفن همراه خود را بسازد گفت: کاربران نباید وارد icloud اپل آیدی‌های خریداری شده شوند، چراکه تمام دیتا‌ها و موارد خصوصی آن‌ها روی icloud ریکاوردی می‌شود و الزام این کار انجام مراحل قبل است.

وی گفت: حتما زمانی که خود کاربر apple id را ساخت، باید وارد icloud شود و خود هموطنان می‌توانند از طریق مراحل مختلفی apple id را بسازند و بهتر است ساخت آن را به شخص دیگری نسپارند.

مصطفی با بیان اینکه امکان ساخت اپل آیدی برای کاربران بدون شماره موبایل هم امکان پذیر است گفت: اگر کاربری apple id را از شخص یا فروشنده دیگری دریافت کرد، نه تنها باید رمز و سوالات را برای بالا بردن امنیت تلفن همراه خود تغییر دهد، بلکه باید به سایت appleid.apple.com مراجعه کند و هر تلفن همراه دیگری را که با اپل آیدی او وارد شده sign out کند. اما اگر خود کاربران apple id را بسازند نیاز به این کار نیست.

مدیرعامل سیب ایرانی بیان کرد: کاربران گوشی‌های آیفون باید اطلاعات خود را در این زمینه بالاببرند و خود ما هم به جز پشتیبانی فروشگاه آنلاین که انجام می‌دهیم، ۴۰ درصد هم پاسخگوی سوالات آموزشی برخی کاربران که با فروشگاه آنلاین هم مرتبط نیست هستیم و این موضوع نشان دهنده این است که تعدادی از کاربران اطلاع کافی از کارکرد این تلفن همراه ندارند.

باتوجه به موارد ذکر شده، می‌طلبد که کاربران این تلفن همراه هوشمند هنگام ساخت apple id نکات لازم را مدنظر قرار دهند و به هیچ فردی اعتماد نکنند، چراکه کوچکترین اشتباه باعث به خطر افتادن امنیت تلفن همراه آن‌ها می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.