اسرار طلایی و هزینه پنهان خرید اینترنتی آکوستیک استودیو صدا

کد خبر : ۲۹۱۹۲۲
اسرار طلایی و هزینه پنهان خرید اینترنتی آکوستیک استودیو صدا

رفتار صدا در برخورد با اجسام رموزی دارد که با آگاهی و رمزگشایی از آن رموز می توانید در مواقع خرید تجهیزات آکوستیک از فروشگاه های اینترنتی بهترین نتیجه را از بابت وقت و هزینه ای که صرف می کنید بگیرید.

با در نظر گرفتن پارامترهای موثر در مبحث ساخت استودیوهای صدابرداری و مسترینگ مثل ساختار سازه و جنس مواد به کار رفته در محیط استودیو خانگی یا حرفه ای و همچنین محاسبات دقیق مهندسی می توانید به راحتی استودیویی در کلاس جهانی دایر کنید.

رفتار متفاوت اجسام در برابر صوت در مبحث اولیه آکوستیک صدا

بسیاری از کسانیکه قصد خرید اینترنتی لوازم آکوستیکی را دارند ممکن است این نکته مهم را ندانند که هر یک از سه حالت ماده‌ (جامد، مایع و گاز) و یا هر جسمی که در محیط قرار دارد رفتار خاص و متفاوتی از خود در برابر فرکانس های صوتی نشان می‌دهند! یعنی هر ماده ای بر اساس چگالی و ساختارش رفتار مخصوص به خودش را در این فضا دارد. و این ما هستیم که باید بدانیم برای کاری که می‌خواهیم انجام دهیم از چه نوع موادی و در کجا استفاده کنیم.

آیا می خواهیم از بازتاب های صدا جلوگیری کنیم یا اینکه قصد ما فقط جلوگیری از عبور و مرور صداست.

اگر شما برای خرید آکوستیک صدا sedabazar.com را انتخاب کنید ، به شما توضیحات مفصلی در خصوص آکوستیک کردن استودیوهای خانگی و حرفه ای ارایه خواهد شد که با یک سرچ ساده در اینترنت بدست نمی آورید.

 آکوستیک

چه اتفاقی در زمان برخورد صدا به اجسام رخ می‌دهد!

در کل وقتی صدا به ماده ای برخورد می‌کند سه حالت رخ می دهد. ابتدا مقداری از این امواج صوتی جذب می شوند، و به گرما تبدیل می‌شوند. دوم مقداری از این امواج از ماده عبور می‌کنند. سوم و در نهایت مقداری از امواج صوتی بازتاب پیدا می‌کنند و دوباره به محیط برمی‌گردد.

حال این علم آکوستیک است که بر اساس آزمایشات صورت گرفته روی مواد گوناگون و محاسبات دقیق علمی می‌تواند به شما بگوید که هر جسم و ماده ای به چه میزان و در چه فرکانس هایی صدا را جذب می‌کند یا عبور می دهد و یا بازمی‌گرداند.

آکوستیک

پس یکی از مواردی که در زمان خرید اینترنتی لوازم آکوستیک از فروشگاه های آنلاین تجهیزات صدابرداری باید به آن توجه شود. آگاهی از رفتار و کاربرد هر یک از این تجهیزات آکوستیکی است. تجهیزاتی مانند:

یونولیت ها برای فرم دهی صدا در محیط کاربرد دارند و به دلیل حباب های هوایی که در درون خود دارند تا حدودی از عبور صدا جلوگیری می کنند.

پانل های آبزربشن با ضخامت های مختلف و جذب بالا برای فرکانس های گوناگون که بیشتر برای فینیشینگ کار استفاده می شوند و سطح کار را پوشش می دهند به همین دلیل می بایست خوش آب و رنگ، متنوع و زیبا باشند.

دیفیوزرها جاذب های قدرتمندی هستند که بیشتر در برابر بازتاب اولیه صدا و درست روبروی اسپیکر مانیتورینگ ها قرار می گیرند.

فوم های شانه تخم مرغی و فوم های هرمی در زمانی استفاده می شوند که بودجه محدود است و ظاهر کار چندان اهمیتی ندارد. و به منظور جذب و جلوگیری از بازتاب ها استفاده می شوند.

باس تراپ ها که می توانند در کنج های اتاق قرار گیرند و فرکانس های بم را به تله بیاندازند. و بدین شکل اصلاح آکوستیکی محیط را انجام دهند.

آکوستیک

فرق ایزوله صدا با آکوستیک صدا چیست؟

در زمان ایزوله کردن محیط، در واقع ما جلوی عبور و مرور صدا را می‌گیریم. و برای گذشتن صدا مانع ایجاد می کنیم. پس باید از موادی استفاده کنیم که خاصیتشان و نوع بافتی که دارند مانع از عبور کردن و رد شدن صدا باشد. موادی ماننـد: آجر، بتون، شـیشه یا چوب

ولی در زمان آکوستیک کردن ما بیتشر نظرمان اصلاح بازتاب ها در محیط داخلی است و در نهایت فرم دهی به صدا انتشار یافته در محیط! پس برای اینکه ما بتوانیم بیشترین تاثیر را بر روی فرکانس‌های گسیل شده داشته باشیم. بهتر است از موادی همچون: پشم سنگ، پشم شیشه و یا فوم پلی‌اتیلن و انواع پانل های آکوستیکی و متریال موجود برای خرید اًکوستیک صدا از صدابازار و یا هر فروشگاه آنلاین دیگری تهیه کنید .

تمام موارد ذکر شده برای آکوستیک کردن استودیوها برای آکوستیک محیط های کار و یا فضایی که شما در آن به صورت جدی موسیقی گوش می دهید و یا فیلم می بینید هم صدق می کند. و با کمی تغییر می توان هر محیطی را برای بهتر شنیدن بهینه سازی کرد.

نکته جالب و پایانی اینجاست که اگر درست مشاوره گرفته باشید و اگر محاسبات دقیقی با کارشناسان معرفی شده از طرف سایت فروشگاه اینترنتی صدابازار انجام داده باشید. دیگر نیازی نیست که حتما تمام سطح دیوارها و سقف را با تجهیزات آکوستیکی پوشش دهید. بلکه فقط می‌بایست از این تجهیزات و پانل ها در نقاط درگیر استفاده کنید.

نظرات بینندگان